بانس ریت بالا | ۱۱ دلیل و راهنمای بهبود

بانس ریت دلایل و راهنمای

بانس ریت چیست؟

بانس ریت چیست؟ نرخ بانس ریت دسایت ، درصدی از بازدیدکنندگانی است که در طی یک جلسه وب سایت شما را ترک می کنند. فقط پس از بازدید از یک صفحه یا بازگشت به صفحه نتایج گوگل یا سایت دیگر است. لازم به ذکر است که باز گذاشتن صفحه برای بیش از 30 دقیقه نیز بخشی از بانس ریت تنظیم مجدد صفحه محسوب می شود.

دلیل بانس ریت بالا چیست و چه تاثیری در سئوی سایت دارد؟

دلیل بانس ریت بالا چیست و چه تاثیری در سئوی سایت دارد؟ در غیر این صورت ، مقدار این KPI که با استفاده از ابزار رایگان Google Analytics قابل اندازه گیری است. مورد نگرانی بسیاری از افراد قرار گرفته است. در حالی که هیچ مقدار ایده آل یا مطلوبی برای این معیار وجود ندارد و همه چیز به صفحه و نوع فعالیت سایت بستگی دارد. طبق مطالعه ای که توسط RocketFuel انجام شده ، نرخ پرش اکثر وب سایت ها 26 تا 70 درصد است.

  • ۲۵٪ یا کمتر: احتمالا مشکل جدی وجود دارد
  • ۲۶-۴۰٪: عالی
  • ۴۱-۵۵٪: متوسط
  • ۵۶-۷۰٪: بالاتر از حد طبیعی، اما بسته به وب سایت می تواند طبیعی باشد
  • ۷۰٪ یا بالاتر: بد و یا احتمالاً مشکل جدی وجود دارد

بانس ریت چیست

دلایل بانس ریت بالا چیست؟

دلایل بانس ریت بالا چیست؟ در ادامه ما به 13 موردی که نرخ پرش سایت را افزایش می دهند اشاره خواهیم کرد. برای هر یک از موارد ، راه حلی پیشنهاد شده است که اجرای صحیح و اصولی آنها بسیار مفید خواهد بود:

شرکت ون بک لینک در زمینه خرید بک لینک ارزان در خدمت وبمستران عزیز میباشد.

پایین بودن سرعت بارگذاری سایت

پایین بودن سرعت بارگذاری سایت سرعت بارگذاری سایت یکی از مهمترین مواردی است که گوگل در نتایج رتبه بندی به آن توجه می کند. علاوه بر این ، هرچه یک صفحه کندتر بارگیری شود ، نرخ پرش سایت نیز بالاتر می رود. زیرا این روزها کاربران حوصله شما بیشتر از آن چیزی است که تصور کنید. در نتیجه ، اگر به بهبود سرعت سایت فکر نمی کنید ، هم رضایت ربات های گوگل و هم کاربران را از دست داده اید!

زمان ایده آل برای بارگذاری صفحات سایت، کمتر از ۳ ثانیه است. برای سنجش وضعیت سرعت سایت، میتوانید از هر یک از ابزارهای زیر استفاده کنید:

  • Google PageSpeed Insights
  • Google Search Console PageSpeed
  • Lighthouse
  • Pingdom
  • GTmetrix

کافی بودن محتوا

کافی بودن محتوا گاهی اوقات محتوای شما به اندازه کافی کارآمد است که افراد می توانند به سرعت آنچه را که نیاز دارند دریافت و استفاده کنند! اگرچه این یکی از دلایل بالا بودن نرخ پرش سایت در نظر گرفته می شود. اما از نظر تجربه کاربری ، یک موفقیت خارق العاده است.
یا به عنوان مثال ، یک صفحه فرود را در نظر بگیرید که هدف آن پر کردن فرم کوتاهی توسط کاربران است.
برای فهمیدن اینکه آیا نرخ پرش صفحه شما نگران کننده است ، باید دو فاکتور دیگر را در نظر بگیرید. یعنی زمان صرف شده در صفحه و میانگین مدت جلسه در Google Analytics. اگر کاربری بیش از دو دقیقه در صفحه ای از سایت بگذرد ، گوگل متوجه ارتباط درست بین موضوع صفحه و درخواست استفاده می شود و این را به عنوان یک سیگنال مثبت در نظر می گیرد.
اما اگر به هر دلیلی نیازی به ماندن در سایت برای مدت طولانی تری ندارید. می توانید با استفاده از ترفندهای مختلف از جمله قرار دادن برخی لینک های جذاب و مفید در صفحه ، کاربر را به ماندن در صفحه و سایت ترغیب کنید.

ساخت صفحات نادرست با توزیع نامتناسب

در حالت قبلی ، ما به دو صفحه اشاره کردیم که اگرچه به تجربه کاربر توجه دارند. اما نرخ پرش بالایی دارند تا زمانی که صفحات دیگری در سایت با نرخ پرش پایین داشته باشید.  این برای سایت شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد. برای بررسی تمام صفحات سایت ، وارد Google Analytics شوید. سپس ehavior ، سپس Site Content and Landing Pages را انتخاب کنید.

نرخ پرش صفحات را با توجه به نوع محتوایی که دارند بررسی کنید. اگر فکر می کنید با وجود داشتن محتوای کافی ، تنظیم مجدد گزاف گویی بالا است. بهتر است در محتوای صفحه تجدید نظر کرده و به دنبال رفع نواقص آن باشید.

استفاده از عنوان و توضیحات متای غیر مرتبط با محتوا

استفاده از عنوان و توضیحات متای غیر مرتبط با محتوا برچسب های عنوان و توضیحات متا از مهمترین برچسب های سئو هستند. نکته ای که باید هنگام تعیین محتوای این دو برچسب به خاطر بسپارید ، مربوط بودن آنها به محتوای صفحه است. استفاده از عناوین جذاب و فریبنده فقط با هدف افزایش نرخ کلیک سایت در نهایت باعث افزایش نرخ پرش صفحه می شود!

اگر دلیل بالا بودن نرخ پرش سایت این است ، کار شما ساده است. شما باید تمام صفحات را دوباره ویرایش کنید و عنوان صفحه و توضیحات متا را بهینه کنید.

خالی بودن صفحه یا خطای فنی

خالی بودن صفحه یا خطای فنی

خالی بودن صفحه یا خطای فنی اگر نرخ جستجوی یک صفحه خیلی زیاد باشد و افراد در عرض چند ثانیه صفحه را ترک کنند. احتمالاً یا خطای 404 دریافت می کنند یا صفحه به طور کامل بارگیری نمی شود. برای شناسایی مشکل ، می توانید وضعیت صفحات محبوب ترین مرورگرهای دسک تاپ و موبایل را بررسی کنید. علاوه بر این ، برای بررسی مشکل از نظر گوگل ، وارد کنسول جستجو و قسمت Coverage شوید.

برای رفع خطای 404 می توانید از تغییر مسیر 301 استفاده کنید. برای حل مشکل بارگذاری صفحه از یک متخصص کمک بگیرید.

لینک سازی غیر اصولی

لینک سازی غیر اصولی روش های مختلفی برای افزایش اعتبار دامنه و بازدید سایت وجود دارد که یکی از آنها ایجاد لینک در سایت های دیگر است. در برخی موارد ، از متنهای غیر مرتبط لینکی فقط برای افزایش نرخ کلیک استفاده می شود. این باعث می شود تا کاربر روی لینکی کلیک کند که در واقع پاسخگوی نیازهای وی نیست. در نتیجه ، بلافاصله پس از بارگیری از صفحه خارج می شود.

برای حل این مشکل ، باید از مالک سایت بخواهید لینک شما را حذف کند یا متن لنگرگاه آن را تغییر دهد. در غیر این صورت ، باید از غیرفعال کردن لینک استفاده کنید تا از تأثیر مخرب این لینک در سئو سایت جلوگیری کند. اگرچه غیرفعال کردن لینک باعث کاهش نرخ پرش سایت نمی شود ، اما به گوگل می گوید عدم وجود ارتباط موضوعی بین این دو سایت را نادیده گرفته و از محاسبه تأثیر آن خودداری کند.

صفحه فرود وابسته یا سایت تک صفحه ای

صفحه فرود وابسته یا سایت تک صفحه ای صفحاتی که برای بازاریابی شرکت های وابسته ایجاد می شوند. معمولاً نرخ پرش بالایی دارند. نکته جالب این است که نرخ پرش بالای این صفحات در واقع یک سیگنال مثبت است و منفی نیست. یا مثلاً وب سایت های یک صفحه ای ایجاد شده را برای معرفی یک برنامه در نظر بگیرید. چنین سایت هایی دارای نرخ گزاف گویی بالایی هستند ، به این معنی که همه چیز درست است.

محتوای بی کیفیت یا بهینه نشده

محتوای بی کیفیت یا بهینه نشده همانطور که محتوای کافی میزان پرش سایت را افزایش می دهد. همانطور که محتوای بی کیفیت باعث ترک کاربر از سایت می شود. برای اینکه بدانید آیا محتوای شما به بهترین وجه به سوال مخاطب شما پاسخ می دهد. باید خود را جای او قرار دهید و به 10 نتیجه برتر صفحه نتایج گوگل نگاه کنید.

در برخی موارد ، ممکن است محتوای شما بی نظیر باشد. اما برای کاربران وب و در واقع موتورهای جستجو بهینه نشده است. در هر صورت ، به روزرسانی محتوا مشکل را برطرف می کند.

بد یا ناخوشایند بودن رابط کاربری

بد یا ناخوشایند بودن رابط کاربری آیا با تبلیغات ، پنجره های بازشو و درخواست خبرنامه مخاطب را بمباران می کنید؟ اگرچه در دسترس بودن و نمایش مداوم گزینه های CTA یکی از عوامل افزایش نرخ تعامل است. اما گاهی اوقات نتیجه عکس می دهد. بنابراین ، استفاده از پاپ آپ های مختلف ، نبود قسمت جستجو در سایت و مواردی از این دست ، می تواند به تجربه کاربر آسیب برساند.

موبایل فرندی نبودن سایت

موبایل فرندی نبودن سایت

موبایل فرندی نبودن سایت صفحه نتایج گوگل روی دسک تاپ گاهی با تلفن همراه متفاوت است. تعداد افرادی که از گوگل برای جستجو و خرید آنلاین استفاده می کنند.  روز به روز در حال افزایش است. بنابراین ، اگر صفحه برای نمایش در تلفن همراه بهینه نشود ، افزایش نرخ جستجوی سایت قطعی است.

عدم استفاده درست از گوگل Analytics

عدم استفاده درست از گوگل Analytics تجزیه و تحلیل مناسب داده ها از جمع آوری اطلاعات مهمتر است. اگر کد این ابزار به درستی روی سایت قرار نگیرد یا این KPI در فواصل زمانی مناسب بررسی نشود ، قطعاً نتیجه تجزیه و تحلیل اشتباه خواهد بود.

 

بلاگ

بانس ریت بالابانس ریت چیستتولید محتوای فنیچگونه سرعت بارگزاری سایت خود را کاهش دهیمدلایل بانس ریت بالادلایل خالی بودن صفحه یا خطای 404عدم استفاده درست از گوگل Analyticsلینک سازی غیر اصولیموبایل فرندی نبودن سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *