رفع لینک های خراب در وردپرس توسط Broken Link Checker

رفع لینک های خراب در وردپرس توسط Broken Link Checker

آموزش افزونه Broken Link Checker

بررسی و نظارت بر پست ها ، برگه ها و سایر صفحات سایت و یافتن لینک های خراب و تعمیر آنها برای هر سایتی ضروری است. در این مقاله ، ما افزونه Broken Link Checker را به شما آموزش می دهیم ، که افزونه ای قدرتمند برای یافتن لینک های خراب در وردپرس است.

یک لینک شکسته است که به صفحه ای داده می شود که دیگر وجود ندارد. این بدان معناست که اگر صفحه ای لینک را در سایت خود قرار دهید که حذف شده است ، باعث خرابی لینک می شود. وقتی بازدیدکننده لینک را دنبال می کند ، یک صفحه خطای وردپرس 404 دریافت می کند.

جدا از دادن یک صفحه حذف شده به لینک ، اگر وبلاگ شما محبوب است و نظرات زیادی دریافت می کند ، باید مراقب باشید. بسیاری اوقات این نماها حاوی لینک هستند. اگر سایت شما سابقه طولانی دارد ، به احتمال زیاد لینک را در وب سایت هایی که دیگر وجود ندارند خراب کرده اید.

یافتن و رفع لینک های بد برای هر سایت وردپرسی بسیار مهم است. از آنجا که یکی از مهمترین ویژگی های یک سایت سئو آن است و برای سئو سایت ، باید قوانین مختلفی را رعایت کنیم که یکی از آنها عدم وجود لینک آسیب دیده یا خراب در سایت است.

داشتن لینک شکسته در سایت شما نه تنها یک تجربه کاربری بد ایجاد می کند ، بلکه از نظر سئو نیز بر سایت شما تأثیر منفی می گذارد.

اگر می خواهید سایت را مرور کرده و لینک های شکسته یا خراب را پیدا کنید ، زمان زیادی را از دست می دهید. اما رفع لینک های بد با افزونه Broken Link Checker به شما امکان می دهد صفحاتی را که دارای 404 خطای وردپرس و لینک های بد هستند به راحتی و به سرعت پیدا کنید و مشکل آنها را برطرف کنید. به همین دلیل است که این افزونه یکی از بهترین افزونه های سئو وردپرس است.

در این آموزش ، ما افزونه Broken Link Checker را مرور می کنیم و نحوه استفاده از این افزونه و یافتن لینک های شکسته با آن را توضیح می دهیم.

آموزش افزونه Broken Link Checkerنحوه پیدا کردن لینک های خراب در وردپرس

ابتدا افزونه را از انتهای صفحه بارگیری کرده و در قسمت افزونه ها در سایت خود نصب کنید. اگر منوی افزونه را نمی بینید یا به اطلاعات بیشتری نیاز دارید ، به راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس مراجعه کنید.

افزونه را پس از نصب فعال کنید. پس از فعالسازی افزونه در تنظیمات پیشخوان وردپرس ، منویی با عنوان “Link Checker” اضافه می شود.

با کلیک روی آن شما به صفحه تنظیمات افزونه منتقل می شوید که در آن می توانید تنظیمات افزونه را بررسی کرده و آن را برای خود سفارشی کنید.

صفحه تنظیمات افزونه دارای پنج زبانه مختلف است که در آموزش افزونه roken Link Checker توضیح خواهیم داد.

نحوه پیدا کردن لینک های خراب در وردپرس

آموزش تنظیمات عمومی افزونه Broken Link Checker

موقعیت : در این قسمت، قادر به مشاهده تمامی لینک های بررسی شده و همچنین لینک های خراب می باشید. برای رفع آن ها باید بر روی لینک “نمایش اطلاعات اشکال زدایی” کلیک کنید. در صورت داشتن لینک خراب در سایت با پیام found … broken link مواجه می شوید. با کلیک بر روی آن صفحه ای مشابه تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

در این قسمت می توانید نسب به رفع خطای ۴۰۴ سایت خود اقدام کنید.

بررسی هریک از لینک ها: در این قسمت می توانید مشخص کنید که افزونه در چه بازه زمانی وبسایت را بررسی کرده و صفحات با خطای ۴۰۴ را بیابد.

آگاه سازی از طریق رایانامه: اگر تیک گزینه اول را بزنید، افزونه در صورت یافتن و یا درست کردن خرابی ها به شما گزارش می دهد. در صورت فعال کردن گزینه دوم اگر لینک خرابی در نوشته یک نویسنده وجود داشته باشد از طریق ایمیل برای وی اطلاعیه ارسال می شود.

Notification e-mail address : اگر در گزینه ی قبلی اعلام کردید که می خواهید توسط ایمیل شما را مطلع سازد، ایمیل خود را در این قسمت وارد کنید. اگر این قسمت را خالی بگذارید، از ایمیلی که در مسیر تنظیمات » عمومی پیشخوان وردپرس تنظیم کرده اید، استفاده می کند.

تنظیم پیوند: در این قسمت می توانید به افزونه اطلاع دهید تا پیوندهای موجود در قالب سفارشی شما را هم مورد بررسی قرار دهد. با فعال کردن گزینه “موتورهای جستجو را برای این پیوندها متوقف کن” هم میتوانید تعیین کنید این پیوندها از موتورهای جستجو مخفی شوند.

Suggestions : با فعال کردن این گزینه می توانید از پیشنهادات و جایگزین هایی که این افزونه برای اصلاح لینک های خراب به شما می دهد، باخبر شوید.

Warnings : اگر تیک این گزینه را بزنید مشکلات جزیی و مبهم را به عنوان Warning به جای broken به شما اعلام می کند. اما در صورت نزدن تیک، افزونه همه مشکلات را به عنوان broken link به شما اعلام می نماید.

حال در ادامه آموزش افزونه Broken Link Checker به بررسی باقی تب های موجود در صفحه تنظیمات افزونه می پردازیم.

دنبال لینک ها بگرد در

در این تب می توانید برای افزونه مشخص کنید که در کدام قسمت ها دنبال لینک شکسته بگردد

بررسی کدام لینک ها

در این تب می توانید نوع لینک ها را مشخص کنید. در قسمت لیست محروم ها می توانید تعیین کنید لینک هایی که در آدرس آنها نام بخصوصی وجود دارد، مورد بررسی قرار نگیرند.

پروتکل ها و رابط های برنامه کاربردی

در این تب می توانید ابزارها و کانال هایی که به سایت شما متصل هستند و این افزونه از آنها پشتیبانی می کند اما لینک آنها خراب شده را بررسی کنید.

آموزش تنظیمات پیشرفته افزونه Broken Link Checker

در این تب می توانید تنظیمات پیشرفته تر را اعمال کنید و به نوعی افزونه را شخصی سازی نمایید. این تنظیمات معمولاً نیازی به تغییر ندارد.

در ادامه آموزش افزونه Broken Link Checker به نحوه مشاهده لینک های خراب از پیشخوان وردپرس می پردازیم.

مشاهده لینک های خراب و رفع خرابی آنها

برای مشاهده لینک های خراب می توانید در پیشخوان وردپرس به مسیر ابزارها » لینک های شکسته مراجعه کنید.

مشابه شکل فوق در این صفحه، لینک هایی که دارای مشکل هستند و به عنوان لینک خراب در افزونه شناسایی شده‌اند را مشاهده می کنید. پس از بررسی هر لینک می توانید نسبت به رفع خطای آنها اقدام کنید.

امیدواریم این آموزش مورد توجه و استفاد شما قرار گرفته باشد.

بلاگ

آموزش افزونه Broken Link Checkerآموزش تنظیمات پیشرفته افزونه Broken Link Checkerآموزش تنظیمات عمومی افزونه Broken Link Checkerرفع خرابی لینکرفع لینک های خراب در وردپرسرفع لینک های خراب در وردپرس توسط Broken Link Checkerمشاهده لینک های خرابنحوه پیدا کردن لینک های خراب در وردپرسیافتن لینک خراب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *