بهینه سازی صفحات وب سایت

بهینه سازی صفحات وب

چگونه صفحات سایت را از نظر سئو بهینه کنیم

صفحات سئو و بهینه سازی آنها به اندازه محتوا اهمیت دارند. شما باید از سئو بهینه در طراحی سایت برای افزایش بازدید از صفحه خود استفاده کنید. بنابراین به مواردی که ذکر خواهد شد بسیار توجه کنید.

بهبود ترافیک سایت

برای افزایش بازدید سایت برند شوید

ایجاد یک وبلاگ شخصی به شما کمک می کند تا فعالیت های بیشتری داشته باشید و در نتیجه نتایج جستجو آسان تر می شود. شما می توانید یک وبلاگ به صورت جداگانه یا گروهی ایجاد کنید و مارک خود را داشته باشید. فقط مراقب باشید محتوای تکراری را در صفحه بارگذاری نکنید ، زیرا این کار به افزایش ترافیک کمک نمی کند ، رمز موفقیت خلاقیت و به روز بودن است.

 استفاده از هدینگ‌های مناسب

استفاده از عناوین مناسب در محتوا تأثیر زیادی بر تعداد بازدیدها دارد. شما باید چند کلمه را به عنوان عنوان مشخص کنید و حتی عناوینی که برای عنوان ها استفاده می شود می تواند مخاطب را جذب کرده و در نتیجه شرایط مطلوبی را برای شما ایجاد کند. کد مشخص شده در سایت برای عناوین از H1 تا H6 گسترش یافته است. استفاده صحیح از این سرفصل ها بسیار مهم است و همه این قوانین توسط گوگل بررسی می شود. بنابراین در انتخاب سرفصل ها از کلمات مناسب ، تعداد کلمات و همچنین زیر مجموعه های مناسب استفاده کنید تا مخاطب به راحتی جذب شود.

 حتما بنویسید

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام بازدید و همچنین رتبه بندی توسط گوگل باید در نظر داشته باشید این است که باید حداقل چند صد کلمه در صفحه خود بنویسید. اگر فقط تعدادی عکس یا فایل را در داخل سایت خود قرار دهید ، گوگل تصور می کند که این یک صفحه مخرب است و آن را مسدود می کند. بنابراین حتما مطالب مرتبط و مفیدی را در صفحات خود قرار دهید و مخاطبان خود را جذب کنید.

به هیچ عنوان کپی نکنید و سعی کنید تا آنجا که ممکن است از ذهن خود کمک بگیرید ، اگر قصد کپی دارید ، باید دلایل آن را بیان کنید و همچنین قوانین و حریم خصوصی خاصی را رعایت کنید. محتوایی که ارائه می دهید ممکن است برای یک وبلاگ با قابلیت تلفن همراه باشد ، در این صورت باید حداقل 500 تا 1000 کلمه محتوا برای معرفی عنوان در دسترس باشد. البته طراحی سئو سایت اهمیت بیشتری دارد و باید بیشتر روی طراحی تمرکز کنید زیرا محتوای سایت به طور خودکار با توجه به موضوع صفحه ایجاد می شود.

بهبود ترافیک سایت

استفاده از کلمات کلیدی پربازدید برای بهبود ترافیک سایت

سعی کنید از محبوب ترین کلمات کلیدی در محتوا استفاده کنید ، اما با تراکم مناسب. برای نوشتن متن محتوا قوانینی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از کلمات کلیدی در قلب متن است. توزیع کلمات کلیدی در محتوا باید کاملاً مطلوب باشد ، نه زیاد و نه کم. اگر تعداد کلمات کلیدی در متن بیشتر از چگالی تعیین شده باشد ، گوگل شما را در لیست الگوریتم های پنگوئن قرار می دهد و در نتیجه رتبه سایت شما را کاهش می دهد.

محتوای بلند و کامل بنویسید

درست است ، این می تواند دور زده شود-اما نه مگر اینکه شما یک متخصص فنی هستید که می دانید چه می کند. اما چرا مخاطب بیشتر جذب محتوای طولانی تر می شود؟ دلیل این امر این است که در دل متون طولانی ، بیشتر به جزئیات توجه می شود و در نتیجه ، کاربران جذب آن می شوند.

در انتشار محتوای سایت منظم باشید

در بحث به روز رسانی محتوای سایت ، باید به روز باشید و مطالب را در زمانهای معین و مناسب در داخل سایت توزیع کنید. با افزایش این به روز رسانی ، تعداد بازدید از سایت و رتبه هایی که توسط گوگل به شما داده می شود افزایش می یابد. البته فقط سرعت انتشار محتوا نیست ، بلکه کیفیت مهم است ، اما حداقل اگر وبلاگ فعال دارید ، سایت خود را 3 تا 4 بار در ماه به روز کنید.

 رفع اشکالات نگارشی محتواهای سایت

گوگل دارای سیستم های تشخیص نوشتاری است و با استفاده از این ابزار می تواند اشکالات را شناسایی کرده و در نتیجه بیان و مهارت نویسنده را اندازه گیری کند. بنابراین سعی کنید تا حد امکان از علائم نگارشی استفاده کنید. حتی اگر بهترین محتوا را برای سایت خود انتخاب می کنید ، اما از نقطه گذاری درست آن مطمئن نیستید ، گوگل از محتوای شما مطمئن نیست و رتبه شما را پایین می آورد. بررسی نقطه گذاری متن شما طولی نمی کشد ، بنابراین بهتر است قبل از انتشار متن ، یکبار متن کامل را یکبار بررسی کنید.

 از برچسب ها برای بهبود بازدید سایت استفاده کنید

تاثیری که برچسبها بر روی بازدید از سایت دارند قابل چشم پوشی نیست. تعریف برچسب در پایان و یا اول متن، باعث می‌شود تا یک طبقه بندی مناسب از محتوای سایت داشته باشید. البته تا جایی که امکان دارد سعی کنید که این برچسبها مختصر و کوتاه باشند و از افراط در بکار بردن آنها پرهیز کنید.

 بولتها را دست کم نگیرید

استفاده از پیچ و مهره تاثیر بسزایی در جذابیت و زیبایی سایت خواهد داشت. استفاده صحیح از این گزینه ها باعث می شود مطالب بهینه شده به طور خلاصه به مخاطب ارائه شود. بسیاری از مردم زمان زیادی برای خواندن متن ندارند ، بنابراین استفاده از سرفصل های مناسب و برچسب زدن پیچ ها و اعداد به طور مطلوب به این افراد کمک می کند. بولت به لیست های گلوله ای شکل و تیک مانند اشاره می کند.

رفع خطاهای 404 برای بهبود ترافیک سایت

حتما خطاهای 404 را از بین ببرید، این خطاها برای بسیاری از کاربران عذاب آور است و امکان دسترسی به سایت را از مخاطب میگیرد. پس برای اینکه بازدید سایتتان افزایش پیدا کند حتما این کدها را جدی بگیرید و آنها را از بین ببرید. این مشکل در اغلب موارد به دلیل حذف مطلب و یا جابه‌جایی سایت است که به صورت 404 نمایش داده خواهد شد، با تصحیح این یو آر ال ها و ریدایرکتهای موجود در صفحات، رتبه شما توسط گوگل نیز ارتقاء خواهد یافت.

استفاده از پست مهمان برای جذب مخاطب جدید

یکی از دلایلی که باعث موفقیت شما در حوزه سئو میشود استفاده درست از پستهای مهمان معتبر است. البته این بدان معنا نیست که بدون برنامه اقدام به لینک سازی کنید، بلکه باید این موضوع را در نظر بگیرید که میتوان لینک‌های مرتبط را درون سایت قرار داد. برای اینکه از این پست‌های مهمان میزبانی کنید، لازم نیست تا بک لینک تولید کنید بلکه قرار دادن وبلاگهای مرتبط با سایت و همچنین انجمن‌های گفتگوی مناسب با حوزه فعالیت شما بهترین کمک است.

دقت کنید که این پستهای مهمان با آتوریتی بالا منتشر شود، اگر شما تجربه و اعتمادتان را نسبت به این پستها افزایش دهید در نتیجه میتوانید با استفاده از این پستها به افزایش بازدید از سایتتان کمک کنید. از پستهای کوچک شروع کنید گرچه بازدید از این پستها کم است، اما رفته رفته جمع میگردد و یکدفعه زیاد خواهد شد، اما تا جایی که امکان دارد به دنبال پستهایی باشید که تعداد آتوریتی بالایی داشته باشند، زیرا این پستها از اعتبار بیشتری در گوگل برخوردار هستند.

استفاده از  انکرتکستهای حرفه ای برای افزایش ترافیک

انکرتکستهایی که در لینک سازی انتخاب میشود از اهمیت بالایی برخوردار هستند، توجه کنید که نباید از این انکرتکستها به صورت افراطی استفاده کرد. اگر استفاده از این انکرتکستها توسط صفحه شما افزایش پیدا کند، گوگل آن را به اسم یک لینک اسپم میشناسد و در نتیجه صفحه شما را مسدود خواهد کرد.

لینک گرفتن از ویکی پدیا

قرار دادن لینک لندینگ سایت و یا لینک اصلی در ویکی پدیا باعث میشود تا تعداد بازدیدها رفته رفته، افزایش پیدا کند. از آنجایی که ویکی پدیا یک سایت دانشنامه آزاد می‌باشد، پس با هر بار ویرایش سایت میتوانید لینک صفحه‌تان را در دانشنامه قرار دهید و به افزایش بازدید سایت کمک کنید. البته وقتی لینک شما از ارزش بالایی برخوردار نباشد توسط ادمین های این دانشنامه پاک خواهد شد.

 لینکهایی که باید حذف شوند

این یکی از مشکلات اجتناب ناپذیر در بحث تولید سئو است. اگر از طریق سئو اقدام به لینک سازی برای سایتتان کرده باشید به احتمال زیاد لینک‌های مخربی را درون سایت خود مشاهده خواهید کرد که اگر از آنها جلوگیری نکنید، باعث افت رتبه سایتتان خواهد شد. اگر این لینکها افزایش پیدا کنند توسط گوگل شناسایی خواهند شد و در نتیجه جریمه شدن توسط گوگل را در پی دارد. بنابراین بهتر است که هرچند وقت یکبار با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول، اقدام به چک کردن لینک‌های سایت کنید.

مخاطبان خود را تشویق کنید

همانطور که در بحثهای قبلی اشاره کردیم ، بهتر است بستری را برای مخاطبان و کاربران خود آماده کنید تا آنها بتوانند به راحتی در سایت شما نظر دهند. تا جایی که ممکن است سایت خود را عاری از هر گونه مشکلی کنید ، زیرا گوگل متوجه بازخورد مخاطبان شما می شود و اگر بازخوردها و نظرات مثبت باشد ، ترافیک سایت شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. از کاربرانی که پاسخ مثبت داده اند و سعی می کنند به کامنت های منفی بسیار منطقی و صبورانه پاسخ دهند ، تشکر می کنیم. واکنش شما به این نظرات برای گوگل و مخاطبان شما بسیار مهم است.

مطالب پربازدید را بشناسید

بررسی محتواهای محبوب و پربازدید توسط پلتفرم‌هایی نظیر گوگل آنالیتیکس، بهترین گزینه برای پی بردن به علاقه مندی‌های کاربران است. همواره از خود بپرسید چه چیزی در این محتوا مفید بوده؟ در ارتباط با این موضوع چه کارهایی انجام داده‌ام؟ چقدر برای این محتوای تولیدی وقت گذاشته‌ام؟ پاسخ مناسب به این سوالات شما را در افزایش بازدید سایت کمک خواهد کرد.

استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو

از شبکه های اجتماعی برای بهبود رتبه و بازدید سایت کمک بگیرید

با استفاده از رسانه های اجتماعی ، معاشرت را برای کاربران خود آسان کنید. هرچه تعداد فالوورهای شما بیشتر باشد ، معرفی شما راحت تر خواهد بود. به اشتراک گذاری پیوندهای سایت در پروفایل ها یا بسیاری از ویژگی های موجود ، کاربران را تشویق می کند تا شما را دنبال کنند و اگر محتوایی که ایجاد می کنید بسیار جذاب باشد. این یک نقطه مثبت برای شما خواهد بود. همچنین قرار دادن پیوند در نوار کناری یا پایین جیمیل راه دیگری برای افزایش ترافیک سایت است.

برای دسترسی راحتر به سایت در سوشال ها آیکون بسازید

سعی کنید که آیکون مناسب با محتوا را درون شبکه اجتماعی خود قرار دهید و به نوعی دسترسی به سایت را توسط این گزینه‌ها آسانتر کنید. قرار دادن این دکمه‌ها درون سایت و شبکه‌های اجتماعی بسیار آسان است و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

از دیگران برای بهبود ترافیک سایت تان کمک بخواهید

یکی دیگر از راههای پیشرفت شما در بازدید از سایتتان این است که از دیگران کمک بخواهید تا لینک و محتوای شما را معرفی کنند. البته دقت کنید که افراد و همچنین پیج‌های مناسبی برای آن انتخاب کنید، صفحاتی که از فالوورهای معتبر برخوردار هستند. هرچه اعتبار شما نزد گوگل بیشتر باشد، رتبه‌تان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 تا میتوانید فالوور جذب کنید

با استفاده از پتانسیل‌های مختلف تلاش کنید مخاطبان بیشتری را به سایت اضافه کنید. شبکه‌های مجازی پر مخاطب از این نظر اهمیت بالایی دارند. برای مثال،بسیاری از شبکه‌های اجتماعی در ازای فالوشدن توسط شما، شما را دنبال خواهند کرد و همین باعث معرفی بیشتر شما و افزایش بازدید خواهد شد.

از بین بردن لینک‌های اسپم

منظور از سایتهای خارجی که دارای لینک اسپم هستند، صفحاتی است که از تکنیکهای غیرقانونی برای وبسایت خود استفاده می‌کنند. البته این موضوع خیلی چشمگیر نیست اما دیده شده که بسیاری از سایتها بدون اینکه صفحه هدف از این موضوع خبر داشته باشد، اقدام به هک صفحه کرده‌اند. گوگل این موضوع را به شما گزارش می‌دهد و در صورتی که قصد ورود به یک سایت هک شده داشته باشید به شما اخطار داده خواهد شد. با ایجاد یک سیستم امنیتی از هک شدن وبسایت خود جلوگیری کنید.

برای برند شدن اورجینال و دست اول باشید

اگر نمی توانید محتوای مناسب سایت خود را بنویسید ، از ربات ها استفاده نکنید. سعی نکنید محتوای به اصطلاح را با استفاده از مترادف یا جابجایی چندین کلمه تولید کنید ، اما محتوای تولید شده باید اصلی باشد.

ابزارهایی مانند Panda در گوگل وجود دارد که در این زمینه کار می کند و این محتوا را شناسایی می کند. ترافیک سایت خود را کاهش ندهید و سعی کنید همیشه اصلی باشید تا در بین کاربران محبوب شوید.

رفع ایرادات احتمالی

درصورتی که تمام استانداردهای موجود برای افزایش سایت را در نظر گرفته باشید، ریپورت شدن شما توسط گوگل تقریبا صفر خواهد بود، اما در صورتی که این مشکل از طریق سایتهای سئو و همچنین لینک‌هایی که برای آن تهیه کرده‌اید بوجود آمد، با استفاده از درخواست به گوگل، میتوانید این پنالتی‌ها را رفع کنید.

سخن‌ پایانی مقاله افزایش بازدید سایت

سعی کنید تمام تلاش خود را برای افزایش بازدید سایت انجام دهید ، تمام نکات فوق را رعایت کرده و تمرین کنید و هر لحظه را تکرار کنید. داده های کافی را در مورد قوانین سئو در نظر بگیرید ، همه آنچه گفته می شود تنها چیزی نیست که باید بدانید ، اما چشم انداز روشنی را به شما ارائه می دهد.

افزایش ترافیک سایت استراتژی های خاص خود را دارد که هر چقدر هم در مورد آنها اطلاعات کمی داشته باشید ، در دنیایی که همه به دنبال یادگیری آن هستند ، نباید این موقعیت را از دست بدهید. اگر می خواهید یک تجارت یا وبلاگ نویس سئو مفید باشید ، باید از همه موقعیت هایی که شما را به هدف اصلی افزایش ترافیک سایت نزدیک می کند استقبال کنید.

به طور کلی ، توصیه می کنیم این مقاله را فقط به یک دلیل بخوانید ، و آن این است که سطح آگاهی و اطلاعات خود را در مورد اصول ایجاد یک سایت استاندارد و افزایش بازدید سایت افزایش دهید ، در غیر این صورت این همه ماجرا نیست!

بلاگ

بهبود بازدید سایتبهبود ترافیک سایتچک کردن لینک های سایتچگونه صفحات سایت را از نظر سئو بهینه کنیمحذف لینک اسپمرفع ایرادات لینک و سئو سایترفع خطاهای 404لینک سازی برای سایتلینک گرفتن از ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *