راهنمای قدم به قدم برای بالارفتن از نردبان سئو

راهنمای قدم به قدم برای بالارفتن از نردبان سئو

بالارفتن از نردبان سئو

ارائه یک تعریف قابل درک از سئو کار ساده ای است ، اما وقتی صحبت از تکنیک های اجرای آن و ترتیب و اهمیت آنها می شود ، مفاهیم کمی پیچیده و گاه گمراه کننده می شوند. در این مقاله سعی داریم با یک مثال ساده و ملموس این مفاهیم را توضیح دهیم.

نردبان سئو مفهومی است که ما در این مقاله به دنبال آن هستیم. این مثال در ابتدا ممکن است کمی دور از ذهن باشد ، اما پیشنهاد می کنیم این متن را تا انتها دنبال کنید.

دیواری که از آن بالا میروید را مشخص کنید

ما فقط زمانی از نردبان استفاده می کنیم که می خواهیم به نقطه بالاتر و معمولاً دور از دسترس برسیم. در سئو نیز وضعیت به همین منوال است ، به این معنی که ما باید قبل از هر فعالیتی هدف خود را تعیین کنیم. در واقع ، تدوین استراتژی سئو اولین و مهمترین قدم برای شروع فعالیتهای ما خواهد بود.

برای تدوین استراتژی ، ما نیاز به تجزیه و تحلیل و تحقیق در زمینه خود داریم. اول از همه ، ما باید کلمات کلیدی مورد نظر را که مربوط به تجارت ما هستند شناسایی کنیم و از ابزارهای مختلفی مانند Keyword Planner برای تخمین میزان جستجوی ماهانه آنها استفاده کنیم.

کلمات کلیدی مورد نظر دیوار شما هستند. ارتفاع این دیوار نقش بسیار مهمی در انتخاب نردبان شما دارد اما به خاطر داشته باشید که هرچه نردبان شما بالاتر باشد احتمال سقوط یا عدم تعادل آن بیشتر است.

بسیاری از شرکت ها هنگام انتخاب کلمات کلیدی به دنبال بیشترین جستجو و کلمات کلیدی در رقابت هستند و دیوارهای بلندی را برای تجارت خود انتخاب می کنند ، این اشتباه ساده در تعیین هدف باعث دلسرد شدن آنها در میانه راه می شود و یا هرگز موفق نمی شوند.

بالارفتن از نردبان سئو

نردبان را متناسب با ارتفاع دیوار انتخاب کنید

در مرحله بعدی میزان رقابت و درجه سختی هر کلمه را تعیین می کنیم و بر این اساس نوع صفحات مورد نظر را در سایت تعیین می کنیم.

به عنوان مثال ، اگر ما برای کلمه “خرید لپ تاپ” برنامه ریزی کنیم ، نمی توان انتظار داشت که با انتشار مقاله به مکان مناسب برسیم. به عبارت دیگر ، با این سطح از رقابت ، ما معمولاً صفحه اصلی سایت یا صفحه دسته بندی را که حاوی تعداد زیادی محصول است ، هدف قرار خواهیم داد.

با توجه به ارتفاع دیوار و نوع فعالیتی که قرار است انجام دهیم ، نردبان مناسب را انتخاب می کنیم. به عبارت دیگر ، ما استراتژی خود را با توجه به درجه پیچیدگی و رقابت در کلمات هدف تعیین می کنیم.

در این بخش معمولا دو اشتباه رایج اتفاق می افتد:

 دیوار ما بیش از اندازه بلند است

استفاده از نردبان (سئو) برای رسیدن به آن کافی نیست که حوزه فعالیت شما بسیار رقابتی است. در این صورت شما به تبلیغات ، مارک تجاری ، سرمایه گذاری و … نیاز خواهید داشت. اگر بودجه و زمان لازم برای صعود به این دیوار را ندارید ، پیشنهاد می کنیم اهداف کوتاه تری را انتخاب کنید و مرحله به مرحله صعود را دنبال کنید.

نردبان انتخابی تناسبی با دیوار ندارد

نردبانی که انتخاب می کنید باید دقیقاً مطابق با ارتفاع دیوار باشد ، اگر نردبان کوتاه تر از دیوار باشد به هدف خود نخواهید رسید و اگر خیلی بلند باشد برای رسیدن به بالای دیوار شرایط دشواری خواهید داشت.

به خاطر داشته باشید که؛ تیم اجرایی ، زمان و هزینه صرف شده و نوع محتوا باید متناسب با هدف شما باشد.

پایه های نردبان را تا حد امکان تقویت کنید

اگر دیواری که انتخاب کرده اید خیلی بلند باشد ، هرچه به پله های بالایی نزدیکتر شوید ، حفظ تعادل سخت تر خواهد بود. برای اینکه با اطمینان بیشتری به انتهای مسیر صعود کنید ، باید پایه های نردبان خود را در مکانی محکم و مناسب قرار دهید.

به عبارت دیگر ، هرچه طراحی سایت شما مطابق با استانداردهای سئو و تجربه کاربر باشد ، شانس شما برای دستیابی به جایگاه بیشتر در گوگل بیشتر است.
نمایش مناسب در موبایل ، سرعت بارگذاری صفحه ، استفاده مناسب از برچسب های Canonical و اجرای ساختار کدگذاری استاندارد در طراحی می تواند از عوامل مهم موفقیت یک سایت در سئو باشد.

این مجموعه عوامل که به سئو های فنی معروف هستند. نقش مهمی در اثربخشی استراتژی شما و درک گوگل از محتوای تولید شده دارند.

بسیاری از شرکت ها در ابتدای مسیر به این موضوع توجه نمی کنند و وقتی به نیمه راه نردبان خود می رسند ، متوجه عدم تعادل آن می شوند. در این مرحله ، طراحی مجدد سایت یا تغییر اساسی ساختار آن می تواند منجر به سقوط شما یا بسیاری از هزینه های اضافی برای تجارت شما شود.

سئو کار

صعود از نردبان را آهسته و پیوسته انجام دهید

مهم نیست که دیوار چقدر بلند است و پایه های نردبان شما چقدر محکم است ، یک صعود سریع باعث سقوط شما می شود. در این فرایند ، شما باید آهسته و ثابت حرکت کنید.

موفقیت در سئو صبر و استقامت زیادی می خواهد. صعودهای احساسی و تغییرات ناگهانی رتبه ممکن است در نگاه اول جذاب باشد ، اما احتمال سقوط شما را بسیار افزایش می دهد.

در سئو ما اغلب با پیشنهادها و تکنیک هایی روبرو می شویم که نوید رشد سریع را می دهند ، اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید متوجه می شوید که تکنیک های کلاه سیاه سئو معمولاً یا روشهایی برای فریب موتور جستجو وجود دارد.

اگر ارتفاع نردبان زیاد است حتما از کسی کمک بگیرید

حادثه گزارش نشده است! اگر هدف شما بسیار بزرگ است ، یعنی در ارتفاع زیاد ، هر چقدر آرام حرکت کنید و پایه نردبان را محکم کنید ، باز هم احتمال لغزش و سقوط وجود دارد. در چنین مواردی بهتر است از نیروهای کمکی در سطوح بالاتر استفاده شود.

استراتژی مناسب و تولید محتوای ارزشمند در یک سایت استاندارد فرمولی کارآمد و کامل برای اکثر سایتهای اینترنتی است ، اما در مسابقات بزرگتر و کلمات دشوار به روشهای دیگری برای تقویت اعتبار سایت نیاز خواهیم داشت.

ایجاد لینک خارجی ، از جمله فعالیت در شبکه های اجتماعی ، خرید گزارش آگهی یا حتی خرید بک لینک ، می تواند تقویت کننده رشد شما باشد.

در آغاز ، این فعالیت های مربوط به لینک خارجی ضروری نخواهد بود ، اما هرچه رقابت شما سخت تر و فاصله شما با هدف کوتاه تر باشد ، ارزش و تأثیر آن بیشتر خواهد بود.

بگذارید این بحث را با مثالی دیگر روشن کنیم.

برای دانشجویی در ترم اول لیسانس ، شرکت در کلاسها و انجام تمرینات کافی است و معمولاً در این مرحله چیزی جز مطالعه و کسب نمره خوب از آنها انتظار نداریم. اما همین دانشجویان وقتی به سال آخر تحصیل خود می رسند یا در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند ، باید یک گام فراتر رفته و تحقیقات جدیدی را در زمینه خود انجام دهند.

حتی ممکن است داشتن یک مقاله معتبر بین المللی برای یک دانشجوی کارشناسی دور از ذهن و مضحک به نظر برسد ، اما نداشتن چندین مقاله معتبر برای یک دانشجوی دکترا یک نقطه ضعف بزرگ است.

لینک سازی خارجی سایت شرایط مشابهی دارد ، عجیب است که یک سایت جدید دارای چندین لینک ارزشمند از سایت های معتبر و قدیمی باشد و نداشتن اعتبار کافی و لینک های قوی برای یک سایت قدیمی می تواند یک نقطه ضعف محسوب شود.

نردبان سئو

اجازه ندهید کسی از نردبان شما بالا بیاید

سئو و رقابت دو مفهوم بهم پیوسته و مرتبط با یکدیگر هستند ، بدست آوردن موقعیت بهتر در نتایج جستجو به معنای از دست دادن موقعیت سایتها یا صفحات دیگر است. این باعث می شود که برخی از سایت ها با استفاده از تکنیک هایی شما را در نردبان موفقیت در سئو پایین بکشند.

تکنیک هایی که با هدف از دست دادن موقعیت یک سایت رقیب انجام می شود ، سئو منفی نامیده می شود. برای مقابله با سئو منفی راهی جز این نیست که معتبر و قوی شود. در مسیر بالا رفتن از نردبان ، همیشه باید مراقب افرادی باشید که می خواهند شما را پایین بکشند.

سخن پایانی

سئو ارزان نیست اما ارزان است! اگر فکر می کنید موفقیت در سئو آسان است و می توان با هزینه کم به آن دست یافت ، سخت در اشتباهید ، مهمترین دلیل اینکه سئو در سالهای اخیر به یکی از مهمترین کانالهای بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است ؛ ارزش هزینه و زمانی است که شما صرف آن می کنید.

برای موفقیت در سئو صبور باشید و تا رسیدن به هدف خود منصرف نشوید.

 

بلاگ

ابزار Keyword Plannerپایه های نردبان سئوتکنیک های اجرایراهنمای قدم به قدم برای بالارفتن از نردبان سئوسئو کارنردبان سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *