کاهش حجم صفحات سایت | بهینه سازی سایز صفحات سایت وردپرسی

کاهش حجم صفحات سایت

کاهش حجم صفحات سایت

کاهش اندازه صفحات سایت یکی از مهمترین مواردی است که باید در بهبود سرعت سایت وردپرس خود مورد توجه قرار دهید. مخصوصاً برای سایت  فروشگاهی به دلیل تعداد زیاد صفحات و تصاویر سایت و بعضا فیلم های محصول! به طور کلی ، هرچه اندازه یک صفحه در سایت کوچکتر باشد ، زمان بارگیری آن کوتاهتر و صفحه سریعتر به کاربر نمایش داده می شود. افزایش سرعت سایت وردپرس موضوعی است که در این مقاله قصد داریم با روش های مختلف به شما آموزش دهیم. شرکت ون بک لینک در زمینه خرید بک لینک ارزان در خدمت شما وبمستران عزیز میباشد.

طبق آمار منتشر شده ، اگر بارگیری یک صفحه بیش از 4 ثانیه طول بکشد ، 24٪ از کاربران سایت را ترک می کنند. اگر این زمان به 5 ثانیه افزایش یابد ، تعداد کاربران به 38٪ می رسد! تأثیر این مسئله در نرخ گزاف گویی سایت و سئو در صورت عدم حل به موقع به وضوح قابل مشاهده است. علاوه بر این ، سرعت سایت یکی از عوامل اصلی گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها در صفحه نتایج گوگل است. مخصوصاً برای کاربرانی که از تلفن های همراه برای جستجو و خرید آنلاین استفاده می کنند.

بهینه سازی صفحات سایت وردپرس با توجه به موارد فوق و تأثیر مستقیم آن در سئو سایت یکی از مهمترین مواردی است که باید در چک لیست فنی و داخلی سئو سایت مورد توجه قرار گیرد.

کاهش حجم صفحات سایت

منظور از سایز و حجم صفحات سایت چیست؟

منظور از سایز و حجم صفحات سایت چیست؟ اندازه صفحه ، که به عنوان اندازه صفحه نیز شناخته می شود ، به اندازه کلی یک صفحه وب اشاره دارد. این اندازه شامل تمام پرونده های مورد استفاده برای ایجاد و نمایش یک صفحه مانند اسناد HTML ، تصاویر ، اسکریپت ها و سایر رسانه های موجود است.

حجم صفحات سایت چقدر باید باشد؟

اگرچه تعیین میزان دقیق حجم صفحه در سایت امکان پذیر نیست ، اما بسیاری از شما به اعداد علاقه مند هستید و می خواهید بدانید کجا هستید ، ما داده ها را از ابزار httparchive می گیریم. با مراجعه به این ابزار و تعیین دوره زمانی مورد نظر خود ، به طور متوسط ​​اندازه صفحات سایت را در دو نسخه موبایل و دسک تاپ مشاهده خواهید کرد. این مقادیر تقریبی بوده و بر اساس محبوب ترین سایتهای جهانی بنا شده اند.

در سال 2020 ، میانگین صفحات وب دسک تاپ و موبایل به ترتیب 2431 و 2381 کیلوبایت خواهد بود. این دو مقدار بسیار متفاوت از سال 2017 است. وقتی یک صفحه وب دسکتاپ به طور متوسط ​​1532 کیلوبایت و یک تلفن همراه 1354 کیلوبایت حجم دارد.

اگرچه این ارقام تقریبی است ، اما دانستن آنها و به خاطر داشتن آنها هنگام بهینه سازی صفحات سایت وردپرس خالی از لطف نیست. به خاطر داشته باشید که این مقادیر برای سایت شما بسته به نوع قلم ، رنگ پس زمینه ، فیلم های موجود در صفحات و موارد دیگر متفاوت است. بنابراین اگر وب سایت فروشگاهی با محصولات زیادی دارید ، باید انتظار بیشتری داشته باشید. اما آنچه بدون توجه به نوع سایت باید به خاطر داشته باشید ، کاهش اندازه صفحه سایت به سطح متوسط ​​تا پایین است.

منظور از سایز و حجم صفحات سایت چیست

۶ ترفند کاهش حجم صفحات سایت

تغییر سایز تصاویر و کاهش حجم آنها

وقتی نوبت بهینه سازی اندازه صفحات وردپرس می رسد ، تصاویر اولین و مهمترین نکته ای است که باید به آن توجه کرد. برای کاهش اندازه صفحات سایت ، بهتر است با تغییر اندازه تصاویر بزرگ غیرضروری شروع کنید.

هنگام بارگذاری تصاویر ، به خاطر داشته باشید که اندازه تصویر نباید از اندازه مشخص شده در قالب وردپرس بیشتر باشد. مخصوصاً برای تصاویر وردپرس. به عنوان مثال ، اگر حداکثر عرض تعریف شده برای عکس ها 500 پیکسل باشد ، هیچ دلیلی برای بارگذاری عکس با عرض 1000 پیکسل وجود ندارد.

علاوه بر انتخاب اندازه تصویر مناسب ، با فشرده سازی تصویر می توانید به کاهش اندازه صفحه سایت کمک کنید. علاوه بر نرم افزار فتوشاپ ، برای فشرده سازی تصاویر می توانید از ابزارهای آنلاین زیر استفاده کنید:

  • io
  • com

استفاده از CSS Sprites برای بهینه سازی صفحات سایت وردپرسی

همانطور که قبلاً گفته شد ، تعداد بالای تصاویر در سایت ، به ویژه تصاویر با اندازه و حجم زیاد ، زمان بارگذاری صفحه سایت را طولانی می کند. زیرا برای نمایش هر تصویر ، درخواستی به سرور ارسال می شود که روند بارگذاری سایت را کند می کند.

طبق گفته W3School ، استفاده از CSS Sprites می تواند تعداد درخواست های ارسالی به سرور را تا حد زیادی کاهش دهد. CSS sprite در واقع به مجموعه ای از تصاویر اشاره دارد که برای ایجاد یک پرونده تصویری با هم ترکیب می شوند. از CSS برای نمایش تنها بخشی از تصویر ترکیبی که می خواهید نمایش داده شود استفاده کنید.

حذف فونتهای غیر ضروری

استفاده از فونت های سفارشی معمولاً جذاب بوده و به تمایز تجارت شما از رقبا کمک می کند. اما مسئله این است که استفاده از این فونت ها معمولاً صفحه را سنگین تر و در نتیجه سایت را سنگین می کند.

اما اگر به هر دلیلی نیاز به استفاده از فونت های سفارشی دارید ، بهتر است از فونت های قالب WOFF2 استفاده کنید. در غیر این صورت ، بهتر است سرعت را فدای اختلافات با رقبا نکنید.

حذف دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

حذف کدهای غیر ضروری صفحات سایت

اگر یا کدنویسی و ساختار کدهای صفحات سایت آشنایی دارید، میتوانید با حذف کدهای غیر ضروری تا حد زیادی به بهبود سرعت صفحه کمک کنید. البته باید به خوبی بدانید که در حال حذف چه قطعه کدی هستید؛ چرا که در صورت انجام کوچکترین اشتباهی، در نحوه نمایش و لود صفحه مشکل ایجاد میشود. برای بهینه سازی تمام کدهایی که برای ایجاد و نمایش یک صفحه به کار برده میشوند، از روشهای زیر استفاده کنید:

کدهای HTML

با استفاده از thePageSpeed ​​Insightstool نسخه بهینه شده کد HTML خود را ایجاد کنید. آدرس صفحه مد نظرتان را وارد این ابزار کرده و مشکلات موجود در نسخه دسکتاپ و موبایل مشاهده کنید. اگر تجربه فعالیت در بخش بک اند سایت را ندارید، احتمالا برای رفع مشکلات این بخش نیاز به یک متخصص دارید.

کدهای CSS

از ابزار زیر استفاده کنید:

  • YUI Compressor
  • js

کدهای JavaScript

از ابزار زیر استفاده کنید:

  • Closure Compiler
  • JSMin
  • YUI Compressor

استفاده از CDN

محتوای وب سایت شما در سرورهای مناطق مختلف جغرافیایی که کاربران شما در آن حضور دارند ذخیره می شود. این باعث می شود که سرعت بارگیری برای برخی از موقعیت های جغرافیایی بهتر باشد و برای برخی دیگر خوب نباشد. CDN راهی برای حل این مشکل سایت در سراسر جهان است. اگرچه این روش به کاهش اندازه صفحات سایت کمک نمی کند ، اما در نهایت سرعت سایت را بهینه می کند.

حذف دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

اشتراک دکمه ها در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، Google و LinkedIn یکی از دلایل افزایش اندازه صفحه است. جالب است بدانید که این چند آیکون با استفاده از کد JavaScript نمایش داده می شوند و قبل از نمایش ، باید در مرورگر بارگیری شوند و حجم آنها 580 کیلوبایت است.

به جای استفاده از ابزارک های شبکه های اجتماعی ، سعی کنید چند خط کد HTML در صفحات سایت تعبیه کنید. اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از JavaScript هستید ، مطمئن شوید که آنها در پایین صفحه بارگیری شده و کاملاً بهینه شده اند.

کاهش حجم صفحات سایت با افزونه Autoptimize

کاهش حجم صفحات سایت با افزونه Autoptimize

کاهش حجم صفحات سایت با افزونه Autoptimize افزونه رایگان Autoptimize توسط صدها هزار سایت وردپرسی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این افزونه می توانید تمام کدهای غیرضروری که قبلا ذکر شد را حذف کنید. استفاده از این افزونه برای افرادی که زیاد با کد نویسی آشنایی ندارند توصیه می شود.

  • برای استفاده از این افزونه رایگان وارد پیشخوان وردپرس، افزونه ها و سپس نصب شوید.
  • ” Autoptimize” را در بخش جستجو وارد کنید.
  • روی گزینه نصب کلیک کرده و آن را فعال کنید.
  • تنظیمات را ذخیره کرده و مجددا سرعت سایت را بسنجید.
  • این افزونه با نام “بهینه سازی خودکار” به فهرست افزونه های نصب شده اضافه میشود. روی گزینه تنظیمات کلیک کنید. در صفحه ای که نمایش داده میشود، مواردی که نیاز به بهینه سازی دارند را فعال کنید. مانند HTML، جاوا اسکریپت و … .

نتیجه گیری

کاهش حجم صفحات سایت یکی از مهمترین مراحل بهبود سرعت سایت است. البته هرچه اندازه صفحات سایت کوچکتر باشد ، زمان بارگیری صفحه کمتر می شود. تصاویر و کد هر صفحه از اصلی ترین مواردی است که بر اندازه صفحه تأثیر می گذارد. کاهش اندازه تصاویر را می توان با ابزارهای مختلف به راحتی انجام داد ، اما ممکن است برای بهینه سازی کد به شخصی با تجربه کدگذاری نیاز باشد. با این حال ، با استفاده از افزونه ای مانند Autoptimize ، بهینه سازی اندازه صفحه سایت وردپرس تا حدی بدون دانش برنامه نویسی امکان پذیر است.

بلاگ

۶ ترفند کاهش حجم صفحات سایتبهینه سازی سایز صفحات سایت وردپرسیتغییر سایز تصاویر و کاهش حجمحجم صفحات سایت چقدر باید باشدحذف دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعیکاهش حجم صفحات سایتکاهش حجم صفحات سایت با افزونه Autoptimizeمنظور از سایز و حجم صفحات سایت چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *