دیتابیس و اهمیت بر روی سرور


دیتابیس و اهمیت بر روی سرور

دیتابیس چیست ؟دیتابیس و اهمیت بر روی سرور چه اهمیتی بر سرور دارد؟ یه نگاهی به مقاله دیتا بیس می تواند پاسخگوی خیلی سوالات شما عزیزان باشد پس با ما همراه شوید تا دریابید که دیتا بیس چیست و چه نقشی دارد؟

بقیه ی متن در ادامه مطلب

دیتا بیس چیست؟

بانک اطلاعاتی یا پایگاه داده یا دیتابیس (data base) به مجموعه ای از اطلاعات با ساختار منظم  گفته می شود. این پایگاه های اطلاعاتی معمولاً در قالبی که برای دستگاه ها و رایانه ها قابل خواندن و قابل دسترسی باشند ذخیره می شوند.

نقش دیتابیس در یک وب سایت

دیتابیس ها از ساختار SQL یا Structured Query Language بهره مند هستند که به ما این امکان را می دهد تا اطلاعات گسترده و انبوهی را به صورت طبقه بندی شده در آن ها ذخیره کنیم و به راحتی آن ها را بیابیم. امروزه تقریبا تمامی وب سایت های داینامیک که در داخل کشور طراحی و توسعه می یابند، از یک دیتابیس بهره مند هستند. در وب سایت های مدرن امروزی، فایل ها صرفا شامل کدهای PHP, ASP.Net, Java و .. هستند که در طول مدت زمان تغییر چندانی هم نمی کنند و هربار اطلاعاتی را از دیتابیس خوانده و به کاربر نمایش می دهد. لذا اطلاعات موجود در دیتابیس با توجه به اینکه دائما در حال تغییر هستند، بسیار حساس شده و بک آپ گیری و مدیریت مناسب آن ها در فضای هاست و سرور از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهینه سازی دیتابیس

بهینه سازی پایگاه داده ( Database ) وردپرس یکی از مواردی است که باعث کم شدن حجم و سبک شدن دیتابیس شده و به شما کمک می کند تا وردپرس سبک تر و بهینه تر داشته باشید. پایگاه داده کوچتر به معنی پاسخ دهی سریعتر که علاوه بر اینکه سرعت برای بازدید کنندگان شما افزایش می یابد ، باعث افزایش نوشتن و به روز رسانی پست های شما می شود.

زمانی که شما نوشته ای را در وبلاگ وردپرسی خود منتشر می کنید، اگر بار دیگر آن را ویرایش کنید از آن یک رونوشت (کپی) گرفته می شود!

فایل هایی که باید از بین بروند و پایگاه داده شما را الکی مصرف می کنند

– نظرات اسپم

-نظرات تایید نشده

-ویرایش و تجدید نظر پست های پیشین

– پست ها و صفحات موجود در زباله دان وردپرس

انواع دیتابیس ها :

دیتابیس MySQL

یکی از رایج ترین موتورها و زبان های دیتابیس حال حاضر، دیتابیس های MySQL هستند که تا سال های پیش به عنوان یک دیتابیس Open source بود و به تازگی توسط شرکت Oracle خریداری شد. سیستم های مدیریت محتوای معروف دنیا از جمله WordPress و  Joomla همچنین نرم افزارهای فروشگاه ساز محبوبی مانند Prestashop, Wucommerce, Opencart و Magento همگی از موتور دیتابیس مای اسکیوال یا MySQL استفاده می کنند. با توجه به پیشینه این دیتابیس، معمولا به همراه وب سایت های PHP مورد استفاده قرار می گیرد اما با سایر زبان ها نیز سازگاری دارد.

تمام سرویس های هاست لینوکس رَهام تکنولوژی به صورت کامل از آخرین نسخه دیتابیس MySQL پشتیبانی می کنند.

دیتابیس Microsoft SQL Server

موتور قدرتمند دیتابیس های SQL Server، یکی از معروفترین محصولات شرکت بزرگ مایکروسافت می باشد که به همراه دیگر محصولات این شرکت یعنی فریم ورک dot net framework و سیستم عامل Windows server  مورد استفاده قرار می گیرد.

اهمیت بهینه سازی دیتابیس

بالا بودن سرعت وب سایت از جمله عواملی است که می تواند بازدید کنندگان سایت را حفظ کرده و رضایت آن ها را بدست آورد. برای این منظور باید طراحی سایت با استاندارد های بهینه سازی صورت پذیرفته باشد و همچنین ترفند های افزایش سرعت سایت در طراحی سایت اجرا شده باشند. از جمله عواملی که در بالا بردن سرعت وب سایت بسیار تأثیر گذار است، بهینه سازی دیتابیس سایت است.

 

 

عمومی

انواع دیتا بیسدیتا بیس چیستدیتا بیس ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *