لینک سازی داخلی چگونه است ؟ و تاثیرات آن بروی سئوها


لینک سازی داخلی چگونه است ؟ و تاثیرات آن بروی سئوها

در پست های قبلی با لینک سازی خارجی اشنا شده اید و حتی لینک سازی داخلی رو هم کمی به شما اشنا کرده ایم حال می خواهیم بدونیم لینک سازی داخلی چگونه است و چه کمکی بروی سئو دارد همراه ما باشید تا بیشتر با لینک سازی ها اشنا شویم خرید بک لینک ون گرد آورند این پست میباشد.

بقیه متن در ادامه مطلب

لینک سازی داخلی چگونه است

روش درست لینک سازی داخلی از آسان‌ترین و جز مهم‌ترین روش‌ها برای بهبود سئو داخلی و همچنین سئو خارجی است. هرچند که ممکن است خسته‌کننده به نظر برسد اما سرمایه‌گذاری در سایت است. با اضافه کردن هر قسمت جدید در سایت، نوشته ها و صفحات مهمتان را به خاطر داشته باشید، ممکن است مرتبط به موضوعی که در حال نوشتن هستید باشند. شما می‌توانید با سرعت بیشتری با اضافه کردن لینک به هدف‌های خود در سایت برسید. فقط مطمئن شوید این کار را بیش‌ازحد انجام ندهید چراکه می‌تواند به‌جای داشتن تأثیر مثبت، تأثیر منفی در سئو سایت داشته باشد. هرچند انجام دادن این روش به شکل اصولی کمک بزرگی به بازدیدکننده و هم به موتورهای جستجو در پیمایش راحت‌تر صفحات سایت می‌کند.

جهت خرید رپورتاژ آگهی با شماره 09352973378 تماس حاصل فرمایید.

 لینک سازی داخلی(internal link) چه چیزیست؟

قسمتی از افزایش دیده شدن سایت ها در موتورهای جست‌وجو، مربوط به نحوه لینک سازی داخلی و مرتبط بودن لینک های داخلی در مطالب و نوشته های شما است. به این لینک ها معمولاً بک لینک (backlinks) می‌گویند. این لینک های داخلی می‌توانند نقش مهمی در ارتباط بین مطالب و مقاله‌های سایت شما و همچنین یک عامل مهم در بهینه سازی داخلی سایت باشد.

بهینه سازی لینک های داخلی نه‌تنها به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا شانس بازدید از سایر صفحات سایت شما در جهت رفع نیازهای خود را داشته باشند؛ همچنین می‌توانند به چگونگی حرکت خزندگان موتورهای جست و جو در صفحات سایت شما و دسته‌بندی آن‌ها نقش موثری را ایفا کنند. توجه داشته باشید که با افزایش سرعت سایت می‌توانید کمک زیادی به راحت‌تر ایندکس شدن نوشته های سایت کنید و همچنین با این عمل باعث رضایت بیشتر و بهبود تجربه کاربری یا همان User Experience در بین بازدیدکننده‌ها شوید. مقاله User Experience چیست حتما می‌تواند برای ایجاد یک استراتژی در لینک داخلی برای شما مفید باشد.

 اهمیت تعداد نوشته در لینک سازی داخلی:

از مهم‌ترین مولفه ها در ساخت لینک های داخلی و ایجاد یک استراتژی در ساخت لینک در وهله اول داشتن نوشته های باکیفیت است. بسیاری از کارشناس های سئو این مورد را یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای لینک سازی داخلی به شکل اصولی می‌دانند که به سادگی به شما امکان ساخت لینک های داخلی را می‌دهد. مطالب بیشتری که شما تولید می‌کنید در توسعه کیفیت قسمت‌هایی که برای شما اهمیت بیشتری دارد؛ مناسب‌تر است. قبل از اینکه شما شروع به برقرار ارتباط بین مطالب نمایید به مشخص کردن یک استراتژی قوی احتیاج دارید. این استراتژی می‌تواند در بهبود پتانسیل کیفیت لینک های داخلی به‌کاربرده شود.

لینک دادن به مهم‌ترین نوشته ها در صفحه اصلی:

لینک دادن به مهم‌ترین و محبوب‌ترین نوشته ها در صفحه اصلی یک مزیت برای نگه داشتن بازدیدکننده و سئو سایت است که تاثیری مستقیم در بهبود نرخ دفع کاربری دارد. یکی از بخش‌های بزرگ در ترافیک سایت شما بازدید از صفحه اصلی سایت شما می‌باشد، با داشتن این لینک های مناسب در صفحه اصلی یا صفحات لندینگ پیج می‌تواند دید کاربر را تشویق به باز کردن آن نماید. این صفحات محبوب و مرتبط را می‌توان با ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیکس مشخص نمود. صفحاتی که بیشترین بازدید و طولانی‌ترین مدت زمان متوسط را دارند بهترین انتخاب برای لینک سازی داخلی و ایجاد لینک داخلی به شکل اصولی و کاربرپسند را دارند.

لینک سازی متنی چیست؟

در اغلب موارد لینک هایی که درون یک متن وجود دارند ترجیح داده می‌شوند به لینک هایی که به‌تنهایی قرار دارند. به این خاطر است که این لینک ها توسط موارد متنی احاطه‌شده است. این مورد به موتورهای جستجو نظیر گوگل کمک می‌کند تا متن قبل و بعد از لینک را به‌عنوان معیاری جهت مرتبط بودن لینک به آن متن در نظر بگیرند. همچنین می‌توان کلمات کلیدی را به این شکل داخل متن‌ها لینک دار کرد(البته به شکل اصولی، نه به شکل اسپم وار).

با این روش کلمات کلیدی با لینک های داخلی کمک می‌کند تا در ذهن بازدیدکننده بهتر جا بگیرد. گوگل این متن‌ها را در جهت کاهش تعداد لینک های اسپم در نمایش جستجوها ردیابی می‌کند. پس به این دلیل، اگر شما می‌خواهید امتیاز خوبی در نتایج موتورهای جستجو بگیرید؛ باید در نحوه لینکدهی داخلی مطالب سایت خود توجه ویژه داشته باشید و لینک های ایجاد شده در نوشته های شما باید مرتبط با موضوع و به شکل اصولی در متن‌ها درج شوند.

لینک سازی به تعداد مناسب:

هر بار که شما لینکی را ایجاد می‌کنید میزان اعتباری به صفحه لینک شونده ارائه می‌دهید. و اگر مثلا من از صفحه اول تعدادی لینک را به یک صفحه خاص با موضوع خاص بدهم از نگاه موتورهای جستجو اعتبار کلی لینک صفحه اول را به آن موضوع خاص داده‌ام (البته توجه داشته باشید که اعتبار صفحه با اعتبار لینک های خارجی اون صفحه جدا است، هر چند مقدار آن‌ها به هم وابسطه هستند). پس از آنجا که با هر لینک میزانی اعتبار ارائه می‌شود باید تعداد لینک‌ها را در سطح مناسب نگه داشت به‌ دور از روش‌های اسپم و سئو سیاه کار کرد. زیاده‌روی در هر کاری بد است.

ازنقطه‌نظر بصری، تعداد لینک داخلی زیاد طبیعتا می‌تواند باعث گیج کردن بازدیدکننده هم شود. اکثر مردم به دنبال مطالب باکیفیت در یک سایت با ساختار داخلی مناسب هستند. در یک صفحه با لینک سازی زیاد برای یک بازدیدکننده می‌تواند گیج‌کننده و یا خواندن آن مقاله را سخت و طولانی کند.

افزایش اعتبار در لینک سازی داخلی:

بهتر است از یک مجموعه صفحات کوچک‌تر برای ایجاد لینک به قسمت‌های مهم‌تر استفاده کنید. این کار به بهبود اعتبار صفحات در هنگام جستجو در نتایج کمک می‌کند. ایجاد یک مسیر منطقی با لینک سازی بین مطالب سایت هم به برای کاربران کمک می‌کند و همین‌طور به موتورهای جستجو در جهت خزیدن و ایندکس کردن مطالب شما تاثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال: شاید شما بخواهید به یک صفحه اعتبار بیشتری بدهید. شما می‌توانید یک قسمت جدید(حال در قالب نوشته یا صفحه یا هر متنی در هرجایی از سایت) که مرتبط با صفحه موردنظر است را ایجاد نمایید. هنگامی‌که شما یک لینک داخلی از این مطلب جدید به صفحه موردنظر می‌دهید؛ اعتبار آن صفحه شروع به افزایش می‌کند.

امید وارم نهایت استفاده از این سایت را برده باشید

عمومی

لینک سازی چگونه انجام می شودلینک سازی چیستلینک سازی داخلی چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *