اسکیما چیست و کاربرد آن در سئو؟


اسکیما چیست و کاربرد آن در سئو

گرچه سالها است که نشانه گذاری schema و دستورالعمل های نظیر آن وجود داشته است اما تعداد کمی از سایت ها زحمت استفاده از آن را به خود داده اند و خوب البته تعداد خیلی اندکی هم اصلا نمی دانستند که کد نشانه گذاری schema چیست و یا اصلا برای چه از آن استفاده می کنند. با ما همراه شوید تا بیشتر با اسکیما اشنا شویم. جهت خرید بک لینک به اول صفحه سایت مراجعه فرمایید.

ادامه متن  در ادامه مطلب

Schema چیست؟

Schema مجموعه ای از اطلاعات کوچک است که بیانی مشخص و از پیش تعیین شده در سایت قرار میگیرند. این روش از نشانه گذاری کار، تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت را برای موتورهای جستجو خیلی ساده تر و موثر تر کرده و موتور های جستجو قادر خواهند بود نتایجی را که مرتبط با سوال جستجو شده کاربر باشد به نمایش بگذارند.

آیا Schema جایگزین Open graph شده است

Open Graph یک نوع نشانه گذاری است که توسط فیسبوک برای تجزیه و تحلیل اطلاعات مانند تصویر و توضیحات برای نمایش استفاده می شود. Schema نمایش جزییات بیشتری را نسبت به Open Graph فراهم می کند. این دو را می توان با هم استفاده کرد، اما Open Graph نمی تواند به جای Schema استفاده شود.

انواع اسکیما

schema می تواند برای نمایش موارد متعددی مورد استفاده قرار گیرد. از جزییات یک محصول گرفته تا تاریخ برگزاری یک رویداد. معمولا از اسکیما برای نمایش موارد زیر استفاده می شود :

رویداد
درباره سازمان
معرفی فرد
نمایش محل
نمایش  محصول
و…

آیا استفاده از اسکیما تاثیری بر روی سئو دارد

استفاده از اسکیما برای الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) و Rankbrain بسیار حائز اهمیت است. تا به حال، هیچ شواهد قطعی وجود ندارد که استفاده از نشانه گذاری های اسکیما رتبه بندی را بهبود می بخشد. اما نشانه هایی وجود دارد که نتایجی از جستجو که به همراه Rich snippet ها هستند، نرخ کلیک (CTR) بیشتری دارند که این موضوع در نهایت می تواند بر روی رتبه صفحه شما تاثیری مثبت داشته باشد.

چگونه از نشانه گذاری Schema استفاده کنیم

schema نیز همانند کدهای نشانه گذاری دیگر در محتوای صفحه قرار می گیرد. عناصر schema و صفت های مرتبط با آن به منظور جلوگیری از گردش موتور های جستجو در اطلاعات اضافی صفحه، مستقیما در کد HTML، قرار میگیرند.

بعنوان مثال اگر سایت شما در زمینه معرفی فیلم فعالیت میکند، راهکارهای مناسبی برای درک بهتر روبات های گوگل از سایت شما وجود دارد. با استفاده از نشانه گذاری Schema شما میتوانید مستقیما به گوگل بفهمانید که در مورد یک فیلم صحبت میکنید! برای این کار کافیست از استانداردهای مشخص مربوط به فیلم در سایت schema.org استفاده کنید.

آیا نشانه گذاری schema می تواند باعث بهبود سئو شود

وقتی کد html شما شامل ریز داده های schema می شود، موتور های جستجو راحت تر می توانند محتوای مطالب شما را تفسیر کنند و بنابراین این موضوع به نوبه ی خود باعث افزایش قابلیت دیده شدن سایت شما و تشخیص کلمه کلیدی اصلی توسط گوگل می شود.

بلاگعمومی

اسکیما چیستسئوو اسکیماکاربرد اسکیما در سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *