بانس ریت چیست | تاثیر نرخ پرش در سئو

بانس ریت(Bounce Rate)چیست

بانس ریت چیست

بانس ریت چیست آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا با وجود حجم بالای بازدید از سایت ، نرخ تبدیل بسیار کم است؟ یکی از موثرترین دلایل این امر این است که کاربر بدون هیچ واکنشی از طرف صاحب سایت ، صفحه را ترک می کند. در دنیای جستجوگرها ، از این رفتار کاربر به عنوان نرخ پرش سایت یاد می شود. این مفهوم به عنوان یک درصد مشخص شده است و در همه موارد ، مقدار بالای آن یک امتیاز منفی نیست. اگر می خواهید بدانید  نرخ پرش چیست. چقدر خوب است و چگونه می توان آن را بهبود بخشید. در ادامه با ما باشید.

نرخ پرش به تعداد کاربرانی گفته می شود که صفحه را در هر زمان مشخص و بدون هیچگونه اقدام هدفمندی ترک می کنند. اقدام هدفمند به واکنشی که مدیر وب هنگام ایجاد صفحه در ذهن داشته است ، اشاره دارد. مانند پر کردن فرم تماس ، بارگیری پرونده ، ثبت نام در سایت ، خرید محصول . البته باید توجه داشت که برای محاسبه نرخ پرش ، زمان جلسه هر کاربر بسیار مهم است. اگر کاربر بیش از نیم ساعت یک برگه را در مرورگر باز نگه دارد ، زمان محاسبه جلسه به پایان می رسد. وقتی کاربر وارد سایت می شود و به نظارت بر سایت ادامه می دهد ، جلسه دوباره شمارش می شود.

متوسط بانس ریت چیست؟

همانطور که در ابتدا ذکر شد ، هیچ نسخه ثابت برای همه سایت ها وجود ندارد و مقدار ایده آل بسته به صفحه و سایت متفاوت خواهد بود. اما به عنوان یک راهنمای کلی ، میانگین نرخ پرش برای سایت های مختلف با موضوعات مختلف را می توان به شرح زیر تعیین کرد:

  • ۴۰-۶۰٪ – سایت هایی با محتوای خبری
  • ۷۰-۹۸٪ – وبلاگ ها
  • ۲۰-۴۰٪ – فروشگاه های آنلاین
  • ۱۰-۳۰٪ – سایتهای خدماتی
  • ۷۰-۹۰٪ – لندینگ پیج

متوسط بانس ریت چیست

تاثیر نرخ پرش در سئو چیست؟

این سوال را می توان به دو قسمت تقسیم کرد.

اول ، آیا نرخ پرش روی رتبه بندی سایت من در صفحه نتایج گوگل تأثیر دارد؟

جواب کوتاه، نه است. اگرچه نرخ پرش سایت به عنوان یکی از اصلی ترین KPI ها در استراتژی سئو سایت مورد استفاده قرار می گیرد ، اما تنها عاملی نیست که در رتبه بندی نتایج شما در گوگل تأثیرگذار است. با این وجود نمی توان تأثیر این معیار را بر سلامت کلی سایت کاملاً نادیده گرفت.

طبق مطالعه ای که توسط acklinko انجام شده است ، سایتهایی که نرخ پرش کمتری دارند اغلب در گوگل رتبه بالاتری دارند. اما چرا؟ به این دلیل که گوگل نرخ پرش بالا را به عنوان یک مشکل بالقوه برای سایت در نظر می گیرد. به عنوان مثال ، نرخ بالای جستجوی سایت می تواند به معنی هر یک از موارد زیر باشد:

  • مشکل در رابط کاربری
  • کندی سایت (پایین بودن سرعت بارگذاری سایت)
  • بهینه نبودن سایت برای موبایل
  • کپی بودن محتوا
  • قدیمی بودن محتوا

هر یک از این موارد می تواند دلیلی برای ترک کاربر از سایت باشد. بنابراین شناسایی هر یک از آنها و حل مشکل قطعاً هم در بهبود نرخ پرش سایت و هم در سئو سایت موثر است.

بانس ریت چگونه محاسبه میشود؟

برای مشاهده نرخ پرش سایت نیازی به استفاده از فرمول های سخت و پیچیده نیست! تنها کاری که باید انجام دهید ثبت نام در ابزار رایگان Google Analytics است. سپس ، از منوی سمت چپ ، وارد قسمت مخاطب و سپس نمای کلی شوید. در این بخش ، نرخ پرش هر صفحه از سایت را بر اساس نوع دستگاه ، موبایل یا ثابت در بازه های زمانی مختلف مشاهده خواهید کرد.

تاثیر نرخ پرش در سئو چیست

عوامل تاثیر گذار در مقدار نرخ پرش چیست؟

بعد از آنکه با نحوه محاسبه نرخ پرش آشنا شدید، نوبت به بررسی عوامل تاثیرگذار در آن بپدردازیم: شرکت ون بک لینک در زمینه خرید بک لینک ارزان و خرید رپورتاژ آگهی ارزان در خدمت شما عزیزان میباشد.

نوع ترافیک ورودی سایت

برای درک این مفهوم و بررسی اینکه آیا برای بهبود آن تلاش می شود ، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید نوع بازدید ورودی به سایت است. اگر کاربری از طریق یک وبلاگ وارد سایت شما شود و یک موضوع عمومی مانند نحوه نصب بخاری را جستجو کند ، احتمالاً فقط به یک آموزش و خدمات از طرف شما احتیاج دارند! بنابراین بررسی کنید کاربر برای چه هدفی وارد سایت شما شده است.

طراحی و چیدمان وب سایت

طراحی وب سایت یکی از عوامل تأثیرگذار در نرخ گزاف گویی سایت به ویژه در نسخه موبایل است. عناصری که به عنوان گزینه های فراخوان برای عمل در نظر می گیرید باید در فضایی مناسب با دسترسی آسان قرار گیرند. یکی از مواردی که در مقاله خطاهای جستجوی کنسول ذکر شد ، خطای مربوط به موبایل پسند بودن سایت است. وقتی عناصر سایت به گونه ای قرار می گیرند که کاربر نمی تواند به راحتی روی گزینه مورد نظر کلیک کند.

مرتبط بودن عنوان و محتوای صفحه

میزان کلیک یا CTR یکی دیگر از معیارهای سئو سایت است. کلیک بالای سایت یکی از ایده آل های هر مدیر وب سایت است ، اما کلیک زیاد همراه با نرخ تعامل کم مشکل بزرگی است! برخی از افراد به منظور افزایش میزان کلیک ، از عبارات جذاب و گاه ناخوشایند مربوط به محتوای سایت استفاده می کنند. این ترفند ممکن است در کوتاه مدت نرخ کلیک سایت را افزایش دهد ، اما در طولانی مدت نرخ پرش را نیز افزایش می دهد! بنابراین ، عنوانی که برای صفحه انتخاب می کنید باید کاملاً با محتوای صفحه مطابقت داشته باشد.

سرعت سایت و رابط کاربری

در حالت ایده آل ، حداکثر سرعت بارگذاری سایت 3 ثانیه بیشتر است و سرعت ارائه 1.5 ثانیه بیشتر نیست. اگر سرعت سایت وردپرس شما به این مقادیر نزدیک نباشد ، نرخ گزاف گویی سایت نیز افزایش می یابد. البته سرعت بالای بارگذاری سایت ، نه تنها از نظر کاربر ، بلکه از نظر گوگل نیز یک نکته منفی محسوب می شود و در طولانی مدت باعث افت رتبه سایت خواهد شد.

Bounce Rate خوب برای سایت چقدر است؟

بیشتر کارشناسان سئو می گویند که نرخ گزاف گویی سایت باید زیر 40٪ باشد و بیش از 55٪ نباشد. به طور کلی ، اگر مقدار این پارامتر حدود 60٪ باشد ، بهتر است از روشهای مختلف برای بهینه سازی این معیار استفاده کنید. اما فراموش نکنید که همه چیز به سایت و زمینه آن بستگی دارد.

به عنوان مثال ، سایتی را در نظر بگیرید که کلمات انگلیسی را ترجمه می کند. این سایت بسته به نوع محتوا و فعالیتی که دارد ، نرخ پرش بالایی خواهد داشت.

تفاوت نرخ خروج و بانس ریت چیست

 نرخ پرشی که نباید نگرانشان باشید

ترافیک پولی یا از شبکه های اجتماعی

تبلیغات و شبکه های اجتماعی پولی از جمله راه های جذب بازدید به سایت است. اگرچه این دو روش تأثیر مثبتی در سایت سئو دارند ، اما گاهی اوقات نرخ گزاف گویی سایت را نیز افزایش می دهند. بنابراین بسته به نوع ترافیک ، به میزان این معیار حساس باشید. طبق آمار ، نرخ پرش تا 80٪ برای این دو ترافیک مناسب است.

ترافیک حاصل از بلاگ

وبلاگ یک فرصت عالی برای جذب ترافیک ارگانیک است. با این حال ، کاربران اغلب برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع خاص که مربوط به خرید محصولات یا سایر اقدامات هدفمند نیست ، به یک وبلاگ مراجعه می کنند. به همین دلیل است که نرخ پرش وبلاگ معمولاً از سایر صفحات سایت بیشتر است. برای بهبود نرخ گزاف گویی در این شرایط ، پیشنهاد می کنیم استراتژی ساخت پیوند داخلی خود را بهبود ببخشید. می توانید از لینک محصولات و خدمات در قسمت وبلاگ استفاده کنید و کاربر را به صفحات مهم سایت هدایت کنید.

ترافیک موبایل

ترافیکی که توسط دستگاه همراه ایجاد می شود معمولاً دارای نرخ پرش بالایی است. زیرا در بسیاری از موارد ، به دلیل عدم رعایت نکات رابط کاربری ، مخاطبان قادر به استفاده صحیح از سایت نیستند.

تفاوت نرخ خروج و بانس ریت چیست؟

میزان خروج معیار دیگری است که ممکن است هنگام مرور گزارش سایت با آن روبرو شده باشید. اگرچه این دو معیار در نگاه اول کاملاً شبیه به هم هستند ، اما تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند. نرخ جستجوی سایت در یک جلسه خروج کاربر از سایت را محاسبه می کند. برای درک بهتر این دو مفهوم ، بهتر است از مثال استفاده کنید.

به عنوان مثال ، اگر شخصی در صفحه اصلی شما باشد و سپس مرورگر را ببندد ، این رفتار نرخ پرش برای صفحه اصلی شما در نظر گرفته می شود. به هر حال ، اگر کسی در صفحه اصلی شما است ، سپس روی صفحه About کلیک کنید و مرورگر را ببندید ، برای هیچ یک از صفحات نرخ پرش وجود ندارد ، اما به عنوان نرخ خروج صفحه About شما در نظر گرفته می شود.

 

 

بلاگ

Bounce Rate خوب برای سایت چقدر استبانس ریت چگونه محاسبه میشودبانس ریت(Bounce Rate)چیستتاثیر نرخ پرش در سئوتفاوت نرخ خروج و بانس ریت چیستسرعت سایت و رابط کاربریطراحی و چیدمان وب سایتعوامل تاثیر گذار در مقدار نرخ پرش چیستمتوسط بانس ریت چیستمرتبط بودن عنوان و محتوای صفحهنرخ پرشی که نباید نگرانشان باشیدنوع ترافیک ورودی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *