نکات بسیار مهم در هدینگ
حالا نیز می خواهیم اصول هدینگ کردن را یاد بگیریم که باید در هدینگ این نکات رعایت شود تا پست ها بطور صحیح پست زنی شوند و گوگل نیز در بالا بردن سایت ،آن سایتهایی که نکات هدینگش رعایت شده را اولویت اول قرار دهد.
بقیه متن در ادامه مطلب
تاثیر Heading ها در سئو
تگ های Heading به خزنده های موتور های جست و جو اطلاعاتی همچون نام برند – عنوان صفحه – کلمه کلیدی – زیر عنوان های مقاله و … میدن و با توجه به شماره Heading داده شده به واژه ها و جملات برای اون ها ارزش قائل میشوند اما در حال حاضر یکی از مهم ترین نکتات در مورد سئو کاربر پسند بودن سایته با توجه به قسمت که ترتیب خونده شدن متن توسط کاربرا از بزرگ به کوچیک رو توضیح دادم شما باید به طوری Heading هاتون رو تنظیم کنید که به کاربران هم اطلاعات کاملی رو بدن که البته قواعدی داره و موردش بهتون توضیح میدم.
نحوه صحیح استفاده از Heading ها ( قواعد استفاده از تگ های Heading )
این نکات را با دقت بخوانید تا بطور صحیح هدینگ کنید متن ها و سرتیتر هارا.
نحوه جا گذاری Heading ها
تگ های Heading فقط باید بین تگ های <body> </body> استفاده شن ! تو خیلی از سایت ها دیدم بین تگ های <head> </head> از Heading ها استفاده می کنن که هیچ تاثیری نداره !!!
نحوه ترتیب دهی Heading ها
باید حواستون به این باشه که ترتیب درست رو رعایت کنید
بهترین ترتیب برای جای گذاری Heading ها:
Heading 1 – H1
Heading 2 – H2
سعی کنید همیشه بعد Heading 1 یه Heading 2 قرار بدید
در صفحه اصلی سایت به این صورت استفاده میشن : Heading 1 ( نام برند ) – Heading 2 ( توضیح کوتاه در حد یک جمله که کلمه کلیدی اصلیتون داخلش استفاده شده باشه )
به این نکته دقت کنید که بالای Heading 1 در کد HTML سایت هیچ Heading دیگه ای نباشه تاثیر زیادی نداره اما بهتره که این نکته رعایت بشه.
اما در نوشته ها و برگه های سایت نحوه استفاده کمی فرق می کنه
Heading 1 – H1
Heading 2 – H2
Heading 3 – H3
Heading 3 – H3
Heading 4 – H4
Heading. 1 معمولا عنوان برگه یا نوشته قرار میگیره
Heading. 2 اطلاعات تکمیلی در مورد نوشته که کلمه کلیدی اصلی رو هم شامل میشه
Heading. 3 زیر عنوان ها
Heading. 4 زیر عنوان های H3 معمولا استفاده میشه
وهمین الگوریتم ادامه دارد.
تعداد Heading ها در صفحه
یکی از مهم ترین نکات تو استفاده از Heading ها تعدادشونه
Heading 1 : در هر صفحه فقط یک بار باید ازش استفاده بشه ! اگر بیشتر باشه موتور جست و جو رو گیچ می کنه و بی تاثیر میشه
Heading 2 : یک تا چهار بار
Heading 3 : یک تا پانزده بار ( الزامی نیست )
Heading 4 : پنج تا سی بار ( الزامی نیست )
Heading 5 : پنج تا شصت بار ( الزامی نیست )
Heading 6 : پنج تا ۱۲۰ بار ( الزامی نیست )
این قواعد رو اگر رعایت کنید بیشترین استفاده رو از Heading ها میتونید ببرید.
نکاتی ظریف
تعداد هدینگ ها همیشه دو یا سه تا بیشتر از پاراگراف هاست. هدینگ های استفاده شده در مثالها میسوزند و به هیچ وجه دوباره استفاده نمی شوند هدینگ چیست
پاسخ هر پاراگراف باید شامل چهار شرط ذیل باشد
الف. اصل مطلب پاراگراف را توضیح دهد.
ب. همچون چتری همه پاراگراف را در بر بگیرد (umbrella term) و چیزی از زیر چتر بیرون نزند.
ج. زیاد جزیی نباشد.
د. زیاد کلی نباشد.
معمولا هدینگ های “زیاد کلی” استفاده نمی شوند و اضافه می آیند.
نکات مهم همچنین ظریف در هدینگ
مواردی که در استفاده از تگ های هدینگ باید رعایت شوند
۱.از تگ های H1 تا H6 به عنوان مشخصه های بخش های عنوان و عنوان های فرعی استفاده کنید و نه برای قالب بندی متن و اندازه آن.
۲. بسیاری از متخصصین توصیه می کنند که H1 را برای عنوان صفحه، H2 را برای عنوان های مهم و H3 را برای عنوان های فرعی مهم کنار بگذارید.
۳. اگر می خواهید در یک متن فرو رفتگی ایجاد کنید بهتر است از یک تگ Blockquote استفاده کنید.
۴. اگر می خواهید به متن فرم خاصی دهید و یا کل در پاراگراف فرو رفتگی ایجاد کنید از یک CSS استفاده کنید.
۵. از تگ P پاراگراف برای جدا کردن پاراگراف ها استفاده کنید.
۶. مهم ترین هدینگ استفاده شده در صفحه باید H1 باشد و در هر صفحه تنها باید از یک H1 استفاده کرد.
۷.هدینگ های فرعی باید H2 باشند و هدینگ های زیر مجموعه هدینگ فرعی بایدH3 باشند و الی آخر. به عبارتی دیگر در html عناصر H2 باید در ادامه H1 بیاند ، H3 در ادامه H2 و الی آخر.
۹. هر هدینگ باید دارای کلمات کلیدی با ارزش باشد در غیر این صورت استفاده از آن بی فایده است.
۱۰. دقت کنید که تگ های هدینگ تنها برای هدینگ استفاده شوند نه برای تغییر اندازه و فونت متن.
۱۱.از تگ های هدینگ برای متون مخفی استفاده نکنید. استفاده از هر نوع متن مخفی برای وب سایت شما یک پنالتی محسوب می شود. خصوصا اگر بخشی باشد که بر SEO تاثیر گذار باشد.
۱۲. تگ های هدینگ را در صفحات مختلف سایت خود تکرار نکنید. سعی کنید در میان صفحات وب سایت تگ های هدینگ منحصر به فرد داشته باشید.
۱۳. محتوای به کاربرده شده در تگ H1 نباید مابه با تگ متا باشد.
تگ های هدینگ از نگاه کاربری
۱.برای کاربران وب که از یک متن خوان استفاده می کنند،جا به جایی بین بخش های محتوا به دلیل ساختار درست هدینگ ها، راحت تر خواهد بود.
۲. هدینگ H1 به کاربران یک نگاه گذرا و کلی سریع از کل محتوای صفحه می دهد.
۳. با مطالعه تگ های هدینگ مختلف،کاربران می توانند یک صفحه را مرور کنند و تنها بخش هایی که به آن علاقه مند هستد را بخوانند.
۴.استفاده از این تگ ها ضمن تغییر اندازه و فونت بخشی از متن، باعث می شود که یک صفحه وب مرتب و واضج تر به نظر برسد.