لینک سازی خارجی چیست

8 فاکتور مهم لینک های خارجی

لینک باید تحریریه یا earned باشد

مفهوم کلی این عبارت این است که برای ایجاد پیوند برای سایت به هیچ عنوان هزینه ای را پرداخت نکنید ، حتی مبادله کالا یا تبادل لینک نیز با جریمه گوگل همراه است و شما باید به گونه ای محتوای عالی ایجاد کنید تا دیگر وبسایت ها خودشان به شما لینک دهند.

لینک ها را از سایت های معتبر دریافت کنید

وب سایت های معتبر سایت هایی هستند که domain authority بالایی دارند. برای اینکه میزان دومین اتوریتی را به دست آورید می توانید از ابزار ماز استفاده کنید. لینک هایی که از سایت های کم اعتبار گرفته می شود ارزش چندانی ندارند.

مقدار لینک ها را به مرور زمان بیشتر کنید

هنگامی که شروع به لینک سازی خارجی می کنید بسیار مهم است تا این روند را آرام و با پیشرفت ادامه دهید. از ایجاد لینک های زیاد به صورت ناگهانی خودداری کنید. مقدار لینک ها باید به مرور افزایش یابد

لینک از سایت های مرتبط

لازم است پیوندی که به سایت شما داده می شود از سایتی مرتبط با حوزه کاری سایت شما گرفته شود. مثل خرید رپورتاژ آگهی ارزان و خرید بک لینک ارزان از سایت ون بک لینک.

استفاده از انکر تکست

استفاده از انکر تکست زیادی به خودی خود شک برانگیز می باشد.با این وجود استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در انکرتکست می تواند عواقب جبران نا پزیری داشته باشد.

لینک ها باید کلیک دار باشد

یکی از اشتباهات رایج در سئو این است که تصور کنید این پیوند ها فقط برای موتور های است درحالی که تئوری پیوند این است که کاربر را به مکانی که لازم دارد هدایت کند. بنابراین به گونه ای لینک سازی انجام دهید که کاربر روی آن کلیک کند.

استفاده از لینک های نوفالو در کنار لینک های فالو

اگر بخواهید فقط از لینک های فالو استفاده کنید ، در این حالت بسیار مشکوک عمل کرده اید. زیرا بسیاری از وبسایت ها برای اینکه قصد اهدا کردن اعتبار به سایت ها را ندارند از لینک های نوفالو استفاده می کنند و سایت شما نباید استثنا باشد.

استراتژی داشته باشید

در لینک سازی خارجی لازم است با تفکر و تعیین استراتژی پیش روید. از نرم افزار ها و ابزار های لینک ساز اتوماتیک دوری کنید.

چگونه لینک سازی خارجی با کیفیت بالا انجام دهیم

چگونه لینک سازی خارجی با کیفیت بالا انجام دهیم؟

استفاده از مشتریان وفادار و شرکا

اولین نوع و در عین حال بهترین نوع لینکی که می توانید برای خودتان ایجاد کنید درخواست از مشتریان و شرکا است. از آن ها بخواهید در صورتی که وبلاگ دارند و یا از طریق شبکه های اجتماعی به شما لینک دهند. گوگل این نوع از لینک ها را بسیار دوست دارد زیرا طبیعی ترین لینک ها به شمار می آیند.

وبلاگ ایجاد کنید

لینک گرفتن از وبلاگ می تواند با ارزش تلقی شود به شرطی که به گونه ای رفتار کنید که گوگل متوجه مصنوعی بودن آن نشود. وبلاگ ها به دلیل اینکه از اعتبار دامنه بالایی برخوردارند ، می توانند منبع خوبی برای لینک گرفتن باشند. البته در این روش موتور های جست و جو تاکید دارند زمان خود را روی کار های دیگر صرف کنید.

تبدیل به منبع شوید

نوشتن محتوایی که منبع باشد بسیار دشوار است. اما بهتر است بدانید که ارزشش را دارد. زیرا وقتی مطالبی مفید و منحصر به فرد در اختیار کاربران قرار می گیرد ، دوست دارند آن را با دوستان و آشنایان به اشتراک بگذارند.

از سوی دیگر ، وبلاگ نویسان و مدیران وب که مطالب شما را در سایت خود بازنویسی می کنند ، لینک را به شما می دهند.

اگر می خواهید کاربران سایت شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند ، باید حداقل یکی از این موارد را با محتوای خود ایجاد کنید:

  • احساسات آن ها را برانگیزید (خنده یا گریه شدید)
  • چیز جدید یا روشی جدید ارائه کنید
  • محتوای شما نیاز یا علاقه مخاطب را بسیار سریع بر طرف کند
  • مخصوص مکان خاصی باشد.

از جامعه محلی استفاده کنید

اگر کسب و کار مجازی شما از نوع لوکال است ، می توانید در ملاقات حضوری را مشتریانتان با ان ها ارتباط بگیرید و از آن ها پیوند های با ارزش بخواهید. این نوع لینک ها به مراتب تاثیر گذاری بالایی خواهد داشت.

برای داشتن ارتباط محلی با مشتریان و کاربران خود می توانید از این ایده ها استفاده کنید:

  • شرکت در امور مالی و بورسیه تحصیلی
  • برگذاری مسابقات محلی
  • نظرسنجی
  • و..

به زودی مقاله ای جامع با عنوان لینک سازی خارجی برای لوکال سئو را منتشر خواهیم کرد تا کامل تر به این موارد بپردازیم.

قیف فروش خود را از گوگل به سطوح بالاتر ارتقا دهید

هنگامی که محتوای خود را در سایت بارگذاری کردید ، ممکن است بتوانید مقالات برتر یا برترین ها را با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics شناسایی کنید.

از این مقالات برای مشارکت در سایر بسترهای بازاریابی دیجیتال مانند رسانه های اجتماعی ، وب سایت های نظرسنجی ، انجمن ها و سوالات متداول استفاده کنید.

در عین حال ، می توانید پیوندهای صفحات سایت خود را در قالب محتوایی که در این بسترها منتشر می کنید ، قرار دهید.

علاوه بر موارد فوق ، چندین روش دیگر برای لینک دادن به وب سایت ما وجود دارد. اما آنچه مهم است این است که شما می توانید عملکرد سازه های لینک که ساخته اید را اندازه گیری کنید. با این کار می توانید لینک های خود را بهبود بخشیده و اعتبار دامنه خود را افزایش دهید.

اندازه گیری و تلاش برای بهبود لینک های سایت

تعداد کل لینک ها

برای اینکه بدانید پشتیبان گیری لینک شما چقدر پیشرفته است ، بسیار مهم است که بدانید چند لینک دریافت کرده اید. برای این کار می توانید از ابزار maze link explorer استفاده کنید. این ابزار نمودار تمام لینک ها را به شما نشان می دهد که در آن می توانید پیشرفت خود را مشاهده کنید.

اگر می خواهید لینک های سایت خود را بهبود ببخشید ، باید در طی این فرایند خارجی سازی لینک این سوالات را از خود بپرسید:

از خودتان بپرسید آیا محتوایی 10 برابر بهتر تولید کرده اید؟

اگر به خاطر داشته باشید ، این ترفندی بود که به گوگل پاداش داد. محتوایی که 10 برابر بهتر از محتوای صفحه اول نتایج باشد ، لینک های زیادی از کاربران و مدیران وب دریافت می کند. بنابراین اگر محتوای لینک شما در صفحه محتوای شما کمتر از چیزی است که فکر می کردید ، احتمالاً محتوای بهتری ارائه نکرده اید.

آیا محتواهای خود را تبلیغ کرده اید؟

برای بدست آوردن پیوندهای زیاد ، محتوای شما باید در وبلاگ و مدیران وب سایت و حتی کاربران نمایش داده شود ، با این حال ، کسب رتبه ای که محتوای شما را نمایش دهد ممکن است در اوایل ممکن نباشد.

به همین دلیل است که می توانید محتوای عالی خود را از طریق تبلیغات نمایش دهید تا لینک های زیادی از آنها دریافت کنید.

به چه مقدار لینک با کیفیت نیاز دارید؟

اگر می دانید به چه تعداد پشتی لینک با کیفیت نیاز دارید ، می توانید برنامه ریزی بهتری داشته باشید و تسلیم نشوید. در حقیقت ، تعداد پشتیبان های لینک را می توان بر اساس لینک هایی که به رقبا می دهند ، بدست آورد. برای انجام این کار ، عبارت موردنظر خود را در گوگل جستجو کنید.

نشانی اینترنتی نتایج را در ابزار maze یا ahref بررسی کنید. می توانید تمام لینک های آنها را مشاهده کنید.

آیا کیفیت بک لینک ها را مناسب می دانید؟

برای بهترین کیفیت پیوند ، می توانید اعتبار صفحه و اعتبار دامنه سایتی را که از آنها لینک پشتیبان گرفته اید مشاهده کنید. هرچه صفحات و دامنه های سایت بیشتر باشد ، سایت معتبرتر است و کیفیت برگشت لینک بهتر است.

به جای دریافت لینک از 10 سایت با رتبه پایین ، سعی کنید از 1 سایت دارای رتبه بالا لینک دهید.

اشتراک گذاری ها مهم تر از لینک ها

اشتراک گذاری ها مهم تر از لینک ها

اگر می توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید تا بتوانند آدرس صفحات را به اشتراک بگذارند ، این می تواند مزایای زیادی داشته باشد. در حقیقت ، لینک هایی که به اشتراک گذاشته می شوند لینک محسوب نمی شوند ، اما نه تنها تعداد بازدیدکنندگان از سایت را افزایش نمی دهند ، بلکه باعث می شوند نام تجاری شما در بین دیگران بیشتر شناخته شود.

معمولاً مواردی از این دست که کاربر توسط دوستان و آشنایان به سایتی دعوت می شود ، اعتماد بیشتری را به دست می آورد.

بنابراین این مورد را نادیده نگیرید و همه چیز را به عنوان پیوند تلقی نکنید! اشتراک گذاری از طریق پیام رسان نیز می تواند پیامدهای بزرگی داشته باشد.

اعتماد گوگل بسیار سخت به دست می آید!

اگر بخواهیم یک عامل مخفی را به شما نشان دهیم ، عاملی به نام اعتماد است. گوگل سایت های مورد اعتماد خود را دستکاری نمی کند و حتی اگر لینک هایی با کیفیت پایین به آنها داده شود.

برای جلب اعتماد گوگل ، لینک ها و بک لینک های لینک یکی از مواردی است که باید به خوبی انجام دهید ، و موارد دیگری نیز وجود دارد که باید به آنها نیز توجه کنید.

برخی از این موارد عبارتند از:

  1. اگاهی جستوجوگران از برند شما
  2. مفید بودن محتوای شما به طوری که پاسخ کاملی به سوال کاربران بدهد
  3. صداقت ، هرچه می گویید را عملی کنید. به خصوص در فروشگاه ها تا ریویو ضعیفی نگیرید!
  4. تداوم در ارزش افزوده
  5. برانگیختن احساسات
سخن پایانی

هنگام تلاش برای افزایش اعتماد سایت خود به گوگل از تکنیک ها و کلاهبرداری استفاده نکنید! به عنوان مثال ، شما نمی خواهید یک آژانس برای شما اعتبار ایجاد کند!

همچنین ، برند خود را با رقبای خود مقایسه نکنید و سعی نکنید آنها را خراب کنید.