گوگل ترندز چیست؟
گوگل ترندز یکی از سرویس های گوگل است که به شما کمک می کند با ارائه اطلاعات مختلف ، که از داده های مختلف جستجوی گوگل به دست می آید ، کلمه کلیدی را انتخاب کنید و در مراحل تحقیق درباره کلمات کلیدی و بهبود تجارت خود قرار دهید. در این مقاله شما را با آنچه گوگل ترندز است آشنا می کنیم. علاوه بر این ، مواردی را که گوگل ترندز می تواند به شما کمک کند بررسی خواهیم کرد و در واقع ، به اهمیت آن از طریق این ، و در قسمت آخر ، با محیط آن و نحوه استفاده از آن برای تجارت خود اشاره خواهیم کرد. استفاده کنید ، آشنا خواهید شد.
چرا از گوگل ترندز استفاده کنیم؟
در واقع گوگل ترندز ابزاری است که با استفاده از آن می توانید کلمات کلیدی مناسبی را برای سئو سایت خود انتخاب کنید. البته برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب، استفاده از گوگل ترندز به تنهایی کافی نیست و برای بررسی دقیق تر باید از ابزارهای مکملی که تعداد مطلق را نشان می دهند و همچنین رقبا هم در نظر می گیرند نیز استفاده کنید. شرکت ون بک لینک در زمینه سئو تضمینی سایت و خرید بک لینک ارزان در خدمت شماست.
از مهمترین مواردی که گوگل ترندز با داده ها در اختیار شما می گذارد، عبارت اند از:
- با استفاده از اطلاعات گوگل ترندز می توانید کلمات کلیدی مناسبی را پیدا کنید و در هنگام تولید محتوا از آن ها استفاده کنید.
- با بررسی کلمات کلیدی در گوگل ترندز می توانید علاقه کاربران به محصولات و خدمات کسب و کار خود را در مناطق مختلف بررسی کنید.
- روند جستجوهای مختلف در موضوعات گوناگون را می توانید مشاهده کنید.
- رشد ناگهانی حجم جستجو در فصول مختلف را می توانید مشاهده کنید و در واقع روند های فصلی را می توانید مشاهده کنید.
- ایده های مناسبی برای تولید محتوا متناسب با ظرفیت کسب و کار خود می توانید بدست آورید.
- سئو سایت خود را با انتخاب مناسب کلمات کلیدی بدست آمده از گوگل ترندز و تولید محتوای درست، می توانید بهبود ببخشید.
چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم؟
برای استفاده از گوگل ترندز ، ابتدا باید وارد سیستم شوید و با محیط آن آشنا شوید و سپس روش هایی را که می توانید اطلاعات مفیدی برای تجارت خود پیدا کنید بیاموزید. در ادامه ، ابتدا شما را با محیط آن و سپس روشهایی که می توانید برای دریافت اطلاعات مفید استفاده کنید ، آشنا خواهیم کرد.
چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم
برای آشنایی با محیط گوگل تزندز، ابتدا لازم است وارد سایت گوگل ترندز شوید. با ورود به سایت گوگل ترندز با محیطی مانند شکل زیر روبرو می شوید.
در باکس سرچ، می توانید کلمه کلیدی خود را وارد کنید و با وارد کردن آن آمارهای مختلفی را مشاهده می کنید. به عنوان مثال زمانیکه آموزش طراحی سایت را تایپ می کنید، اطلاعات مختلفی را در قالب شکل زیر به شما می دهد.
در اولین قسمت (شکل 1 تصویر بالا) می توانید فیلتر های مختلفی را اعمال کنید. به عنوان مثال می توانید زمانی برای آن تعیین کنید که فقط 12 ماه گذشته تا کنون را نمایش دهد. این فیلتر ها در چهار دسته زیر است.
منطقه (region)
شما می توانید داده های گوگل ترندز را براساس دسته مشخص کنید. در این قسمت منطقه جغرافیای که می خواهید داده ها را در آنجا مشاهده کنید مشخص می کنید به عنوان مثال ایران
دوره زمانی (time period)
شما می توانید داده های گوگل ترندز را براساس زمان مشخص کنید. در این قسمت داده ها را در یک رنج زمانی خاص می توانید مشاهده می کنید. مثلا فقط داده های 7 روز قبل تا کنون، یا مثلا فقط داده های 12 ماه گذشته تاکنون
دسته (category)
شما می توانید داده های گوگل ترندز را براساس دسته مشخص کنید. در این دسته ها عمدتا دسته کسب و کار شما خود را مشخص می کنید. همچنین اگر تغییر ندهید بصورت پیش فرض همه انتخاب شده است.
نوع (Type)
می توانید داده های گوگل ترندز را بر اساس دسته بندی مشخص کنید. در این بخش می توانید موارد مختلفی مانند جستجوی صفحات وب ، جستجوی تصاویر گوگل ، جستجوی اخبار گوگل ، جستجوی محصولات داخل فروشگاه ، جستجوی YouTube را که عمدتاً در جستجوی صفحات وب هستند ، مشخص کنید.
در قسمت دوم (شکل 2 در تصویر بالا) با توجه به فیلترهایی که اعمال کرده اید می توانید در مورد روند یا محبوبیت کلمه کلیدی اطلاعات داشته باشید. به عنوان مثال ، اگر در 12 ماه گذشته در ایران به یک کلمه کلیدی خاص نگاه کنید ، یک نمودار به شما نشان می دهد که در این 12 ماه در زمان های مختلف چقدر محبوب است. شما می توانید آن را ببینید
در قسمت سوم (شکل 3 بالا) می توانید اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی را بر اساس شهر مشاهده کنید. در بخش بعدی خواهیم دید که چگونه می توانید از این اطلاعات برای بهبود تجارت خود استفاده کنید.
در قسمت چهارم (شکل 4 در تصویر بالا) می توانید اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی مربوط به کلمه کلیدی اصلی را مشاهده کنید که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.
در بخش پنجم (شکل 5 در تصویر بالا) می توانید اطلاعات مربوط به موضوعات مربوط به کلمه کلیدی اصلی را ببینید که بسیار محبوب هستند.
در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید اطلاعات مفیدی برای تجارت خود کسب کنید.
راهنمای استفاده از گوگل ترندز
در واقع ، شما می توانید از گوگل ترندز برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب استفاده کنید و همچنین می توانید از آن در روند تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. اطلاعاتی که گوگل ترندز در مورد کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می دهد ، می توانید در موارد مختلف تولید محتوا استفاده کنید تا بتوانید تجارت خود را بهبود بخشید و با توجه به ظرفیت آن خدمات و محصولات با کیفیت بهتری ارائه دهید.
قبل از بحث در مورد اینکه در گوگل ترندز چه روش هایی را می توانید برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب و تحقیق در مورد کلمه کلیدی استفاده کنید ، توجه داشته باشید که حجم جستجو برای کلمه کلیدی نمایش داده شده در گوگل ترندز نسبی است ، با اشاره به تعداد دفعات استفاده یک اصطلاح در یک بازه زمانی. وقتی جستجو می شود ، کاملاً نیست. به این ترتیب حداکثر حجم جستجو را با عدد 100 نشان می دهد و عدم جستجو را با عدد صفر نشان می دهد.
در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید از گوگل ترندز برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای کسب و کار خود استفاده کنید.
یافتن روند یک کلمه کلیدی خاص
با گوگل ترندز می توانید روند یک کلمه کلیدی خاص را پیدا کنید. در واقع می توانید ببینید که کلمه کلیدی خاص در طی یک دوره زمانی چقدر محبوب است و می توانید از اطلاعات گوگل ترندز برای نوشتن محتوا برای موارد مختلف در کسب و کار خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید روند کلمات کلیدی سئو را ببینید و در واقع از محبوبیت آن تجزیه و تحلیل کنید ، می توانید آن را در گوگل ترندز وارد کرده و اطلاعات مربوط به روند جستجو را مشاهده کنید.
با وارد کردن کلمه کلیدی ، گرافی مشاهده خواهید کرد که میزان جستجو و در واقع محبوبیت آن کلمه کلیدی را در بازه زمانی مشخص شده نشان می دهد. البته سایر اطلاعات در مورد این کلمه کلیدی مانند مناطقی که این کلمه کلیدی در آن استفاده می شود ، عبارات مربوط به این کلمه کلیدی ، عناوین مربوط به این کلمه کلیدی نیز توضیحات جداگانه ای برای هر یک ارائه می دهد.
یافتن روندهای فصلی
فرض کنید شما صاحب مشاغلی هستید که انواع کلاه و کلاه ها را می فروشد. با گوگل ترندز می توانید اطلاعاتی راجع به جستجوی محصولات شما در کدام فصول بدست آورید.
به عنوان مثال ، عبارت کلاه پشمی را وارد کنید و به عنوان مثال دوره زمانی 12 ماه گذشته را انتخاب کنید.
همانطور که مشاهده می کنید ، این کلمه در اواخر پاییز و زمستان بیشتر جستجو شده است. بنابراین می توانید از این اطلاعات در موارد مختلف سایت خود استفاده کرده و سئو سایت خود را بهبود ببخشید. به عنوان مثال ، می توانید با استفاده از این اطلاعات ، محتوای مفیدی متناسب با ظرفیت کسب و کار خود در صورت جستجوی بیشتر ایجاد کنید ، بنابراین اگر کاربران به خدمات و محصولات شما نیاز داشته باشند ، می توانند از آن استفاده کنند.
انتخاب بین میزان محبوبیت دو یا بیش تر کلمه کلیدی
یافتن کلمات کلیدی محبوب تر
فرض کنید شما یک وب سایت دارید و می خواهید در مورد سئو مقاله بنویسید. در این موارد ، شما می توانید با استفاده از گوگل ترندز محبوبیت کلمه کلیدی را مقایسه کنید ، به عنوان مثال سئو سایت و سیو سایت. در گوگل ترندز شما می آموزید که چگونه کلمه کلیدی مورد نظر خود را تایپ کرده و در مقاله خود قرار دهید.
همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید سئو سایت در بازه های زمانی مختلف بسیار بیش تر از سیو سایت استفاده شده است.
بهینه سازی سئو بر اساس منطقه
با استفاده از این بخش می توانید بفهمید که کدام مناطق و شهرها بیشتر از خدمات و محصولات تجاری شما استفاده می کنند. با بررسی این بخش ، خواهید فهمید که در هر منطقه برای خدمات و محصولات مختلف تجارت شما چقدر جستجو می شود. این گزینه می تواند برای مشاغل کوچک و بزرگ نیز مفید باشد تا بتوانند مشتریان مختلف خود را در مکان های مختلف شناسایی کرده و خدمات و محصولات خود را در صورت توانایی کسب و کارشان به آنها ارائه دهند.
فرض کنید شما یک وب سایت دارید و آموزش های مختلفی در زمینه برنامه نویسی و طراحی سایت دارید. در این موارد می توانید با استفاده از گوگل ترندز محبوبیت کلمه کلیدی را در شهرهای مختلف مشاهده کنید.
همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید آموزش طراحی سایت در شهرهای مختلف با آمارهای مختلفی نمایش داده می شود.
یافتن کلمات کلیدی جدید
اگر صاحب مشاغلی هستید که به عنوان مثال مقالات مختلفی را در زمینه موضوعات تجاری خود می نویسد تا مشکلات آن صنعت را برطرف کند و می توانید از این بخش موضوعات جدیدی را که مربوط به کلمات کلیدی هستند و از محبوبیت بالایی برخوردار هستند ، تهیه کنید. در صورت امکان در مورد آنها پیدا کرده و بنویسید. البته در این حالت گوگل ترندز ابزاری کمکی است و دانش در این زمینه و استفاده از مقالات به روز در آن زمینه شما را قادر می سازد محتوای جدیدی برای پاسخگویی و بهبود مسائل و مشکلات تجاری ارائه دهید.
یا ، به عنوان مثال ، اگر فروشگاه آنلاین دارید ، هنگام جستجوی کلمه کلیدی (به عنوان مثال ساعت مردانه) در گوگل ترندز ، این نمایش در بخش عبارات جستجوی مرتبط نمایش داده می شود و اگر این موارد در ظرفیت کسب و کار شما باشد ، شما همچنین می توانید بر روی سئو آنها کار کنید.
نتیجه گیری :
گوگل ترندز یکی از ابزارهایی است که اطلاعات مختلفی در مورد روند کلمات کلیدی به شما می دهد. شما می توانید از این اطلاعات برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط برای کسب و کار خود در وب سایت خود استفاده کنید ، و همچنین می توانید جنبه های مختلف کسب و کار خود را بهبود ببخشید. در این مقاله ، گوگل ترندز و اهمیت آن و همچنین نحوه استفاده از آن را معرفی کردیم. امیدواریم که در کار خود کارهای درستی انجام دهید.