آموزش disavow بک لینک | حذف بک لینک های اسپم

ابزار disavow چیست

آموزش disavow بک لینک

آموزش disavow بک لینک ایجاد لینک بدون شک یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی سایتها در Google SERP است. اما نکته ای که باید به آن توجه شود این است که هر بک لینک در سئوی سایت تأثیر مثبتی ندارد! برخلاف تصور عمومی ، کیفیت بهتر از کمیت است! بنابراین به جای اینکه دائما به دنبال سایت های جدید برای ایجاد لینک های رایگان باشید. روی چند استراتژی لینک سازی خارجی قوی تمرکز کنید و آن را بهبود ببخشید. با این وجود ، اگر به اشتباه چندین بک لینک اسپم ایجاد کرده اید ، این مقاله را با آموزش disavow بک لینک دنبال کنید. شرکت ون بک لینک در زمینه خرید بک لینک ارزان و خرید رپورتاژ آگهی ارزان در خدمت شما عزیزان میباشد.

ابزار disavow چیست؟

ابزار disavow که در اکتبر 2012 معرفی شد ، ابزاری است که می توانید با استفاده از آن از گوگل بخواهید برخی لینک های خارجی را در سایت شما نادیده بگیرد. اما استفاده نادرست از ابزار disavow می تواند به سئو سایت شما آسیب برساند. برای این منظور ، از این ابزار فقط برای حذف نسخه پشتیبان تهیه لینک استفاده کنید که مطمئن هستید اسپم و بدافزار هستند. تا زمانی که مطمئن نیستید برای گوگل طبیعی نیست ، از این روش برای حذف لینک استفاده نکنید.

آموزش disavow بک لینک در سرچ کنسول

چرا باید لینکها را disavow کنیم؟

یکی از دلایل مجازات شدن گوگل فعالیت های غیر عادی برای بهبود سئوی سایت است. ساختمان لینک یکی از ترفندهایی است که در آن افراد به راحتی اثری از خود بر جای می گذارند و گوگل را از فعالیت های خود آگاه می کنند. Google disavow tool روشی است که می تواند برای جلوگیری از جریمه های گوگل مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این ، مجازات های گوگل برای لینک اسپم ، اعم از عمد یا غیر عمد ، شامل سایت می شود! بنابراین خواه هشداری از طرف گوگل دریافت کرده باشید یا نه ، به عنوان مدیر وب سایت وظیفه شماست که هر از چندگاهی شرایط خارجی سایت را بررسی کرده و موارد مشکوک را به موقع بردارید.

بک لینک طبیعی باید با تولید محتوای کاربردی و افزایش آگاهی از برند در طول زمان ایجاد شود. این پیوندهای لینک معمولاً اعتبار دامنه را افزایش می دهد و در نهایت موقعیت سایت را در صفحه نتایج گوگل بهبود می بخشد.
در مقابل ، لینک ها غیرعادی هستند. که توسط خود مالک سایت و با هدف بهبود رتبه سایت ایجاد شده است. یکی از روش های ساخت بک لینک اسپمی استفاده از روش شبکه خصوصی لینک سازی (PBN) است. این روش که تحت عنوان مزرعه لینک نیز شناخته می شود ، یکی از بدترین روشهای لینک است که در دراز مدت احتمال آسیب جدی به محل دارد. البته علاوه بر این ، گاهی اوقات سایتهای لینک بدون اینکه شما بخواهید یا از آنها مطلع شوید ، در سایتهای اسپمی و مخرب قرار می گیرند. در این حالت ، بک لینک ایجاد شده تأثیر منفی دارد و باید حذف شود.

حمله سئو منفی

حمله منفی سئو یکی از کارهایی است که رقبا در وب برای خلاص شدن از بدن انجام می دهند! در این حالت ، رقیب شما در مدت زمان کوتاهی هزاران بک لینک لینک برای سایت ایجاد می کند تا سایت شما لینک را از صفحه نتایج گوگل حذف کند. در این حالت دامنه شما مورد حمله قرار می گیرد وگوگل به سرعت این فعالیت غیر عادی را تشخیص می دهد. تنها راه جلوگیری از مجازات های گوگل در این شرایط حذف پشتیبان گیری بک لینک اسپمی در کوتاه ترین زمان ممکن است.

لینک های پولی (Paid links)

معمولا برای ساخت بک لینک، چه از طریق رپورتاژ آگهی و چه لینک سایت واید، هزینه ای پرداخت میشود. پرداخت این هزینه هیچ مشکلی ندارد، تا زمانی که گوگل توجه این مسئله نشود! گرچه شناسایی این نوع بک لینک برای گوگل کار مشکلی است، اما برخی از نشانه های رایج آن عبارت هستند از:

  • ساخت لینک سایت واید از نوع فالو با دقیقا کلمه کلیدی صفحه
  • گرفتن لینک فالو از سایتهایی که ارتباط موضوعی با سایت ندارند
  • لینک گرفتن از صفحاتی که دارای تگ Sponsored هستند

مزرعه لینک یا PBN

مزرعه لینک یا PBN

از سال 2014 ، گوگل در تلاش است تا وبلاگهایی را که به عنوان مزرعه لینک عمل می کنند حذف کند. به همین دلیل PBN به عنوان تکنیک سئو کلاه سیاه شناخته می شود و خلاف قوانین گوگل است. جهت چک کردن پیچ آتوریتی سایتتون به لینک اشاره شده کلیک کنید.

بک لینک کامنتی

اظهار نظر در مورد سایت ها و انجمن های دیگر برای دریافت لینک از آنها نه تنها یک فعالیت مخرب است ، بلکه توسط گوگل نیز تشویق می شود. اما مشکل وقتی بوجود می آید که این فعالیت به طور غیر عادی انجام شود. به عنوان مثال ، هنگامی که لینک سایت خود را ترک می کنید بدون هیچ توضیحی در پاسخ به کسی در انجمن! برای اینکه نسخه پشتیبان تهیه لینک از این طریق غیرطبیعی به نظر نرسد ، باید توضیحات کاربردی و مرتبط با سوال کاربر را به همراه سایت لینک در پاسخ به سوال وی قرار دهید.

آموزش disavow بک لینک در سرچ کنسول

Search Console یکی دیگر از ابزارهای رایگان Google است که همچنین یافتن بهترین کلمات کلیدی و تحلیل و بررسی چگونگی رشد سایت است. برای حذف بک لینک های اسپم، ابتدا باید لیستی از لینک های خارجی را در سایت داشته باشید. برای دسترسی به این لیست ، می توانید هم از Google Console و هم از ابزارهای دیگری مانند MOZ و ahrefs استفاده کنید. (این دو ابزار رایگان نیستند و برای استفاده از آنها می توانید از حساب های مشترک استفاده کنید.)

وارد سرچ کنسول شوید.

از منوی سمت چپ، روی گزینه Links کلیک کنید.

در صفحه ای که نمایش داده میشود، سمت راست، بالا، روی گزینه Export External Links کلیک کنید.

آموزش disavow بک لینک در سرچ کنسول

سپس گزینه More Sample Links را انتخاب کنید.

روش حذف بک لینک های اسپم

از میان فرمتهای نمایش داده شده یکی را انتخاب کرده و لیست لینکهای خارجی سایت را دریافت کنید.

حذف بک لینک اسپم در سرچ کنسول

پس از دریافت لیست ، باید تمام لینک های خارجی را بررسی کنید و مواردی را که هرزنامه هستند شناسایی کنید. برای شناسایی پشتیبان های هرزنامه لینک ، به مواردی مانند اسپم بودن یا نبودن سایت نگاه کنید ، اعتبار سایت ، اسپم اسکور ، وضعیت لینک و غیره. پس از بررسی دستی همه نسخه های پشتیبان لینک ، آنها را جداگانه در یک فایل .txt قرار دهید. مهمترین مواردی که باید هنگام ایجاد پرونده بدانید:

  • آدرس هر لینک باید به صورت جداگانه در یک خط قرار گیرد.
  • هر آدرس باید با کلمه domain: شروع شود.
  • اسمی که برای فایل .txt انتخاب میکنید مهم نیست، ولی فارسی انتخاب نکنید!

ساختار لینکهایی که در فایل قرار میدهید، باید به این صورت باشد:

بعد از آنکه فایل حاوی لینکهای اسپمی را ایجاد کردید، باید وارد ابزار Google Disavow Tool شوید. در این ابزار، دامنه مد نظرتان را انتخاب کنید.

ابزار Google Disavow Tool

سپس گزینه upload را انتخاب کرده و فایلی که ایجاد کرده بودید را آپلود کنید.

اپلود فایل در ابزار گوگل دیسکاور

وقتی بک لینکی را دیساوو کنیم، چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که درخواستی را برای رد کردن لینک به گوگل ارسال می کنید ، در واقع از آن می خواهید تأثیر این لینک و اتصال آن به سایت شما را نادیده بگیرد. اگر گوگل با درخواست شما موافقت کند ، هنگام تعیین سایت در نتایج جستجو ، اثر این لینک برای شما حساب نمی شود.

متأسفانه ، گوگل ملزم به پاسخ مثبت به درخواست شما برای رد لینک نیست! این فقط این درخواست را از طرف شما به عنوان یک پیشنهاد در نظر می گیرد.

آیا میتوان درخواست disavow کردن بک لینک را لغو کرد؟

بله ، احتمالاً! قطعاً می توانید فایلهای پشتیبان لینک های اسپمی لینک را که قبلاً بارگذاری کرده اید حذف کنید. اما مشخص نیست که آیا گوگل نسخه ای از این لیست را حفظ می کند یا اینکه بلافاصله تأثیر لینک ها را در رتبه بندی شما بازیابی می کند! ما پیشنهاد می کنیم قبل از ارسال درخواست رد درخواست لینک به گوگل ، تصمیم خود را تأیید کنید. زیرا دریافت درخواست ایده چندان جالب نیست!

بلاگ

آموزش disavow بک لینکآموزش disavow بک لینک در سرچ کنسولآیا میتوان درخواست disavow کردن بک لینک را لغو کردابزار disavow چیستبک لینک کامنتیچرا باید لینکها را disavow کنیمچه اتفاقی می افتدحمله سئو منفیلینک های پولی (Paid links)مزرعه لینک یا PBNوقتی بک لینکی را دیساوو کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *