هسته حیاتی وب چیست

هسته حیاتی وب چیست

هسته حیاتی وب چیست؟

بهینه سازی برای افزایش تجربه کاربر ، کلید مهم موفقیت هر سایتی است. مهم نیست که شما صاحب یک کسب و کار هستید یا یک توسعه دهنده ، Core Web Vital می تواند به شما کمک کند تا تجربه سایت خود را کمی بهبود بخشیده و فرصت های بهبود را شناسایی کنید.

وب حیاتی یک ابتکار توسط گوگل برای ارائه یک راهنمای واحد برای سیگنال های با کیفیت است که برای تجربه عالی کاربران وب نیز ضروری است. در طول سالها ، گوگل ابزارهای مختلفی برای اندازه گیری و گزارش عملکرد ارائه کرده است. برخی از توسعه دهندگان در استفاده از این ابزارها تخصص دارند ، در حالی که برخی دیگر در یافتن فراوانی ابزارها و معیارها برای پیگیری مشکل دارند.

برای درک کیفیت تجربه ارائه شده به کاربران ، صاحبان سایت نیازی به معیارهای عملکرد ندارند. هسته وب با هدف ساده سازی چشم انداز و کمک به سایت ها در برآورده ساختن مهمترین معیارها ایجاد شده است.

هسته حیاتی وب یا core web vitals چیست

هسته حیاتی وب یا core web vitals چیست؟

Core web vitals زیر مجموعه ای از Web Vital است که برای همه صفحات وب کاربرد دارد و باید توسط همه صاحبان سایت اندازه گیری شود و همچنین در همه ابزارهای گوگل ظاهر شود. هر Core Web Vital جنبه متمایزی از تجربه کاربر را نشان می دهد که در این زمینه قابل اندازه گیری است و نشان دهنده تجربه واقعی یک نتیجه مهم کاربر محور است.

معیارهایی که Core Web Vital را تشکیل می دهند با گذشت زمان تکامل می یابند. مجموعه فعلی برای 2020 بر سه جنبه از تجربه کاربر تمرکز دارد که شامل موارد زیر است: بارگذاری ، تعامل و معیارهای زیر (و آستانه ها):

Largest Contentful Paint یا (LCP):  معیاری برای اندازه گیری عملکرد نیز می باشد.  LCP با هدف بهبود تجربه کاربری ایجاد شده است که باید در حدود 2.5 ثانیه از زمان اولین لود سایت ظاهر شود. در واقع LCP، فاصله زمانی بین شروع بارگیری صفحه تا زمانی است که بزرگترین تصویر یا بلوک متنی در ویوپورت (viewport) کاربر به طور کامل ارائه شود. ممکن است با بارگیری صفحه و هنگامی که محتوا قابل مشاهده است، تغییر نمره مشاهده کنید اما بزرگترین گره هنوز در بک لاگ (backlog) باقی مانده باشد که هنوز به نمایش در نیامده باشد. این  معیار برای سرعت اتصال، مورد توجه قرار می گیرد.

First input Delay یا (FID): معیاری برای تعامل و ارتباط است. برای اینکه تجربه کاربری بهتری داشته باشید باید صفحات هر سایت، کمتراز 100 میلی ثانیه نیز ظاهر شوند. به صورت کلی، FID، مدت زمانی است که برای آماده شدن یک صفحه برای تعامل کاربر نیاز دارد. منظور از این جمله این است که، هنگامی که صفحات جمع می شوند چه مدت طول می کشد تا صفحه به کلیک ها ، پیمایش ها یا ورودی صفحه کلید پاسخ دهد و کنترل کننده ها، رویدادهای مربوطه خود را پردازش کند.

Cumulative Layout Shift  یا (CLS): معیاری برای ثبات می باشد. برای درک و تجربه کاربری بهتر، صفحات باید دارای cls در حدود 0.1 داشته باشند. CLS، فاصله و کسری از ویوپورت اندازه گیری شده است که به دلیل دستکاری DOM یا کمبود صفحات ابعادی برای عناصر اصلی رسانه، تغییر مکان می دهد. برای مثال، هنگامی که ما نمی توانیم ابعاد تصاویر قهرمان خود را تعریف کنیم ، متن موجود در صفحات ما فقط تغییر مکان می یابد و باعث ایجاد “تغییر مکان” طرح محتوای مخرب برای کاربران ما می شود.

برای هر یک از معیارهایی که در بالا به آن اشاره شده است، باید اطمینان حاصل نمایید که آستانه خوب برای اندازه گیری لود و بارگیری صفحه باید 75 مین درصد از لود صفحه باشد تا نمایش بهتری در دسکتاپ و موبایل را از خود نشان دهد.

