بکلینکسازی
ساخت لینک درست مانند یک هنر است ، هنری که شاید سخت ترین بخش کار سئو باشد.
اما این مهمترین بخش کار برای موفقیت است. لینک خلاقیت ، تلاش زیاد و البته بودجه مناسب را ایجاد می کند. افراد و شرکت هایی که این کار را انجام می دهند هرکدام روش های متفاوتی برای ساختن لینک دارند و روش مورد نیاز شما به وب سایت شما بستگی دارد. در اینجا سه نوع کلی روش های ضبط لینک آورده شده است.
بکلینک طبیعی
لینکهایی که به صورت طبیعی به سایتها یا صفحاتی داده میشوند که میخواهند به شرکت یا محتوای شما متصل باشند. تنها کاری که به عنوان یک سئوکار باید انجام دهید این است محتوای تولیدی شما به اندازه کافی ارزشمند بوده و آن را به خوبی در معرض دید دیگران قرار دهید.
ساختن بکلینکها “به صورت دستی”
در این روش، مسئول سئو با ایمیلزدن به وبلاگنویسها، جمعآوری دنبالکننده یا هر روش ارتباطی دیگر اقدام به ساختن لینک میکند. این شخص معمولاً در حین ساختن لینکها، به مخاطبان توضیح میدهد که به چه دلیل باید لینک سایت شما را در سایت یا وبلاگ خود گذاشته و سود آنان از این کار چیست.
ساختن بکلینکها بدون برقراری ارتباط با دیگران
امروزه صدها هزار وب سایت وجود دارد که به همه کاربران اجازه می دهد لینک خود را در نظرات ، انجمن ها یا نمایه های وبلاگ خود ایجاد کنند. این نوع لینک ها از نظر موتورهای جستجو کمترین ارزش را دارند ، اما به طور کلی وجود آنها بهتر از نبودن آنها است. اما هنگام استفاده از این نوع لینک باید مراقب باشید زیرا تعداد زیادی از آنها معمولاً به عنوان اسپم موتورهای جستجو شناخته می شوند.
اینکه به عنوان یک متخصص سئو می خواهید از کدام روش استفاده کنید بستگی به انتخاب شما دارد. اما به طور کلی ، باید گفت که فرایند ساخت لینک شما باید تا حد ممکن گسترده باشد ، زیرا استفاده از روش های مختلف بهترین تأثیر را بر موتورهای جستجو خواهد داشت. نکته بعدی این است که استفاده از هر روش لینک که برای موتورهای جستجو غیر طبیعی ، غیر استاندارد یا حیله گر به نظر می رسد در نهایت به ضرر شما خواهد بود.
چگونگی آغاز یک کمپین لینکسازی
اولین قدم در ایجاد لینک همانند سایر فعالیت های بازاریابی ، تعیین اهداف و استراتژی ها است. متأسفانه ارزیابی روند لینک آسان نیست. اگرچه موتورهای جستجو هر لینک را با معیارهای ریاضی بسیار دقیق ارزیابی می کنند ، اما دسترسی به این اطلاعات برای افراد خارج از موتورهای جستجو امکان پذیر نیست.
سئو ها از نشانه های خاصی برای ارزیابی معیارهای ارزش لینک استفاده می کنند. برخی از این معیارها به شرح زیر است:
رتبه بدست آمده برای عبارات جستجو شده مرتبط
یکی از بهترین روش ها برای پی بردن به اینکه یک موتور جستجو چقدر برای یک صفحه خاص ارزش قائل است این است که به دنبال کلمات کلیدی و عبارات دیگری که صفحه استفاده می کند (به ویژه عبارات عنوان اصلی و برچسب های آن) باشید. به عنوان مثال ، اگر به دنبال رتبه خود در عبارت “فروش هدفون” هستید ، باید اصطلاحات دیگری مانند “خرید آنلاین” ، “تجهیزات استودیویی” ، “خرید هدست” و … را نیز در نظر بگیرید.
MozRank
معیار MozRank نشان میدهد که صفحه انتخابی شما در فضای وب به چه میزان محبوب است. صفحاتی که MozRank بالاتری دارند معمولاً رتبه بهتری هم دارند. هر چه به یک صفحه لینکهای بیشتری داده شود، به معنای محبوبتر بودن آن است. لینکها از سایتهای مهم از جمله سایتهای خبری یا فروشگاههای آنلاین تاثیری بزرگ بر محبوبیت صفحهها دارند و MozRank به خوبی این محبوبیت را تشخیص میدهد.
اعتبار دامنه
این معیار به طور خلاصه با نام DA هم شناخته میشود، نشان میدهد که یک دامنه یا آدرس خاص چطور به نسبت به یک جستجوی مشخص عکس العمل نشان میدهد. DA یک سایت با تحلیل گراف دامنه و ارزیابی وضعیت نام آن در برابر صدها هزار جستجوی مختلف در گوگل محاسبه میشود.
بکلینکهای رقبا
شما می توانید با بررسی وضعیت لینک یا لینک داخلی در سایتی که در حال حاضر برای کلمات کلیدی مورد نظر شما از وضعیت خوبی برخوردار است ، اطلاعات ارزشمندی در مورد لینک بدست آورید که به رقبای شما کمک کرده است تا این رتبه را کسب کنند. با استفاده از ابزارهایی مانند Open Site Explorer ، کارشناسان سئو می توانند این لینک ها را کشف کرده و در کمپین های لینک خود به این منابع دسترسی پیدا کنند.
تعداد بکلینکهای روی یک صفحه
با توجه به یکی از فرمول های قدیمی برای محاسبه رتبه صفحه ، ارزش یک صفحه بستگی زیادی به تعداد لینک در آن صفحه دارد. با فرض اینکه شرایط دیگر یکسان باشد ، بهتر است در صفحه ای که تعداد کمی لینک دارد لینک باشید تا اینکه در صفحه ای با لینک های زیاد لینک باشید. البته آمار دقیقی از تعداد مناسب لینک وجود ندارد ، اما به طور کلی رعایت چنین نکته ای می تواند تأثیر خوبی در سئوی سایت شما داشته باشد.
ترافیک بالقوه
مزایای ساخت لینک به موتورهای جستجو محدود نمی شود. لینک ، که تعداد کلیک و میزان بازدید از سایت شما را افزایش می دهد ، نه تنها رتبه شما را بهبود می بخشد ، بلکه بازدیدکنندگان ارزشمندی را که مشتریان بالقوه شما خواهند بود ، برای شما ارسال می کند. ترافیک احتمالی چیزی است که می توانید بر اساس این بازدیدها یا ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت محاسبه کنید. اگر به چنین سرویس هایی دسترسی ندارید ، ابزارهایی مانند Google Trends نیز می توانند به شما در دستیابی به تعداد انگشت شماری از این اعداد کمک کنند.
ارتباط با متغیرهای مربوط به ترافیک موتورهای جستجو نیاز به زمان ، تمرین و تجربه دارد. اما در هر صورت ، با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت خود ، مطمئناً می توانید موفقیت یا شکست کمپین خود را تعیین کنید.
موفقیت در کمپین لینک به معنای ترافیک بیشتر مربوط به جستجو ، رتبه های بالاتر ، جستجوهای بیشتر و بیشتر و ترافیک بیشتر مربوط به لینک است. اگر قصد دارید کمپین لینک خود را راه اندازی کنید ، من مقاله ای را در وبلاگ جدید با عنوان چگونه کمپین ساختمان لینک خود را راه اندازی کنید پیشنهاد می کنم؟ مطالبی را که منتشر کردیم بخوانید.
نمونهای از استراتژیهای ساخت بکلینک
کاری کنید که مشتریان به شما بکلینک بدهند
اگر شرکایی دارید که همواره با آنان کار میکنید، یا مشتریانی وفادار که عاشق برند شما هستند، از آنها بخواهید به سایت شما بکلینک دهند.
برای شرکت خود یک وبلاگ بسازید و آن را به منبعی جذاب، با ارزش و آموزنده تبدیل کنید
استراتژی ساخت محتوا در وبلاگ برای دریافت بکلینک آنقدر مقبول و ارزشمند است که حتی مستقیماً توسط مهندسان گوگل هم پیشنهاد شده است. با داشتن وبلاگ میتوانید به صورت مستمر محتوای تازه به سایت خود اضافه کنید، از وبلاگهای دیگر لینک بگیرید و با افزایش سئوی سایت خود، از رقبایتان پیشی بگیرید.
محتوایی خلق کنید که به صورت ویروسی منتشر شده و بکلینکهای آن به صورت “طبیعی” منتشر شود
در دنیای سئو ، این پدیده تله لینک یا “linkbait” نامیده می شود. به طور خلاصه ، این به معنای استفاده از نکات مفید ، اطلاعات جالب و کمی طنز برای ایجاد محتوای محبوب و فراگیر است. افراد به احتمال زیاد این نوع محتوا را با دوستان خود به اشتراک می گذارند. وبلاگ نویسان و مدیران وب سایت نیز این محتوا را ابزاری برای افزایش کلیک و ترافیک سایت خود می دانند. چنین توانایی برای جلب اعتماد ، اعتبار و بهبود رتبه چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.
خبرساز باشید
جلب توجه آژانسهای خبری، مطبوعات، وبلاگها و رسانهها روشی قدرتمند و تضمین شده برای گرفتن لینک است که نیاز به صرف زمان زیادی هم ندارد. گاهی اوقات این کار به سادگی با دادن جایزهای به یک نفر، معرفی یک محصول یا خدمت جدید یا به راه انداختن یک موضوع جنجالی انجام میشود.
سری آموزشی نوین درباره لینک بیلدینگ را بخوانید و لینکسازی را شروع کنید
در سری آموزش ساختمان لینک برای مبتدیان ، ما به شما آموزش می دهیم که چگونه بک لینک های لینک خود را به بهترین شکل بسازید و سئو خود را تغییر دهید. توجه داشته باشید که تمرکز ما بر تهیه پشتیبان لینک و دریافت لینک از سایت های دیگر به بهترین نحو است.
فعالیتهای مرتبط با ساخت لینک تا حد زیادی به نوع سایتی که با آن کار می کنید بستگی دارد. با جستجوی کلمات کلیدی و عبارات مربوط به کسب و کار خود ، سایتهای مشابه سایت خود را پیدا کنید. اگر سایت هایی را پیدا کردید که رقیب مستقیم شما نیستند ، از طریق تلفن ، ایمیل یا هر وسیله دیگری با آنها تماس بگیرید و مبادله لینک را شروع کنید!
در نهایت ، ما باید مجدداً تأکید کنیم که موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ سخت در تلاش هستند تا لینک های خریداری شده را که “حیله گر” یا “طبیعی” نیستند طراحی نکرده و جریمه های سنگینی را به آنها تحمیل کنند. در نظر گرفتن. در اینجا تصمیم شما در مورد نحوه طراحی استراتژی های ساختمان لینک برای جلوگیری از چنین مشکلاتی است.
موتورهای جستجو نه تنها به عنوان ناظر و جستجوگر عمل می کنند ، بلکه ابزارها و خدماتی نیز برای بهبود وضعیت سئو شما دارند. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.