lsi چیست؟

موتور جوستجوگر گوگل خلیلی دقیق هست و رفته رفته دقیق تر نیز می شود lsi چیست؟ برای این ظراحی شده است که بتواند معانی و معنی دقیق و عمیق تر است.همراه ما باشید تا با lsi بیشتر همراه شویم.

بقیه متن در ادامه مطلب

lsi چیست

lsi چیست؟ در  مرتبط کردن محتوا و عنوان و کلمات کلیدی محتوای متنی و شناسایی کلمات هم آوا و درک عمیق مفهوم آن ها در جملات به کار گرفته می شود. این سیستم همچنین می تواند در  در شناسایی کلمات هم معنی نیز کاربردی باشد. این سیستم کاربردی، جزو اعضای پر و پا قرص با سابقه، در هوش مصنوعی گوگل است.

LSI مخفف عنوان “Latent Semantic Indexing” است. این عنوان اگر به فارسی برگردانده شود به معنی فهرست کردن معانی کلمات به صورت عمیق و دقیق است. چیزی که دقیقاً منطبق بر عملکرد این سیستم و شیوه ی کار آن است.

گوگل چگونه مواد اولیه ی LSI را فراهم می کند

قبل از معرفی چگونگی کارکرد LSI لازم است تا بدانیم گوگل با استفاده از چه قابلیت هایی، به LSI در کارش یاری می رساند. همه ما میدانیم عنکبوت های گوگل و خزنده های آن به صورت روزانه به وبسایت ها سر می زنند و به اصطلاح بیان شده از سوی  این موتور جستجو، در آن ها می خزند تا از نظر سئو و رتبه و… وبسایت ها مورد سنجش قرار بگیرند.

این عملکرد های جدید و قوی گوگل نسبت به گذشته سبب می شود تا الگوریتم ها بتوانند بسیار دقیق تر عمل کنند و همچنین سیتمی همانند LSI  بتواند وجود داشته باشد و در متن کارکردی مفید داشته باشد.

LSI و شیوه ی عملکرد آن در گوگل

LSI یا “Latent Semantic Indexing” بخشی از موتور جستجوی گوگل است. این سیستم با به کارگیری هوش مصنوعی و بانک اطلاعاتی که دارد به دنبال ارتباط متن و محتوا با عنوان و کلمه کلیدی آن می گردد و معانی صحیح کلمات را با توجه به املا و کلمات هم معنی و توضیحات می یابد.

LSI زمانی که ما یک واژه را جستجو می کنیم به دنبال ارتباط واژه یا عنوان جستجو شده با دیگر کلمات و توضیحات می گرد. اگر عنوان و واژه ی مورد جستجوی ما بسیار کلی باشد، گوگل با سخاوت خود تمامی سایت هایی که از وابستگان واژه ی جستجو شده باشند را نیز نمایش می دهد.

مثال هایی از عملکرد LSI

برای مثال در تصویر زیر ما واژه ی “زبان” را جستجو کرده ایم. این واژه می تواند به موارد نمایش داده شده در تصویر زیر بسط داده شود در واقع گوگل با LSI سعی دارد تا هم به ما در پیدا کردن منابع کاربردی تر کمک کند و هم خودش جزئیات بیشتری را از آنچه ما به دنبالش هستیم را به دست بیاورد تا نتایج را بهبود ببخشد.

بهترین کلمات کلیدی را برگزینید

کاربران معمولا هنگام جستجو در اینترنت، یک هدف چندگانه یا یک هدف بخصوص را دنبال می کنند. برای بهبود وضعیت رتبه ی وبسایت شما، و انتخاب صحیح کلمات کلیدی، ابتدا باید از نگاه کاربران و جستجو کنندگان در گوگل نگاه کنید. اگر مثلا مطلبی با عنوان ” تکنیک های سئو” ایجاد کردید، ببینید که از نگاه کاربر اگر به دنبال مطلبی با عنوان مشابه بگردد چه کلمه یا عبارتی را در فیلد جستجو درج می کند.

لزومی ندارد اگر فهرستی شامل بیش از 100 تگ را در دسترس دارید هر 100 کلمه کلیدی را درج کنید بلکه باید آن ها را اولویت بندی کنید.

حال اگر بخواهیم اولویت بندی کنیم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  1. کوتاه و کاربردی بودن کلمه کلیدی
  2.  هم خوانی با عنوان و محتوا
  3.  مرتبط با سایر کلمات کلیدی
  4.  ترجیحا با هسته ی کلمه ی کلیدی آغاز شود

 

عمومی

lsi چیست؟lsi کاربردش چیستکارباlsi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *