الگوریتم گوگل پاندا


الگوریتم گوگل پاندا

الگوریتم پاندا

گوگل پاندا نام الگوریتم جدید شرکت گوگل در رتبه بندی صفحات است که برای اولین بار در فوریه 2011 آغاز به کار کرد.این الگوریتم نتایج جستجو را تا حدی تغییر داده و بهشدت با متن های کپی شده و کمارزش مبارزه می کند. در فروردین ماه 1391 بود که تأثیرات این الگوریتم روی زبان پارسی توسط مدیران سایتهای ایرانی نیز مشاهده شد و این موضوع باعث گردید سایتهایی که متن دیگر سایتها را کپی میکردند در نتایج گوگل به شدت افت کنند و یا حذف شوند.

برای بهینه سازی وب سایت خود بر اساس الگوریتم گوگل پاندا 5 راهکار کلی وجود دارد :

1. افزایش زمان ماندگاری در سایت پاندا به مقدار زمانی که افراد در وب سایت شما میمانند اهمیت میدهد، از نظر آن وب سایتهایی که دارای طراحی استاندارد باشند و اصول سئو را به درستی رعایت کرده باشند و همچنین مطالب مفیدی که کاربران به دنبال آن ً هستند را ارائه بدهد می توانند افراد زیادی را به خود جذب کنند پس قطعا وقتی افراد وارد آن سایتها شوند مدتی را در آن وب سایت ها میمانند و از آن بهره میبرند، اما اگر سایتی فقط سعی کرده باشد کاربر را به سمت خودش ً هدایت کند و مطلب مورد نظر را ارائه ندهد قطعا کاربر آن سایت را فوری می بندد. پاندا رتبه سایتهایی که کاربران آنها را خیلی زود ترک می کنند کاهش می دهد و به نسبت سایتهای مفیدی که کاربران در آن مدتی را صرف میکنند را به نتایج باالتر گوگل هدایت میکند.برای خرید بک لینک به قسمت بک لینک سایت مراجعه فرمایید.

2. افزایش گردش در سایت برای افزایش گردش در سایت باید کاربران را ترغیب به دیدن بخشهای دیگر سایتتان کنید، با ساخت لینکهای داخلی در میان مطالب سایت و یا پیشنهادهای شگفت انگیز واقعی میتوانید کاری کنید که کاربر بعد از وارد شدن به یکی از صفحات سایت شما به بخشهای دیگر آن نیز مراجعه کند. این موضوع از دید پاندا بسیار مهم محسوب میشود.برای خرید رپورتاژ آگهی به قسمت رپورتاژ سایت مراجعه فرمایید.

3. کاهش فرار از سایت در بسیاری از سایتهای ایرانی و خارجی مشاهده کرده اید که با ایجاد تگ های خالی و یا صفحات نامربوط کاربر را به سمت سایت خودشان هدایت می کنند و سپس در آن صفحه اقدام به فروش محصوالت و یا ارائه مطالب نامربوط می کنند، این موضوع به شدت باعث فرار کاربران از سایت خواهد شد و نرخ بازگشت از سایت شما را افزایش خواهد داد، پاندا به سایتهایی که این شرایط را دارند اهمیت بسیار زیادی میدهد و با آنها برخورد خواهد کرد.

4. شبکه های اجتماعی با توجه به افزایش استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی امروزه وجود هر فرد و سازمانی در شبکه های اجتماعی امری ضروری محسوب میشود، میزان فعالیت شما در شبکه های اجتماعی و محبوبیت وب سایت تان در میان کاربرانی که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند بسیار برای پاندا اهمیت خواهد داشت و آن وب سایت و یا صفحاتی از وب سایت را که توسط افراد زیادی به اشتراک گذاشته شود و یا محبوب شود را در اولویت قرار خواهد ً داد، زیرا می داند در شبکه های اجتماعی مطالب واقعا منتشر و محبوب می شوند که محتوای مفید و جالبی داشته باشند.

5. برندسازی اینترنتی برند سازی اینترنتی موضوعی بسیار گسترده می باشد، اما اگر بخواهیم آن در چند جمله خالصه کنیم میتوان گفت: ایجاد یک تصویر ذهنی برای کاربر زمانی که نام برند شما را میشنود به طوری که برند شما احساس و یا رفع نیاز خاصی را در مشتری ایجاد کند، اما خوب چطور این موضوع می تواند به پاندا مربوط شود! پاندا وب را بررسی میکند و متوجه میشود که چقدر درباره شما و وب سایتتان در وب گفتگو شده است و به بخشهای مختلف وب سایت شما لینک داده شده است، به عنوان مثال گفتگوهایی که در انجمنهای آنالین صورت میگیرد و یا لینکهای که وبالگ نویس ها به بخشهای مختلف سایت شما میدهند میتواند به پاندا بگوید که این سایت تا چه حد برند سازی شده است و محبوبیت آن در وب تا چه حد میباشد.

بلاگ

الگوریتم پانداالگوریتم گوگلپاندا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *