فلش در سئو

 

 فلش پلیر چیست؟ حتما فایل هایی با فرمت SWF و یا سایت هایی که قسمت های متحرک و یا بازی های آنلاین دارند را مشاهده کرده اید. همه اینها بر پایه فلش ساخته شده اند و شما نیز برای مشاهده آنها نیاز به فلش پلیر دارید.با ما همراه باشید تا دریابیم که فلش پلیر برای سئو چه کارهایی می کند؟

ادامه متن در ادامه مطلب

فلش پلیر نرم افزار معروفی است که مورد نیاز تمام مرورگرها میباشد. شما برای مشاهده کلیپ‌ های سایت‌ های اشتراک ویدیو (مانند یوتیوب)، تبلیغات سایت‌ ها، انجام بازی‌ های آنلاین و … به نرم افزار فلش پلیر نیاز دارید.

به عبارت ساده‌ تر Adobe Flash Player (فلش پلیر) نرم افزار تحت مرورگرهای اینترنت است که برای مشاهده انیمیشن‌ها، محتوا و ویدیوهای فلش کاربرد دارد. فلش پلیر دارای کارایی بهینه شده روی صفحات موبایل میباشد و به صورتی طراحی شده تا از قابلیت‌ های هر دستگاه برای بهترین کارایی خود، استفاده کند.

کاربرد فلش پلیر در سئو :

قدرت فلش (Flash) در خلق گرافیک جذاب و ترکیب تصاویر متحرک، صدا و برنامه نویسی خاص آن، چیزی است که حتی به رویاهای اچ.تی.ام.ال هم خطور نمی کند. امروزه سایت های بسیاری را می توان یافت که با استفاده از فلش صفحات خیره کننده ای را منتشر کرده اند. اما با این حال زیبایی سایت های فلش برای موتورهای جست وجو پنهان است. موتورهای جست وجو با این که می توانند متن درون فایل های فلش را بخوانند اما به طور کلی با آن مشکل دارند. این سایت ها معمولا دیر بارگذاری می شوند و این مورد از دیدگاه کاربران عجول وب، خوشایند نیست.

کاربرد رایج فلش

یکی از کاربردهای رایج فلش استفاده از آن در صفحات ورودی سایت است. معمولا هم کاربران و هم موتورهای جست و جو این گونه صفحات را دوست ندارند زیرا محتوای کمی دارند هر چند که ممکن است دارای گرافیک خارق العاده ای باشند. استفاده از اسپلش (Splash) در ورودی یک سایت همانند مجبور کردن خریداران یک سوپر مارکت به تماشای فیلمی ۳۰ ثانیهای قبل از ورود به فروشگاه است.

این صفحات محتوایی ندارند و یا محتوای کمی دارند. مهم ترین متن های هر صفحه ای عنوان آن و متن نمایان صفحه است. این صفحات متن نمایان ندارند که موتور جست وجو آن را بخواند. لینکی ندارند یا لینک های بسیار کمی دارند که موتور جست و جو آن را دنبال کند.

فلش و سئو:

اصولا مسئله فلش و سئو برای سایت های تمام فلش حاد می شود و نه برای سایت هایی که بخش کوچکی از آنها فلش است. تا آنجا که امکان دارد از طراحی سایت تمام فلش دوری کنید. همواره فلش را درون کدهای اچ.تی.ام.ال قرار دهید و متن مهم صفحه را از طریق شناسه <NOEMBED> در اختیار موتور جست و جو قرار دهید تا موتور جست وجو بداند درون فلش چه خبر است.

لینک دادن اصولی به صفحات دارای فلش:

از طریق لینک دادن اصولی به صفحات دارای فلش هم می توانید موتور جست و جو را از محتوای صفحه تاحدودی خبردار کنید. چون فایل فلش محتوای کافی در اختیار موتور جست و جو قرار نمی دهد، برای کسب رتبه بالا با سایت طراحی شده با فلش، از میان سه مؤلفه متن، پیوند و محبوبیت باید تمرکز ویژه ای بر مؤلفه محبوبیت داشت تا ضعف مؤلفه متن جبران گردد. درباره موضع فلش و موتورهای جستوجو، همواره مقالات، ترفندها و اخبار متنوعی منتشر می شود. برای دسترسی به این مطالب عبارت seo flash را در گوگل جست وجو نمایید.

 

 

عمومی

فلش پلییر چیستفلش پلییر در سئوفلش پلییر در سئو چه کاربردی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *