چندین نکته برای ثبت دامنه


نکات مهم برای ثبت دامنه

در پست های قبلی که با هاست و دامنه و حتی نکات هایی برای خرید هسات اشنا شدید حالا می خواهیم با نکات مهم برای ثبت دامنه اشنا شویم که خیلی مهم است با ما همراه شوید. دامنه های ون بک لینک همگی مرتبط با پست هاشون میباشد که بهترین از لحاظ خرید رپورتاژ آگهی میباشد.

برای خواندن بقیه متن به ادامه مطلب بروید

در ابتدا بهتر است بگوییم دامنه چیست. نام دامنه، همان آدرس وب سایت و به نوعی هویت شما بر روی محیط اینترنت است، لذا باید نامی را برای دامنه‌­­تان انتخاب کنید که مناسب کسب­ و کارتان باشد.

نکات انتخاب دامنه:

۱. دامنه‌­­ای انتخاب کنید، که کوتاه بوده و نوشتن آن راحت باشد:

پیدا کردن نامی که نوشتن آن راحت باشد، برای موفقیت در محیط اینترنت بسیار ضروری است. اگر برای نام دامنه‌تان از عبارت مخفف استفاده می‌­­کنید(مانند u به جای you)، ممکن است پیدا کردن آن برای کاربران سخت باشد، لذا تا حدامکان، از نام‌های مخفف استفاده نکنید. اگر دامنه طولانی و پیچیده باشد، این خطر وجود دارد، که کاربران هنگام تایپ دامنه دچار اشتباه شوند. نام کوتاه و ساده بهترین انتخاب است. از اعداد و خط تیره هم استفاده نکنید.

۲. از کلمات کلیدی استفاده کنید:

از کلماتی استفاده کنید، که معرف کسب و کار و خدماتی باشند که ارایه می­­‌کنید. از کلمات کلیدی استفاده کنید، که کاربران برای پیدا کردن محصولات و خدمات شما، آنها را در اینترنت جستجو می­­‌کنند. این کار، به افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو کمک می‌­­کند.

۳. از نام­­‌های به‌­یادماندنی استفاده کنید:

دامنه‌ای که انتخاب می‌کنید، در عین حال باید جذاب و به یاد‌ماندنی باشد. هر زمان که نامی را انتخاب کردید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و واکنش آنها را بسنجید.

۴. نام انتخاب شده را در اینترنت جستجو کنید:

مطمئن شوید نامی که انتخاب می­­کنید، قبلا توسط شرکت و تحت برند دیگری ثبت نشده، و تحت قانون کپی رایت نباشد. درغیر اینصورت، ممکن است با مشکلات قانونی مواجه شده و متحمل ضررهای مالی شوید.

۵. یک پسوند مناسب انتخاب کنید

پسوند دامنه‌­­ها، مانند com، در انتهای نام دامنه قرار می‌گیرند. هرکدام از پسوندهای دامنه می­­‌توانند کاربردهای خاصی داشته باشند، بنابراین مطمئن شوید پسوندی را انتخاب می‌کنید که مناسب کسب و کارتان باشد. پسوند com بسیار محبوب است، اما تحت این پسوند، انتخاب دامنه‌­ای که کوتاه و به‌­یادماندنی باشد کمی سخت است. پسوندهای دیگری نیز وجود دارند که می­­‌توانید با کاربردهای آنها آشنا شوید:

Ir: مناسب ­سایت‌ها و اشخاص ایرانی

Co: مناسب برای شرکت­ها

Info: مناسب سایت­­های اطلاع رسانی

Net: مناسب سایت­­های فنی و سایت­­های فعال در بخش زیرساخت اینترنتی

Org: مناسب سازمان­­های غیرتجاری و غیرانتفاعی

Biz: مناسب سایت­­های تجارت الکترونیک

Me: مناسب سایت­­های شخصی و وبلاگ

 

۶. از شرکت­‌های معتبر خرید کنید

مطمئن شوید، دامنه‌­­ای که خریداری می­­‌کنید حتما به نام شما ثبت شده و دارای پنل مدیریت باشد. اینها، مواردی هستند که بر روی قیمت دامنه تاثیر می­­‌گذارند. برخی از شرکت­های نامعتبر دامنه را با قیمت بسیار نازلی ارایه می­­‌کنند، اما به بهانه‌­­های مختلف مالکیت کامل آن را در اختیار شما قرار نمی­­‌دهند. این مورد، در آینده ممکن است مشکلاتی را برای تمدید، تغییر و حتی انتقال دامنه برایتان ایجاد کرده و موجب ایجاد هزینه‌­­های گزافی ­شود. به یاد داشته باشید که دامنه، نام و اعتبار شماست. علاوه براین، ثبت دامنه چیزی فراتر از تنها ثبت یک نام است، و طیف خدمات دامنه بسیار گسترده است.

شرکتی که انتخاب می­‌کنید باید حداقل شرایط ذیل را داشته باشد :

تجربه و تسلط آن مجموعه در انجام مکاتبات با ثبت کننده‌­های بین‌­­المللی
عدم دخل و تصرف در مالکیت دامنه
انتقال دامنه بدون دریافت هزینه انتقال
امکان انجام تغییرات مالکیت، تغییر و ثبت NS اختصاصی با استفاده از پنل مدیریت دامین
دسترسی ۲۴ساعته جهت تمدید و ثبت دامنه

7.نام دامنه باید قابل فهم و قابل درک باشد:

اگر کاربری بتواند نام دامنه قابل درکی برای خود و یا تجارت و هدف خود انتخاب نمایید و دامنه را به ثبت برساند تقریبا از 50% از موانع عبور کرده است به عنوان مثال می توان اشاره کرد تمامی کاربرانی که بر روی فضای مجازی به جستجوی یک مرکز پشتیبانی هستند با نام دامنه  wenbacklinks.com و یا wenbacklinks.ir بیشتر ارتباط برقرار خواهند کرد تا نام دامنه   kharidwenbacklinks.com.com

 

8- انتخاب نام دامنه برای افراد مشهود و یا وب سایت های شخصی:

نام دامنه برای افراد مشهور از جمله بازیگران و خوانندگان و … و یا وب سایت های شخصی افراد می تواند بر اساس نام و نام خانوادگی آنان انتخاب شود
مانند: bahmanhashemi.com

9- به سادگی نوشتاری کلمات انگلیسی در نام دامنه توجه کنید:

در نام دامنه نباید از کلمات مشکل انگلیسی که کاربران زیاد با آن آشناییت ندارند و یا عمومیت کمتری نزد مردم دارند استفاده شود ، استفاده از این کلمات باعث سردرگمی کاربران در تایپ نام دامنه در محل آدرس مرورگر خواهد شد
مانند: ShahinFactory.ir به جای shahinconveyor.ir

10- نام دامنه نباید فینگلیش باشد:

از به کار بردن کاراکتر های انگلیسی که معنای فارسی دارند ( فینگلیش ) در نام دامنه خود استفاده نکنید ، البته در شرایطی خاص می توانید از این کلمات استفاده کنید که باز هم چنین دامنه هایی استاندارد نخواهند بود و جلوه خوبی برای کاربران نخواهند داشت
مانند: DigiEskenas.ir

امید وارم خوب یاد گرفته باشید و دامنه ای عالی برای خود طراحی کنید

بلاگ

چند نکته مهم در انتخاب دامنهنکاتی مهم در انتخاب دامنهنکته های مهم در ثبت دامنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *