تاثیر لینک سازی داخلی بر سئو

تاثیر لینک سازی داخلی بر سئو

تاثیر لینک سازی داخلی بر سئو

اکثر مردم نمی دانند که استراتژی بازاریابی لینک داخلی بر چه اساسی باید باشد. این رتبه بندی لینک می تواند سرعت سایت شما را در موتورهای جستجو به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

لینک داخلی برای موفقیت سایت شما در سئو بسیار مثر است. و از طریق این نوع ساخت لینک می توانید اعتبار زیادی کسب کنید

لینک داخلی چیست؟

لینک مواردی هستند که از یک صفحه به صفحه دیگر یک دامنه منتقل می شوند.

هر وب سایت لینک دارای لینک های داخلی است. اما اکثر مردم نمی دانند که این استراتژی لینک بر چه اساسی استوار است. این رتبه بندی لینک می تواند سرعت سایت شما را در موتورهای جستجو به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

لینک سازی داخلی

چرا لینک سازی داخلی برای سئو مهم است؟

گوگل از لینک داخلی برای یافتن محتوای جدید استفاده می کند.

فرض کنید شما یک صفحه جدید در سایت ایجاد کرده اید و فراموش کرده اید لینک را از هرجای وب سایت خود به آن بدهید. با فرض اینکه صفحه جدید در نقشه سایت وب سایت شما نیست و هیچ پیوندی ندارد ، گوگل متوجه صفحه نمی شود زیرا خزنده های گوگل نمی توانند آن را پیدا کنند.

به گفته گوگل:

گوگل دائما در جستجوی صفحات جدید است و آنها را به لیست صفحات شناخته شده خود اضافه می کند. برخی از صفحات برای گوگل شناخته شده اند زیرا قبلاً پیدا شده اند. وقتی گوگل لینک را از صفحاتی که قبلاً در لیست خود دارد دنبال می کند ، صفحات دیگر شناسایی می شوند.

لینک داخلی همچنین به افزایش رتبه صفحه در یک وب سایت کمک می کند. هرچه تعداد صفحات داخلی لینک بیشتر دریافت شود ، رتبه صفحه بالاتر است. با این حال ، مقدار لینک به تنهایی مهم نیست و کیفیت لینک های دریافتی نیز نقش کلیدی دارد.

گوگل همچنین به متن ارائه شده توسط لینک (تکیه گاه) برای درک بهتر محتوا توجه می کند.

فرض کنید صفحه ای در مورد طراحی یک برنامه تلفن همراه دارید. شما تعدادی لینک در آن صفحه دارید که متن آنها “طراحی برنامه” ، “قیمت طراحی برنامه تلفن همراه” ، “سفارش برنامه تلفن همراه” است. این لینک به گوگل کمک می کند تا بفهمد:

  1. این صفحه راجع به طراحی اپلیکیشن موبایل است، در نتیجه
  2. ممکن است این صفحه صلاحیت قرار گرفتن در نتایج جستجو برای کلمه کلیدی “طراحی اپلیکیشن موبایل” و کلمات مرتبط را داشته باشد.

اکنون با محتوای ذکر شده در بالا ، ممکن است فکر کنید که اگر می خواهید با کلمه کلیدی طراحی برنامه تلفن همراه یکی از برترین نتایج جستجو باشید ، باید تا آنجا که می توانید با این کلمه لینک را به صفحه مورد نظر خود بدهید.

این نوع تفکر می تواند منجر به کیفیت پایین لینک در سایت شما و لینک غیر طبیعی شود.

در تمام ساخت های لینک ، به خاطر داشته باشید که این کار نباید به گونه ای انجام شود که غیر طبیعی به نظر می رسد ، و گوگل همیشه باید فرض کند که این ساختارهای لینک کاملاً طبیعی هستند و برای کمک به کاربر طراحی شده اند.

در ساختمان سایت لینک شما باید هوشمندانه فکر کنید و ساختمان لینک نیاز به یک وب سایت مناسب با ساختار مناسب دارد.

ساختار لینک دهی داخلی

چگونه بهترین ساختار لینک دهی داخلی را در سایت ایجاد کنیم

فرض کنید وب سایت شما هرمی است که دارای مهمترین محتوا در بالای هرم است و هرچه به انتهای هرم نزدیک می شویم ، اهمیت آن محتوا کمتر می شود.

اکثر وب سایت ها یک صفحه را در بالای هرم دارند و آن صفحه اصلی سایت است. سپس صفحاتی هستند که اهمیت کمتری نسبت به صفحه اصلی دارند ، مانند صفحه درباره ما ، لیست خدمات ، لیست محصولات ، فهرست مطالب وبلاگ و غیره است. سپس صفحاتی هستند که اهمیت کمی دارند ، مانند صفحه جزئیات یک محصول یا خدمات و صفحه نمایش وبلاگ است.

نباید همه صفحات در یک سطح از این سلسله مراتب را به همه صفحات در سطح دیگر لینک بدهید.

نحوه طبقه بندی لینک های داخلی

نحوه طبقه بندی لینک های داخلی

فرض کنید یک وب سایت داریم که در باره کشور ها و شهر های آن کشور ها می باشد و هریک از کشور ها و شهر ها یک صفحه اختصاصی دارند

هر صفحه سایت در یکی از دو گروه زیر قرار دارد:

  1. صفحات مربوط به کشورها
  2. صفحات مربوط به شهرهای هر کشور

هر صفحه کشور به عنوان یک قطب عمل می کند و به شهر های زیر مجموعه خود لینک می دهد. این کار یک دسته موضوعی ایجاد می کند. دسته ای از موضوعات که همه به یکدیگر مرتبط هستند.

مزیت های این نوع لینک دهی موارد زیر است:

  • کاربران راحت تر به سمت صفحات مورد نیاز خود هدایت می شوند.
  • خزنده های گوگل نیز راحت تر در سایت شما هدایت خواهند شد.
  • اعتبار (authority) بیشتری به سمت صفحاتی که اهمیت بیشتری برای شما دارند منتقل می شود.

یک مزیت دیگر وجود دارد که اکثرا نادیده گرفته می شود این است که، این ساختار به موتور جستجو کمک می کند که مفهوم محتوا را بهتر متوجه شود. فرض کنید صفحه ای دارید با این آدرس: domain.com/squash

کلمه squash هم به معنی کدو است و هم به یک ورزش می گویند. حال گوگل چطور باید متوجه شود که منظور از این کلمه چیست. با لینک دهی درست می شود این مفهوم را به درستی برای گوگل روشن کرد.

واضح است که چگونه ساختار لینک صحیح سایت به گوگل کمک می کند تا معنای صفحات سایت را بهتر درک کند.

بلاگ

استراتژی بازاریابی لینک داخلیاستراتژی لینکاهمیت لینک داخلی بر سئوبهترین ساختار لینک دهی داخلیتاثیر لینک داخلی بر سئوتاثیر لینک سازی داخلی بر سئولینک داخلی چیستمزیت لینک دهی داخلینحوه طبقه بندی لینک های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *