پیدا کردن و رفع لینک های شکسته در وردپرس

پیدا کردن و رفع لینک های شکسته در وردپرس

آموزش نحوه پیدا کردن و رفع لینک های شکسته در وردپرس

لینک های شکسته باعث ایجاد تجربه کاربری بد در سایت می شود. اما آیا می دانستید که لینک های شکسته بر سئو وردپرس شما تأثیر می گذارد و رتبه سایت شما را کاهش می دهد؟

در این آموزش وردپرس قصد داریم نحوه یافتن لینک های شکسته در سایت خود و نحوه تعمیر لینک های شکسته را به شما آموزش دهیم!

لینک شکسته چیست ؟

Broken Links لینک همچنین به عنوان یک لینک مرده شناخته می شود ، لینک Broken Links نامیده می شود. شکستن لینک به دلایل زیادی اتفاق می افتد ، اما مهمترین عامل ایجاد لینک های خراب (لینک شکسته) حذف یا تغییر URL صفحه است که باعث خطای 404 در سایت شما می شود.

سه دلیل برای این مشکل در سایت های وردپرس وجود دارد:

  • تغییر آدرس سایت
  • حذف صفحه یا نوشته مورد نظر
  • تغییر آدرس ( URL ) صفحه مورد نظر

برای تغییر آدرس دامنه سایت خود ، بهتر است از آموزش نحوه تغییر آدرس سایت (URL) استفاده کنید و برای تغییر مسیر آدرس های قدیمی به آدرس جدید ، از آموزش نحوه جستجو و جایگزینی متن در پایگاه داده وردپرس

برای حفظ رتبه صفحه خود در گوگل ، باید لینک های شکسته را شناسایی کرده و آنها را به آدرس جدیدی منتقل کنید.

در این آموزش به شما می آموزیم که چگونه لینک های شکسته را در وردپرس پیدا کرده و برطرف کنید ، با ما همراه باشید.

کنسول جستجوی گوگل که به گوگل وب مستر نیز معروف است ، ابزاری رایگان است که توسط گوگل در اختیار وبمسترها قرار می گیرد تا دید بهتری از سایت خود داشته باشند. یکی از ویژگی های مهم کنسول گوگل نمایش لینک های شکسته است که در قالب 404 صفحه ثبت شده است.

برای پیدا کردن لینک های شکسته ، کافی است پس از ورود به گوگل سرچ کنسول ، از منوی سمت چپ به “Coverage” بروید.

این صفحه لیستی از تمام مشکلاتی را که صفحات شما دارند به شما نشان می دهد ، فقط روی “Submitted URL seems to be a Soft 404” کلیک کنید تا لیستی از همه 404 صفحه سایت شما نمایش داده شود.

پس از یافتن 404 صفحه ، همه آنها را به شرح زیر عیب یابی کنید.

پیدا کردن لینک های شکسته وردپرس توسط افزونه Broken Link Checker

افزونه های وردپرس همیشه بسیار کارآمد هستند ، اما ما این روش را برای یافتن لینک های وردپرس خراب توصیه نمی کنیم ، زیرا منابع زیادی از سرورهای وردپرس شما مصرف می کنند و این باعث کند شدن سرعت سایت وردپرسی شما می شود. (یکی از راه های بهینه سازی وردپرس غیرفعال کردن این افزونه است.)

برای این آموزش ، ما از افزونه Broken Link Checker استفاده می کنیم ، فقط برای نصب و فعالسازی افزونه ، نحوه نصب افزونه در وردپرس را بیاموزید. این افزونه به شما کمک می کند تا تمام لینک های شکسته را در پست ها و صفحات خود پیدا کرده و آدرس های اینترنتی آنها را به روز کنید.

پس از فعالسازی افزونه ، از منوی سرپرست وردپرس ، به قسمت ابزارها » Broken Links بروید تا لیستی از لینک های خراب خود را نمایش دهید. (توجه داشته باشید که یافتن لینک های شکسته با این افزونه ممکن است چند روز طول بکشد.)

 

اگر یک سایت قدیمی دارید ، لینک های خارجی موجود در سایت شما نیز می توانند توسط این افزونه خراب و بررسی شوند ، با ابزار زیر هر لینک می توانید لینک ها را مدیریت کرده و در صورت لزوم آنها را تغییر دهید. پس از اتمام کار افزونه را غیرفعال کنید زیرا به سرورهای میزبانی وردپرس شما فشار زیادی وارد می کند.

ما به شما آموختیم که چگونه لینک شکسته را پیدا کنید که باعث ایجاد 404 صفحه می شود. اکنون می خواهیم افزونه اشکال زدایی 404 را در وردپرس به شما آموزش دهیم.

بهترین راه برای رفع خطاهای 404 و عیب یابی لینک های خراب این است که آنها را به صفحات مرتبط یا آدرس های اینترنتی جدید آنها هدایت کنید. شما باید لینک و 404 های خراب خود را به 301 هدایت کنید ، برای این کار از افزونه تغییر مسیر استفاده می کنیم. (اگر با نحوه نصب افزونه های وردپرس آشنایی ندارید ، آموزش نصب افزونه ها در وردپرس را مطالعه کنید.)

پس از نصب و فعالسازی افزونه ، کافیست به قسمت Tools »Redirection بروید.

اکنون ، در بخش “افزودن تغییر مسیر جدید” ، فقط آدرس صفحه 404 خود را در قسمت اول وارد کنید ، و در قسمت دوم ، “URL هدف” ، آدرس صفحه ای را که می خواهید به آن تغییر مسیر دهید وارد کرده و روی دکمه “افزودن تغییر مسیر” کلیک. به سادگی

توجه داشته باشید که اگر سایت شما از حافظه پنهان استفاده می کند ، حتماً کش وردپرس خود را خالی کنید تا تغییرات را در سایت خود اعمال کنید. توجه داشته باشید که شناسایی و مدیریت صفحات هدایت شده بخشی از خدمات پشتیبانی وردپرس وب سایت است.

امیدوارم این آموزش برای شما مفید بوده باشد ، در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید سوالات و مشکلات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

بلاگ

Broken Links چیستآموزش اصولی رفع لینک های شکسته در وردپرسافزونه Broken Link Checkerپیدا کردن لینک های شکسته وردپرس با گوگل سرچ کنسولپیدا کردن لینک های شکسته وردپرس توسط افزونه Broken Link Checkerپیدا کردن و رفع لینک های شکسته در وردپرستاثیر لینک شکسته یر سئورفع خطاهای 404گوگل سرچ کنسوللینک شکسته چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *