روش های لینک سازی و گرفتن بک لینک

روش های لینک سازی و گرفتن بک لینک

بک لینک چیست

سئوی فنی برای لینک سازی

فرایند بهینه سازی روی صفحه قبل از سئو خارج از صفحه انجام می شود. زیرا ایجاد لینک برای وب سایتی که اصول بهینه سازی وب سایت در آن اجرا نشده است کاملاً بی فایده است. سئو های حرفه ای ابتدا اصول سئو داخلی را در سایت اعمال می کنند و سپس سئوخارج از صفحه و ساختمان لینک را دنبال می کنند. قبل از شروع سئو خارج از صفحه و فرایند ساخت لینک ، باید مسائل مربوط به سئوداخلی ، به ویژه لینک های خراب را برطرف کنید. با تجزیه و تحلیل ساختار سایت با درج لینک داخلی و صفحات با عملکرد بالا برای افزودن لینک به این صفحات ، می توانید محتوای موجود در وب سایت را کشف کنید که می تواند شما را در استراتژی ساختمان لینک شما راهنمایی کند. برای اجرای این بخش باید از یک متخصص سئو کمک بگیرید.

اصلاح لینک های شکسته

روش لینک سازی

روشهای زیادی برای ساختن و بازگرداندن لینک وجود دارد. استراتژی های مناسب برای شما به منابعی که دارید و همچنین صنعتی که در آن فعالیت می کنید بستگی دارد. در صنایع رقابتی تر ، برای به دست آوردن لینک باید بیشتر تلاش کنید ، زیرا دریافت لینک در این شرایط سخت تر است. صنایع جدیدتر و با رشد سریعتر فرصتهای بیشتری را برای حضور و فعالیت در وب ارائه می دهند. این مقاله تاکتیک های ساخت لینک را ارائه می دهد که در اکثر انواع وب سایت ها استفاده می شود. استراتژی های زیر ترکیبی از گزینه ها برای بهبود رتبه و افزایش ترافیک وب سایت است.

اگر می خواهید درباره پشت لینک اطلاعات بیشتری کسب کنید ، می توانید به مقاله پشتی های لینک چیست مراجعه کنید.

گرفتن بک لینک بر اساس محتوا

فرض اساسی این است که شما محتوای ارزشمندی تولید می کنید تا از آن برای پشتیبان گیری از لینک استفاده کنید. این محتوا می تواند شامل موارد زیر باشد: اینفوگرافیک ، تجسم داده ، فایل راهنما ، ویدئو ، گالری تصاویر.

این محتوای ارزشمند برای پشتیبان گیری لینک توسط افرادی ایجاد شده است که آنها را جالب ، خنده دار ، آموزنده ، ارزشمند و غیره می دانند. ممکن است ابتدا از این افراد بخواهید وب سایت شما را لینک بدهند ، اما با گذشت زمان به نقطه ای خواهید رسید که نیازی به درخواست پشتیبان لینک ندارید. این می تواند زمان زیادی طول بکشد و برای تولید محتوای منحصر به فرد به سرمایه گذاری زیادی نیاز دارد ، اما قطعاً امکان پذیر است.

وبلاگ نویسی مهمان

وبلاگ نویسی مهمان فرایندی است که در آن می توانید مطالب خود را در قسمت نظرات سایر وب سایت ها منتشر کنید. در حالی که این اغلب یک روش موثر برای دریافت بک لینک لینک لینک با استفاده از محتوای با کیفیت است ، گوگل با افرادی که از این تاکتیک سوء استفاده می کنند (با استفاده از محتواهای بی کیفیت و لنگرهای بهینه) برخورد می کند.

از آنجایی که وبلاگ نویسی مهمان به یک تاکتیک متداول تبدیل شده است ، به یک فرآیند خودکار تبدیل شده و کیفیت پست ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است. گوگل متوجه این موضوع شد. اگر بتوانید محتوای با کیفیت خوب تولید کنید ، بسیاری از سایت های محبوب همچنان از پست های مهمان استقبال می کنند. در واقع ، شما نباید از این روش منحصراً برای ایجاد پشت لینک استفاده کنید ، زیرا گوگل در پیدا کردن و کاهش ارزش لینک هایی که به این روش ساخته شده اند بسیار خوب است.

اصلاح لینک های شکسته

اینترنت پر از لینک های خراب است. اکثر این لینک های شکسته در صفحات با کیفیت بالا قرار دارند. تصحیح لینک های شکسته یک روش رایج است که به مدیران وب اجازه می دهد لینک های اصلاح شده را با لینک های اصلاح شده جایگزین کنند. اگرچه انجام این کار با جزئیات می تواند متفاوت باشد ، اما روند مشابه است:

لینک های خراب را بررسی کنید و لینک های اصلاح شده را که می خواهید جایگزین کنید پیدا کنید.
لینک های شکسته را به محتوای لینک جدید بدهید.
به عنوان مثال ، تصور کنید که شما صاحب یک شرکت لبنی هستید و می خواهید صفحات مقالات علمی لینک را در وب سایت خود ایجاد کنید. یک دانشگاه در شهر شما دارای صفحات قدیمی در مورد منابع لبنیات در وب سایت خود است ، اما بسیاری از لینک های آن خراب است. برای شناسایی لینک های بد ، به یک وب مستر نیاز دارید و به مدیر وب سایت دانشگاه پیشنهاد دهید لینک های بد وب سایت خود را با لینک مربوطه در وب سایت شما جایگزین کند. اگر پیشنهاد شما تأیید شد ، می توانید این روند را بارها و بارها تکرار کنید. در این فرایند ممکن است لازم باشد محتوای جدیدی را به طور خاص برای این منظور ایجاد کنید.

احیای لینک

تفاوت کمی بین احیا لینک و تعمیر لینک شکسته وجود دارد. احیای یا تعمیر لینک به معنای اصلاح لینک هایی است که به وب سایت شما اشاره می کند ، یا اصلاح لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کند ، اما صفحه مورد نظر سئو ارزشمندی نیست.

 استراتژی بازیابی لینک

 استراتژی بازیابی لینک

صفحات با خطای 404

ممکن است لینک در وب سایت شما وجود داشته باشد که به صفحاتی از وب سایت شما اشاره می کند که دیگر وجود ندارند. Open site explorer ابزار خوبی برای یافتن این صفحات خطا 404 است. می توانید این لینک ها را تغییر مسیر دهید ، آنها را تعمیر کنید یا از مدیر وب سایت خود بخواهید این لینک ها را تغییر دهد.

ذکر نام تجاری بدون لینک

گاهی اوقات یک روش معمول و آسان است که از دیگران بخواهید در مورد سایت شما بنویسند اما لینک از وب سایت شما نامی نمی برد. در این موارد کافی است آدرس ایمیل خود را وارد کنید. ابزارهایی مانند Google Alerts ، permend.net و Fresh Web Explorer در ذکر نام برند بسیار خوب عمل می کنند.

لینک از رسانه های خبری و خبرگزاری ها

بهترین راه برای دریافت لینک از خبرگزاری ها ایجاد منبع یا تحقیق است که روزنامه نگاران و خبرنگاران می توانند به آن استناد کنند.

لینک داخلی

ساخت لینک داخلی یکی از ساده ترین انواع روش های ساخت لینک است. فقط پستهای مرتبط لینک بدهید.

لینک مشاغل مکمل در کسب و کار شما

مشاغل تکمیلی مخاطبان یکسانی دارند اما مستقیماً با شما رقابت نمی کنند. برای جلب حمایت لینک از این راه ، سعی کنید از وبلاگ نویسی مهمان ، اظهار نظر درباره محصولات و خدمات یا ایجاد یک کمپین بازاریابی استفاده کنید.

رقبای لینک در صنعت شما
اگر می توانید رقبای خود را به لینک بازگردانید ، پس کار خود را به خوبی انجام داده اید. شما ممکن است یک هیئت تخصصی ایجاد کنید یا یک تحقیق بسیار ارزشمند بنویسید ، این به سایر رقبا کمک می کند تا لینک را به صفحه مقاله شما بدهند.

نمایه های لینک در انجمن ها
مهمترین و مشهورترین انجمن های کسب و کار خود را بیابید و عضو شوید و شروع به فعالیت کنید. مشارکت در حل مشکلات و گفتگوها با دیگر اعضای انجمن. سپس می توانید لینک وب سایت خود را به اشتراک بگذارید.

لینک های پروفایل شبکه های اجتماعی
اگر پیش از این لینک وب سایت را در پروفایل شبکه های اجتماعی خود درج نکرده اید، همین الان این کار را انجام دهید. کار بسیار ساده ای است اما به دلیل وجود شبکه های اجتماعی گاهی از آن غافل می شویم. اما قطعا تاثیر بسیاری در دیده شدن وب سایتتان دارد.
فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، اسنپ چت، پینترست، تلرگام و هر شبکه اجتماعی دیگری که در آن عضویت و فعالیت دارید.

گرفتن بک لینک از لینکدین
روش ساده دیگری است که از آن غفلت شده. اگر پیش از این انجام نداده اید، یک صفحه برای شرکت خود در لینکدین ایجاد کنید و لینک وب سایتتان را اضافه کنید.

دایرکتوریهای مشاغل مرتبط و غیر اسپم
دایرکتوری مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید. این دسته از وب سایتها منابع خوبی برای معرفی شما به مخاطبان و درج لینک هستند. مثلا در حوزه صنعت ساختمان دایرکتوری همانند sakhteman.com و موارد مشابه وجود دارد که به معرفی شرکتهای فعال در زمینه ساختمان می پردازد.

لینک از Google My business
حتما شرکت خود را در Google My business معرفی و لینک خود را درج کنید. بسیاری از کاربران پیش از اینکه به وب سایت شما مراجعه کنند، اطلاعات شما را در Google Business بررسی می کنند.

لینک های راهنما
آیا در حوزه کسب و کار خود مطلبی وجود دارد که روی آن تحقیق بسیاری کرده اید و یا در آن به صورت حرفه ای تخصص دارید؟ این مطلب می تواند یک منبع راهنما برای دیگران باشد. بنابراین آن را در وب سایت خود درج کنید و در فروم ها و شبکه های اجتماعی لینک مطلب خود را اضافه کنید.

منابع راهنما
لیستی از منابع راهنما و یا نظرات افراد مشهور در صنعت خود را که مفید و کاربردی هستند تهیه کنید. به عنوان مثال، لیستی از ۵۰ مکان دیدنی برای عکاسی پاییز در شهر خود را لیست کنید و پیشنهاد خود را منتشر کنید. این کار برای گرفتن بک لینک بسیار موثر است.

لینک های اینفوگرافیک
می توانید برای درک بهتر موضوع برای مطالب خود طرح اینفوگرافیک ایجاد کنید. میتوانید از نرم افزار Canava برای ایجاد طرح خود استفاده کنید و یا برون سپاری کنید. در طرح خود آدرس وب سایت یا نام برند را ذکر کنید. شاید افراد دیگر بخواهند از طرح شما در وب سایت و یا سبکه اجتماعی شان استفاده کنند.

لینک های استناد به اینفوگرافیک
من در این مقاله چندین بار به انجام و انتشار مقالات تحقیقاتی اشاره کرده ام. به این دلیل که تحقیقات منحصر به فرد و تازه برای گرفتن بک لینک بسیار موثر هستند. می توانید بخشی از مطلب خود را در شبکه های اجتماعی، وبلاگ نویسی مهمان و … ارسال کنید و به مطلب اینفوگرافیک خود در وب سایتتان لینک دهید.

لینک از ویدئوها
یوتیوب اغلب به عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین حتما ویدئویی که در آن منتشر می کنید یک لینک قابل کلیک در توضیحات آن درج کنید. در بخش About پیج یوتیوب خود لینک وب سایت و شبکه های اجتماعی تان را اضافه کنید.

لینک از SlideShare
آیا تا به حال یک سخنرانی ایراد کرده اید، یک کلاس آموزشی برگزار کرده اید و یا یک وبینار برگزار کرده اید؟ بهتر است که اسلایدهای خود را بر روی SlideShare آپلود کنید. برای بهینه سازی اسلایدها حتما لینک وب سایت خود را اضافه کنید.

لینک گرفتن از نقدها
می توانید از بلاگرها و اینفلوئنسرها بخواهید در مورد محصولات و خدماتتان در پیج های خود نقد بنویسند. برخی از آنها به صورت رایگان و برخی غیر رایگان این کار را برای شما انجام می دهند. اما قطعا در جذب مخاطب موثر است.

بک لینک گرفتن از Wiki سایت ها
منظور فقط Wikipedia نیست. Wiki مربوط به کسب و کار خود را پیدا کنید و مقالات خود را در آن انتشار دهید و لینک وب سایت خود را درج کنید.

بلاگ

احیای لینکاستراتژی بازیابی لینکاصلاح لینک های شکستهروش های لینک سازی و گرفتن بک لینکصفحات با خطای 404گرفتن بک لینک از لینکدینگرفتن بک لینک بر اساس محتوالینک از رسانه های خبری و خبرگزاری هالینک های استناد به اینفوگرافیکلینک های راهنمانمایه های لینک در انجمن هاوبلاگ نویسی مهمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *