انکرتکست (Anchor Text) چیست | اهمیت انکرتکست و معرفی انواع انکرتکست

انکرتکست (Anchor Text) چیست

مقدمه ای بر انکرتکست

اکثر بازاریابان و سئوکاران به خوبی می دانند که لینک سازی داخلی مناسب و لینک خارجی عوامل مهمی در افزایش رتبه بندی موتورهای جستجو هستند. یکی از مهمترین موارد در لینک سازی داخلی و خارجی انتخاب متن درون خطی مناسب است. در حقیقت ، متن لنگر متن لینک هایی است که برای ساخت لینک های داخلی و خارجی استفاده می کنید. به عنوان مثال ، عبارت ایجاد لینک داخلی در بالا (که قابل کلیک است) خود یک متن درون خطی است که برای رفتن به صفحه پیوند داخلی می توانید روی آن کلیک کنید.

در گذشته ، وقتی لینک داخلی به اندازه امروز مهم نبود ، از عباراتی مانند “اینجا کلیک کنید” ، “کلیک” ، “بیشتر بخوانید” و … کاربران را به صفحات دیگر هدایت کنید ، اما با افزایش اهمیت متن درون خطی در پیوند ، استفاده از لنگر متنهای حرفه ای و متنوع افزایش یافته است و استفاده از متنهای درون خطی که ایده اولیه خواننده را از محتوای داخل پیوند به خواننده می دهند ، بسیار مهم است. در این مقاله ، در مورد اینکه متن درون خطی چیست و چرا مهم است ، و همچنین در مورد انواع متن درون خطی و نحوه ایجاد متن درون خطی صحبت خواهیم کرد.

انکرتکست چیست؟

انکرتکست چیست در واقع متن قابل کلیک است که برای رفتن از صفحه ای به صفحه دیگر می توانید کلیک کنید. یکی از معانی Anchor به معنای مجری و معنای دیگر مجری اخبار است. در واقع ، وقتی از متن درون خطی استفاده می شود ، به این معنی است که شما یک لنگر را در آنجا می ریزید و در واقع نیاز به توقف در آنجا است تا کاربر در صورت لزوم به صفحه دیگری برود و آن صفحه را بخواند. و این بدان معنی است که با استفاده از آن ، مانند گوینده خبر ، می توانید محتوای و متن موجود در آن را اعلام کنید تا خواننده بتواند ایده اولیه آن را بدست آورد و در صورت لزوم به آن مراجعه کند. شرکت ون بک لینک در زمینه خرید بک لینک ارزان در خدمت وبمستران عزیز میباشد.

انکرتکست چیست

چرا انکرتسکت مهم است؟

از اهمیت انکرتکست می توان گفت که در واقع ، از یک طرف خواننده را به خواندن چیزی که در صفحه فعلی نیست (اما فکر می کنید ضروری است) دعوت می کنید ، و همچنین به آنها بگویید چه محتوایی در انتظار آنها است و چه چیزی می خواهند بخوانند و از طرف دیگر ، به موتورهای جستجو بگویید محتوای شما چیست. انکرتکست به طور گسترده ای در پیوندهای داخلی و خارجی ایجاد می شود.

با انکرتکست های مورد استفاده در ایجاد لینک داخلی وب سایت ، خوانندگان می توانند به راحتی محتوای مورد نیاز خود را پیدا کنند و از آنها استفاده کنند ، و با انکرتکست های مورد استفاده در پیوندهای خارجی ، علاوه بر خوانندگان سایت های دیگر می توانند در صورت نیاز به مراجعه به مطالب شما ، همچنین موتورهای جستجو نیز زمانی که تعدادی سایت و… به یک صفحه شما با انکرتکست های مختلف و مناسب لینک می دهند، فهم بهتری از محتوای شما پیدا می کنند که دقیقا در مورد چیست.

انواع انکرتکست

انواع انکرتکست

در واقع ، انواع مختلف انکرتکست برای برنامه های مختلف وجود دارد که می توانید در ایجاد لینک داخلی و خارجی خود استفاده کنید. نوشتن انکرتکست مناسب نیاز به دانستن انواع و اهداف صفحه و محتوای خود دارد تا بتوانید از مناسب ترین موارد در هر بخش استفاده کنید. سادگی ، شفافیت و ارتباط با صفحه فرود همه از ویژگی های خوب انکرتکست هستند. در اینجا انواع انکرتکست وجود دارد که می توانید استفاده کنید.

انکرتکست های عمومی

انکرتکست عمومی شامل هیچ متنی که به کلمه کلیدی اشاره کند نیست. و خواننده باید با توجه به متنی که در آن قرار دارد و با توجه به بافت، محتوایی که با کلیک روی انکرتکست در انتظارش است، را متوجه شود.

مثال هایی از انکرتکست های عمومی

  • اینجا کلیک کنید
  • این مقاله
  • بیشتر بخوانید
  • این را دانلود کنید
  • روی این کلیک کنید
  • اطلاعات بیشتر
  • این صفحه

انکرتکست نام برند

در انکرتکست های نام برند در متن انکرتکست از نام برند استفاده می شود و گزینه ی خوبی برای شناسایی برند هستند.

مثال هایی از انکرتکست نام برند

  • Digikala
  • Digikala.com
  • مطابق با تحلیل های MOZ

انکرتکست های تطابق دقیق

انکرتکست های تطابق دقیق در انکرتکست از کلمه کلیدی استفاده می کنید که دقیقاً کلمه کلیدی صفحه فرود است.

به عنوان مثال ، اگر انکرتکست شما لینک داخلی است و کلید واژه محتوایی که با کلیک کردن روی این انکرتکست وارد می کنید ،لینک داخلی نیز است.

انکرتکست های تطابق جزئی

در انکرتکست های تطابق جزئی، کلمه کلیدی همراه با کلمات عمومی دیگری می آید.

مثال هایی از انکرتکست های تطابق جزئی

  • این راهنمای انکرتکست
  • مقاله انکرتکست را بخوانید
  • این راهنما را در مورد انکرتکست بخوانید.

انکرتکست های طولانی

انکرتکست های طولانی (همانند انکرتکست های تطابق جزئی)، شامل کلمه کلیدی و کلمات دیگری هستند که طولانی نیز باشند.

مثال هایی از انکرتکست های طولانی

  • در مورد تحقیق کلمات کلیدی بیشتر بدانید
  • اگر علاقه مند به مباحث لینک داخلی هستید، مقاله لینک داخلی چیست را مطالعه کنید.

انکرتکست های مرتبط

در انکرتکست های مرتبط از شکل های مختلف کلمه کلیدی مقصد، استفاده می کنیم. با استفاده از این ها می توانید به کرالرهای گوگل در مورد اینکه لینک های شما در مورد چی هستند، درک بهتری بدهید.

مثال هایی از انکرتکست های مرتبط (مثلا برای کلمه کلیدی چگالی کلمه کلیدی)

  • چگالی کلمه کلیدی چیست
  • نحوه محاسبه چگالی کلمه کلیدی

انکرتکست های عریان

انکرتکست های عریان آدرس های یو آر ال قابل کلیک هستند.

انکرتکست هایی شامل “کلمه کلیدی” + “نام برند”

این نوع انکرتکست ها شامل نام برند به همراه کلمه کلیدی است.

مثال هایی از انکرتکست های “کلمه کلیدی” + “نام برند”

  •  تحقیق کلمه کلیدی Semrush

انکرهای تصویر

شما می توانید از تصاویر برای لینک دهی استفاده کنید. چنین لینک هایی انکرتکست ندارند اما با متن جایگزین می توانید توصیف کنید که این تصویر در چه موردی است.

نحوه توزیع انواع انکرتکست

نحوه توزیع انواع انکرتکست

از آنجا که بهترین راه برای توزیع انکرتکست در لینک های خارجی و داخلی توجه به محتوا و کاربرد آن است. بنابراین بهتر است در هر کجا که به آن نیاز دارید ، به کاربرد محتوایی که می خواهید استفاده کنید. نگاه کنید و طبق انواع انکرتکست مناسب به روشی مناسب البته ، برای برنامه های مختلف ، می توانید از قوانین مختلفی در مورد درصد استفاده از انواع انکرتکست استفاده کنید ، اما به طور کلی ، بسته به کاربرد و محتوا و انواع انکرتکست ، از مناسب ترین آنها به تعداد مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال ، یکی از این قوانین می تواند این باشد که حدود 20٪ از مارک انکرتکست ، 10٪ از مطابقت دقیق انکرتکست (در صورت لزوم) و حدود 70٪ از انکرتکست های مرتبط و سایر انواع انکرتکست استفاده کنید.

بلاگ

انکرتکست (Anchor Text) چیستانکرتکست نام برندانکرتکست های تطابق جزئیانکرتکست های عمومیانکرتکست های مرتبطانواع انکرتکستاهمیت انکرتکستچرا انکرتسکت مهم استنحوه توزیع انواع انکرتکست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *