ارزیابی لینک های ورودی وب سایت
اگر همیشه نگران این بوده اید که کدام پشتیبان لینک برای وب سایت شما مناسب است و هنگامی که لینک را برای وب سایت خود ایجاد می کردید ، شک داشتید که آیا این لینک تأثیر مثبت یا منفی بر سایت شما خواهد داشت ، حتما این مقاله را بخوانید. تا آخر بخوانید.
شما می توانید لینک زیادی از منابع مختلف برای وب سایت خود داشته باشید ، اما همیشه باید وضعیت لینک سایت را بررسی کنید. زیرا ممکن است هنگامی که شما یک سایت لینک دریافت کردید ، آن سایت شرایط خوبی داشته باشد ، اما پس از مدتی شرایط آن سایت به گونه ای نیست که به نظر می رسد گوگل یک ساختمان معمولی لینک است.
هنگام خرید دامنه و طراحی وب سایت ، لازم است تاریخچه دامنه ای را که می خواهید خریداری کنید بررسی کنید تا دامنه وب سایت های لینک نداشته باشد که در آینده به وضعیت سئو وب سایت شما آسیب برساند.
اگر عمر دامنه شما بیش از حد طولانی باشد ، باید لینک های بی کیفیت را حذف کنید. مت کوتز ، مدیر تشخیص هرزنامه گوگل می گوید: “لینک شیرین و خلاق است.”
روند ایجاد لینک برای وب سایت باید کاملاً برنامه ریزی شده باشد و باید مراقب باشید که ریسک نکنید و از لینک های بی کیفیت اجتناب کنید.
چگونه میزان کیفیت یک لینک را ارزیابی کنیم
آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه می توان یک وب سایت لینک با کیفیت ساخت؟ پاسخ این است که هیچ راهی آسان برای انجام این کار وجود ندارد ، اما این مقاله می تواند نکات مفیدی را به شما آموزش دهد.
در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در ارزیابی کیفیت ورود لینک به وب سایت شما کمک می کند. ممکن است قبلاً بدانید نمایه لینک چیست و برخی از شما از ابزارهای بک لینک استفاده کرده اید ، اما در اینجا نکاتی در مورد نحوه ارزیابی لینک وجود دارد.
اینها نکات زیر است:
- شناسایی همه دامنه هایی که به وب سایت لینک داده اند
- بررسی اعتبار دامنه وب سایت هایی که لینک داده اند
- مطمئن شوید که انکر تکست anchor text ها بهینه شده باشند.
- طبیعی بودن وضعیت بک لینک های صفحه ای که می خواهید از آن لینک دریافت کنید را بررسی کنید
- وضعیت dofollow یا NoFollow بودن لینک ها را بررسی کنید
چه زمانی بک لینک های سایت را ارزیابی کنیم
زمان دقیقی برای ارزیابی کیفیت لینک ذکر نشده است ، اما همیشه یک ضرورت است و کاری نیست که فقط یک بار باید انجام شود. این یک پروسه طولانی است و این به شما بستگی دارد که چگونه آن را برنامه ریزی کنید.
مهمترین نکته این است که شما باید کیفیت لینک های وارد شده به سایت را پس از مدتی بررسی کنید.
اگر وب سایت کوچکی دارید ، به راحتی می توانید داده های سئو را به صورت دستی بررسی کنید. اما اگر شما یک سایت بزرگ هستید ، ممکن است مشکل باشد. در این مقاله ، نحوه بررسی صحیح کیفیت پشتیبان های سایت لینک را بررسی می کنیم.
شناسایی همه دامنه هایی که به وب سایت لینک داده اند.
داشتن یک سایت بزرگ به معنای داشتن تعداد زیادی بک لینک لینک است. شناسایی دامنه هایی که به سایت شما لینک داده اند یک ضرورت و توصیه است که نباید از آن غافل شوید.
دریافت تعداد کمی لینک از حوزه های مختلف می تواند تأثیر بیشتری در کسب رتبه های بهتر در نتایج جستجو برای سایت شما نسبت به دریافت تعداد زیادی لینک از یک دامنه داشته باشد.
ناگفته نماند که دریافت لینک بیشتر از حوزه های مختلف شانس شما را برای رتبه بندی بهتر افزایش می دهد.
برای بررسی وب سایت های لینک می توانید از ابزارهای مختلف پشتی لینک استفاده کنید. اگر وب سایت شما به مدت طولانی بالا بوده و لینک زیادی دریافت کرده است ، استفاده از چندین ابزار برای بهینه سازی وب سایت شما می تواند بهترین انتخاب باشد.
بررسی اعتبار دامنه وب سایت هایی که لینک داده اند
اعتبار دامنه بالاتر به این معنی است که سایتی که لینک از آن دریافت خواهید کرد اعتبار بیشتری دارد. اگر وب سایت بزرگی دارید ، مهم است که لینک های دریافت شده توسط وب سایت شما دارای توزیع عادی دامنه های دارای اعتبار بالا و پایین باشند.
در واقع ، طبیعی است که شما باید تعداد لینک وب سایت های بسیار معتبر و تعداد بیشتری دامنه لینک از دامنه های دارای اعتبار پایین داشته باشید ، زیرا در محیط اینترنت تعداد دامنه هایی با شهرت زیاد بیشتر از تعداد دامنه هایی با شهرت آنها کمتر است.
در دراز مدت ، علاوه بر اقتدار دامنه ، اقتدار صفحه نیز مهم است. PA صفحه ای است که صفحه از آن به وب سایت شما لینک داده شده است. بنابراین پس از مدتی که از وب سایت لینک دریافت می کنید ، اعتبار صفحه ای را که لینک به وب سایت شما داده است بررسی کنید تا ببینید چقدر اعتبار صفحه افزایش یافته است.
مطمئن شوید که انکر تکست anchor text ها بهینه شده باشند.
توصیه بعدی برای ارزیابی کیفیت لینک های سایت، بهینه کردن انکر تکست ها می باشد.
انکر تکست همان عبارتی است که کاربر با کلیک بر روی آن به صفحه هدف انتقال داده خواهد شد. این عبارت برای کسب جایگاه بسیار مهم می باشد.
با توجه به اهمیت انکر تکست در رتبه بندی نتایج ، گوگل الگوریتم پنگوئن را برای شناسایی لینک های غیرعادی و خریداری شده طراحی کرده است و وب سایت هایی که استانداردهای گوگل را رعایت نمی کنند ، توسط الگوریتم پنگوئن مجازات خواهند شد.
به طور کلی ، نوع تکیه گاه به شرح زیر است:
- نام برند: مثل زاوش، دیجی کالا
- کلمات کلیدی هدف: مثل طراحی وب سایت، خرید رپورتاژ آگهی
- ترکیبی از نام برند و کلمه هدف: مثل طراحی سایت زاوش، خرید موبایل دیجی کالا
- عبارات عمومی: منبع، اینجا، اطلاعات بیشتر
- عبارات طولانی و توصیفی: مثل مقاله دسترسی های اندروید در برنامه های موبایل
نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که همه لنگرهای متن نباید فقط یک یا دو مورد بالا باشد و باید ترکیبی از همه آنها باشد تا کل فرایند لینک طبیعی به نظر برسد.
یک نکته مهم که اغلب نادیده گرفته می شود این است که بهترین بک لینک لینک برای وب سایت معمولاً از خود وب سایت دریافت می شود. این بدان معناست که لینک داخلی وب سایت بهترین پشتیبان لینک برای وب سایت شما است اگر به صورت استاندارد ایجاد شده باشد. بنابراین ، توصیه می شود مقاله مربوط به تاثیر لینک داخلی بر سئو را مطالعه کنید.
طبیعی بودن صفحه ای که از آن لینک دریافت کرده اید را بررسی کنید
یکی دیگر از جنبه های ارزیابی کیفیت لینک، بررسی سئو داخلی صفحه ای است که از آن لینک دریافت کرده اید. شما باید هر صفحه ای که از آن بک لینک دریافت کرده اید را بر اساس چک لیست زیر بررسی نمایید:
- تا چه میزان لینک دریافتی طبیعی به نظر می رسد: طبیعی، مشکوک، غیر طبیعی
- محل لینک دهی کجای صفحه می باشد: بالای صفحه، متن صفحه، فوتر
- لینک دریافتی با متن، تصویر یا آدرس مستقیم می باشد
- وضعیت لینک: وجود دارد یا از بین رفته است
- چه نوع صفحه ای است: پست وبلاگ، نظرات وبلاگ، فروم، امضا نویسنده، لینک داخل ویدئو، بنر، مقاله، پاراگراف کپی رایت، یک پاراگراف کوتاه از متن، لینک های گروهی
- محل لینک: متن یا در لیست لینک ها
- لینک دریافت شده از صفحات داخلی است یا صفحه اصلی سایت
- وضعیت گواهینامه ssl لینک دهنده
بک لینک بد معنی لینک است که در بین لیست لینک قرار دارد. صفحه ای پر از تبلیغات متنوع و غیر مرتبط است. این نوع لینک دارای امتیاز اسپم بالایی هستند و می توانند به رتبه سایت شما آسیب برسانند ، که می تواند رتبه وب سایت شما را در نتایج مختلف پایین بیاورد.
حالا فرض کنید که این لینک ها هنوز بر رتبه سایت شما تأثیر منفی نداشته اند ، بنابراین این دلیل محکمی است که شما باید مدام لینک های سایت خود را مرور کرده و از ابزار disavow برای جلوگیری از آسیب دیدن وب سایت خود استفاده کنید. استفاده کنید.
Disavow کردن لینک ها چیست؟
Disavow یکی از ابزارهایی است که کنسول جستجو در اختیار وبمسترها قرار می دهد ، اما از آنجا که کار با این ابزار بسیار حساس است و توصیه کنسول جستجو این است که فقط در مواقع ضروری از آن استفاده کنید زیرا اگر به اشتباه از این ابزار استفاده کنید ، استفاده باعث افت رتبه می شود.
با استفاده از این ابزار ، می توانید فهرست دامنه ها یا صفحاتی را که نمی خواهید لینک در وب سایت شما داشته باشد به گوگل بگویید تا بر رتبه بندی صفحات وب شما تأثیر بگذارد. این ابزار در منوهای کنسول جستجو یافت نمی شود.
حفظ تناسب بین لینک های dofollow و nofollow
به طور کلی ، لینک ها به دو نوع Dofollow و Nofollow تقسیم می شوند. خزنده های گوگل صفحات جدید و تغییر یافته سایت ها را مشاهده می کنند که اگر به لینک برسند ، DoFollow است ، مشاهده می کنند. nofollow وارد صفحه مقصد نمی شود.
این لینک الزاماً سایتی در حوزه ای متفاوت نیست و ممکن است یک لینک داخلی باشد و به صفحه ای از سایت لینک داده شود.
برای پی بردن به اینکه لینک دنبال کننده است یا تازه کار ، بر روی لینک راست کلیک کرده و گزینه Inspect یا در برخی مرورگرها عنصر Inspect (همچنین می توانید کلید F12 را از صفحه کلید فشار دهید) را انتخاب کنید. صفحه باز
مطابق شکل زیر اگر در تگ a اگر ویژگی rel=”nofollow” ذکر شده باشد به این معنی است که لینک نوفالو است و اگر این عبارت نوشته نشده باشد به این معنی است که لینک فالو می باشد.
اخیرا گوگل در آپدیت های خود لینک های nofollow با به سه دسته تقسیم کرده است:
لینک های UGC که با عبارت rel=”ugc” مشخص می شوند و برای لینک به متن هایی که توسط کاربران در سایت تولید می شود استفاده می گردد. Ugc مخفف عبارت user generated content می باشد.
لینک های sponsored که با عبارت rel=”sponsored” مشخص می شود و اگر لینک موجود در سایت خریداری شده باشد باید با این ویژگی آن را مشخص کرد.
لینک های nofollow که به این معنی است که صاحب وب سایت تمایلی ندارد خزنده های گوگل به صفحه مقصد هم مراجعه کنند.
آیا لینک های follow بهتر از nofollow هستند؟
با توجه به موارد فوق ، به نظر می رسد بهتر است لینک هایی که دریافت می کنیم دنبال کننده باشند تا بتوان با مشاهده صفحات سایت های دیگر ، گوگل به صفحات سایت ما هدایت شد.
اما این یک تفکر قدیمی است و امروزه بهتر است مجموع لینک هایی که از سایت های مختلف برای سایت خود دریافت می کنید ترکیبی از لینک و لینک دنبال کننده باشد.
در فرآیند ساخت لینک ، ما همیشه باید به این نکته توجه داشته باشیم که گوگل متوجه ساخت لینک غیر ارگانیک توسط سایت ما نمی شود ، بنابراین بهتر است لینک هایی که از سایت های مختلف برای سایت دریافت یا خرید می کنید همیشه انجام ندهید . هر دو دنبال کننده لینک را دریافت کنید ولینک نوفالو برای وب سایت خود ایجاد کنید.