ابزارهایی که برای بررسی و اندازه گیری core web vitals هستند باید معیارهای گفته شده و درصد آنها را رعایت کنند.

تحلیل امتیازهای web vitals

چطور امتیازهای web vitals موبایل و دسکتاپ را تجزیه و تحلیل نماییم؟

به طور کلی ، شما امتیازهای متفاوتی را برای وب سایت های تلفن همراه و رومیزی دریافت می کنید. در برخی از ابزارها ، می توانید دسته بندی خود را برای تجزیه و تحلیل و آزمایش تعیین کنید ، یا حتی می توانید در برخی از این ابزارها ، مانند سرعت صفحه گوگل ، بین تلفن همراه و دسکتاپ تغییر دهید. در اطلاعات سرعت صفحه ، به طور پیش فرض نمره سرعت سایت را در تلفن همراه مشاهده می کنید ، برای مشاهده نمره دسکتاپ ، باید از برگه دسکتاپ برای حرکت استفاده کنید. اگر نمی خواهید از این ابزار برای رتبه بندی سرعت سایت خود استفاده کنید ، می توانید وب اصلی را در کنسول جستجوی خود با جزئیات کامل مشاهده کنید ، اما وقتی اطلاعات مربوط به تجربه کاربر در گوگل کروم شما ثبت می شود ، می توانید این نکته را مشاهده کنید. اگر به کنسول جستجو دسترسی دارید و داده ها از کروم ارسال شده اند ، می توانید به راحتی نقاط مختلفی را که هسته وب حیاتی در کنسول جستجو برای دسکتاپ و تلفن همراه نشان می دهد ، مشاهده کنید.

داده های ارائه شده توسط گزارش تجربه کاربر کروم نشان می دهد که راهی سریع برای ارزیابی عملکرد سایت است. اما به این ترتیب نمی توانید برای نظارت دقیق به جزئیات هر صفحه دسترسی پیدا کنید. در نتیجه ، پیشنهاد می کنیم سایت ها نظارت شخصی بر کاربر واقعی خود را تنظیم کنند.

  اندازه گیری core we vitals در جاوا اسکریپت

اندازه گیری core we vitals در جاوا اسکریپت

هر هسته وب حیاتی را می توان در جاوا اسکریپت اندازه گیری کرد و از API های استاندارد استفاده می کند.

ساده ترین راه برای اندازه گیری همه Core Web Vitals استفاده از کتابخانه جاوا اسکریپت web-vitals است. در واقع ، این کتابخانه یک بسته کوچک است که برای تولید در اطراف API های وب ایجاد شده است و در واقع مطابق روش گزارش دهی توسط همه ابزارهای Google ارائه می شود. با استفاده از کتابخانه وب حیاتی ، اندازه گیری هر یک از معیارها و تماس های آنها نیز آسان تر خواهد بود. به مثال زیر توجه کنید:

هنگامی که سایت خود را طوری پیکربندی کرده اید که از کتابخانه حیاتی برای اندازه گیری و ارسال داده های Core Web Vital خود به نقطه پایانی تحلیل استفاده کنید. گام بعدی این است که این داده ها را جمع آوری و گزارش دهید تا ببینید آیا صفحات شما از آستانه توصیه شده برخوردار هستند و حداقل 75 درصد از بازدید صفحات را شامل می شوند.

از آنجا که برخی از ارائه دهندگان تجزیه و تحلیل از معیارهای Core Web Vital پشتیبانی می کنند ، ممکن است برخی از ویژگی های اصلی متریک سفارشی را نداشته باشند که به شما امکان می دهد معیارهای Core Web Vital را فعال کنید. ابزار آنها را اندازه گیری کنید.

نمونه ای از این موارد ، گزارش وب حیاتی است که به صاحبان سایت اجازه می دهد تا با استفاده از Google Analytics ، Core Web Vital خود را اندازه گیری کنند. برای راهنمایی در مورد اندازه گیری Core Web Vital با استفاده از سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل ، می توانید به بهترین روشهای اندازه گیری Web Vital در این زمینه مراجعه کنید.

همچنین می توانید بدون نیاز به نوشتن کد با استفاده از Chrome Version Web Vital ، هر گونه Core Web Vitals را گزارش دهید. این یک برنامه افزودنی از کتابخانه وب حیاتی است که برای اندازه گیری هر یک از این معیارها و نمایش آنها به کاربران هنگام استفاده از وب استفاده می شود.

بلاگ

core we vitals در جاوا اسکریپتweb vitals موبایل و دسکتاپاندازه گیری core we vitalsبهینه سازی وبتحلیل امتیازهای web vitalsهسته حیاتی وب چیستهسته حیاتی وب یا core web vitals چیستهسته وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *