سرعت سایت چه تاثیری برروی سئو سایت میگذارد؟


سرعت سایت چه تاثیری برروی سئو سایت میگذارد؟

سرعت سایت چه تاثیری برروی سئو سایت میگذارد؟

سرعت سایت چه تاثیری برروی سئو سایت میگذارد؟

تاثیرات سرعت لود در سئو سایت

تاثیر سرعت بارگذاری سایت بر سئو و افزایش بازدید کننده های سایت وقتی که کاربران اینترنت موضوع های مد نظر خود را در گوگل و موتور های جستوجو شروع به سرچ کردن میکنند اولین و بهترین سایت ها در صفحه اول نتایج جستجو در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و کاربران با مد نظر داشتن عناوین سایت های پیشنهاد شده توسط موتور جستجو گر آنها هارا شروع به باز کردن میکنند اولین انتظار کاربران این است که  سایت سریع لود و بارگذاری شود زمانی که صفحات برای کاربران دیر دیر باز نشوند و سریع بارگذاری نشوند کاربران سریع از منتظر ماندن خسته شده و سایت را ترک خواهند کرد از این جهت سرعت بارگذاری و لود شدن سایت اهمیت و تاثیر زیادی برروی زیاد شدن بازدید کنندگان و تاثیر مثبت روی سئو سایت خواهد داشت که طبق بررسی های انجام گردیده حد معمول لود شدن و بارگذاری سایت 4 ثانیه میباشد که اگر بیشتر از 4 ثانیه باشد تاثیر منفی دربر خواهد داشت برای زیاد شدن کابران و بازدیدکنندگان سایت زمان زیادی در اختیار سایت ها وجود نخواهد داشت در راستای این موضوع راه و راهکارای مختلفی برای افزایش سرعت لود و بارگذاری سریع صفحه های سایت وجود دارند که به انها میپردازیم

سرعت لود وب سایت خود را بررسی کنید و در صورت لزوم آنرا بهبود بخشید:

با استفاده از ابزار گوگل Page Speed Insights می توانید سرعت صفحات سایت خود را چک کنید. با بهبود سرعت لود صفحات وب سایت خود احتمال نمایش وب سایت تان را در نتایج موتور جستجوی گوگل افزایش داده اید.

اثرگذاری  بر سرعت ایندکس و رتبه سایت

زمانی  که صفحات سایت ها  با سرعت پایینی لود و بارگذاری شوند، کاربران ناراضی خواهند شد.وقتی  که گوگل با خروج سریع کاربران از سایت مواجه میشود، رنکینگ سایت را کاهش میدهد. زیرا متوجه نارضایتی کاربران میشود. بنابراین به صراحت میتوان گفت، سرعت سایت تاثیر مستقیمی بر افزایش رتبه سایت دارد. 

از سوی دیگر سرعت سایت میتواند بر ایندکس شدن صفحات توسط روبات ها‏ تاثیرات مطلوبی بر جای گذارد. به اینصورت که گوگل زمان مشخصی را برای ایندکس هر سایتی، در نظر میگیرد. در اینجا افزایش سرعت سایت به معنای افزایش سرعت بررسی و ایندکس شدن هر صفحه و در نتیجه بررسی صفحات بیشتر میباشد. زمانی که گوگل نتواند به تمامی صفحات داخلی یک سایت دسترسی پیدا کند، باید مدت زمان بیشتری را جهت جستجو صرف نماید و از آنجا که هدف آن، اجرای درخواست کاربران در کمترین زمان ممکن است، لذا دست از جستجوی سایت میکشد و به سراغ سایت دیگری میرود. به تبع این امر، سایت در نتایج جستجو نشان داده نمی شود.

سرعت سایت چه تاثیری برروی سئو سایت میگذارد؟

سرعت سایت چه تاثیری برروی سئو سایت میگذارد؟

نکاتی جهت افزایش رتبه سایت

به منظور افزایش رتبه سایت و تاثیرات مطلوب بر بهینه سازی سایت، راه حل ها‏ی زیادی از سوی متخصصین و کارشناسان سئو ارائه شده است. در زیر به برخی از مهمترین آنها میپردازیم:

استفاده از ها‏ست مجازی یا اختصاصی

هاست وب سایت با بهینه سازی و سئوی سایت ارتباط مستقیم دارد.  هاست ها‏ عموما بصورت اشتراکی ارائه میشوند و به همین دلیل منابع CPU و Ram Server  بین تعداد زیادی از وب سایت ها‏ یکسان است. این امر موجب کاهش سرعت سایت و در نتیجه لود شدن صفحات با سرعت کم میشود. یکی از راه ها‏ی جلوگیری از این امر، استفاده از ها‏ستینگ ها‏ی مجازی و یا اختصاصی است که در مقایسه با ها‏ست ها‏ی اشتراکی سرعت بالاتری دارند. اگر چه ها‏ستینگ ها‏ی اشتراکی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند اما به دلیل مشکلاتی که برای سایت ایجاد میکنند، نمی توان به آنها اعتماد کرد.

جهت خرید بک لینک به سایت لینک شده در متن مراجعه فرمایید

فشرده سازی خروجی سرور

سرورها میتوانند خروجی را بصورت فشرده به مرورگرها ارسال کنند که موتورهای جستجو نیز از این قابلیت برخوردار هستند و میتوانند خروجی ها‏ی فشرده شده را بررسی نمایند. استفاده از فشرده سازی در سرعت لود شدن وب سایت تاثیرگذار است. بدین منظور یک توصیه مهم جهت افزایش سرعت، فعالسازی Gzip بر روی سایت است تا خروجی ها‏ بصورت فشرده از سمت سرور به مرورگر کاربر فرستاده شوند.

فشرده سازی فایل ها‏

یکی دیگر از روش ها‏ی افزایش سرعت  و در نتیجه بهینه سازی سایت، فشرده سازی فایل ها‏ی HTML، CSS و جاوا اسکریپت است. این امر موجب کاهش حجم فایل ها‏ میشود و پهنای باند کمتری از سرور سایت مصرف میشود. البته باید توجه داشت که فشرده سازی فایل ها‏ نیازمند تخصص و بکارگیری تکنیک ها‏ی ویژه ای است که باید توسط متخصصین انجام شود تا در استانداردهای W3C سایت مشکلی ایجاد نشود.

استفاده از کش

سیستم کش وب سایت را در زمان ها‏ی خاصی ثبت میکند و در زمان دیگری آن را به کاربران نمایش میدهد. فعال سازی این سیستم بر روی مرورگر موجب میشود تا اگر کاربری سایت را مشاهده کرد، در ورود بعدی، نسخه قبلی سایت را مشاهده کند و در نتیجه صفحه مجددا بارگذاری نشود. فعال سازی سیستم کش وب سایت موجب میشود تا یک نسخه از وب سایت، هر چند مدت از وب سایت گرفته و در زمان دیگری به کاربر نمایش داده شود. این امر باعث صرفه جویی در منابع CPU و Ram Server  شده و سرعت سایت را اتقا میدهد.

بهینه سازی تصاویر

استفاده از تصاویر بهینه سازی شده و کم حجم، یکی دیگر از روش ها‏ی افزایش سرعت وب سایت است که زمان لود شدن صفحه را کاهش میدهد. توجه مدیران سایتها برای کاهش حجم تصاویر موجب افزایش سرعت سایت تا 2 برابر میشود.  

بررسی سرعت وب سایت

سرعت وب سایت باید هر چند وقت یکبار انجام شود. این امر میتواند از طریق وب سایت ها‏یی چونGoogle PageSpeed ، Website speed test , GTmetrix , WebPagetest صورت بگیرد.

قالب وب سایت

گاهی ممکن است برخی قالب ها‏ی وب سایت بیش از حد گرافیکی و پیچیده باشند که این امر موجب افزایش سرعت لود شدن صفحه میشود. بنابراین قالب ها‏ی سایت باید دارای گرافیک متوسط و یا کم باشند. اگر چه سبک قالب ها‏ی امروزی تغییر یافته و استفاده از تصاویر مد شده است که معمولا حجم بالایی دارند، اما سعی کنید تا حد امکان از این قالب ها‏ دوری نمایید.

ایمن سازی و محافظت از وب سایت

ایجاد امنیت برای وب سایت میتواند سرعت وب سایت را تا حد زیادی افزایش دهد. این امر از ورود ابزارهای مخرب به وب سایت ها‏ جلوگیری میکند و به تبع آن در منبع سایت صرفه جویی میشود. از سوی دیگر ایمن سازی وب سایت عاملی است که عملکرد بهتر وب سایت را تضمین میکند و باعث افزایش سرعت لود شدن صفحات میشود.

عمومی

اثرگذاری بر سرعت ایندکس و رتبه سایتبررسی سرعت وب سایتتاثیر مثبت سرعت بارگذاری سایت در سئوتاثیر منفی سرعت کم بارگذاری سایت در سئوتاثیرات سرعت لود در سئو سایت

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!