کوتاه کننده لینک چیست | بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک

کوتاه کننده لینک چیست | بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک

کوتاه کننده لینک چیست

لینک یا URL همان سایت هایی است که می توانند طول متفاوتی داشته باشند. استفاده از لینک برای هر سایت به رعایت قوانین خاصی نیاز دارد ، به عنوان مثال طول لینک و نویسه های آن نباید از مقدار مشخص شده کمتر یا بیشتر باشد. لینک سایت طولانی می تواند تأثیر منفی بر سئو داشته باشد. کوتاه کننده لینک خدماتی است که به شما امکان می دهد در موارد خاص طول لینک خود را کوتاه کنید و با کلیک بر روی لینک کوتاهتر می توانید کاربران را به سایت خود هدایت کنید.

کوتاه کننده لینک

چرا استفاده از کوتاه کننده لینک مهم است؟

اگر از ضرب المثل در حد امکان در مورد سایت خود لینک استفاده کنید ، نه تنها به سایت و سئو سایت آن کمکی نخواهید کرد بلکه برای آن مضر خواهید بود! از نظر سئو هرچه طول لینک و آدرس سایت کوتاه تر باشد ، بهتر است. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد. به اشتراک گذاری لینک های کوتاه در مقایسه با لینک های طولانی بسیار آسان تر است. اگر می خواهید سایت خود را تبلیغ کنید و می خواهید URL آن را در صفحات دیگر به اشتراک بگذارید ، هرچه طول آن کوتاهتر باشد ، برای شما بهتر است.

  • دنیای دیجیتال دنیایی از سرعت است و رقابت بیش از چند ساعت نیست بلکه در عرض چند دقیقه و ثانیه انجام می شود. هرچه لینک شما کوتاهتر باشد و از یکی از سرویس های میانبر لینک استفاده کنید ، زمان و انرژی کمتری برای نوشتن آدرس یا ارسال آن از طریق پیام کوتاه یا ایمیل به شما و کاربرانتان نیاز خواهید داشت. مطمئن باشید این مسئله نه چندان مهم می تواند تأثیر بسزایی در سئو سایت و بازدید سایت شما داشته باشد.
  • بسیاری از سایت ها دارای محدودیت در تعداد کاراکتر هستند برای مثال اگر نمی خواهید که انتشار محتوا در توییتر به همراه لینک را از دست بدهید باید طول لینک‌ها و تعداد کاراکترها را محدود کنید یا از کوتاه کننده لینک استفاده کنید البته برخی از این سرویس ها خودشان کوتاه کننده لینک دارند و لینک شما را کوتاه می‌کنند اما مزیت استفاده از کوتاه کننده لینک‌ها این است که می‌توانید آمار تعداد کلیک بر روی لینک ها را هم بدست آورید.
  • نکته مهم و قابل توجه آن که استفاده از سرویس‌­های کوتاه کننده لینک رایگان است. شما می­‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی آدرس اینترنتی سایت خود را کوتاه و بهینه کرده و آن را در سایت‌‌های دیگر به اشتراک بگذارید.
  • عدم نمایش لینک بلند و واقعی به کاربران از دیگر مزایا و دلایل اهمیت استفاده از کوتاه کننده آدرس اینترنتی است. خودتان تنها برای چند لحظه تصور کنید که بالای مرورگر شما یک آدرس طولانی با کاراکترهای بسیار وجود دارد. این حالت را با یک URLکوتاه مقایسه کنید. واکنش و احساس شما بدون شک نسبت به لینک­های ساده‌تر و کوتاه‌‌تر بهتر خواهد بود.

مزایای استفاده از سرویس­‌های کوتاه کننده لینک

مزایای استفاده از سرویس­‌های کوتاه کننده لینک

در بخش بالا شما با دلایل اهمیت استفاده از سرویس‌­های کوتاه کننده آدرس اینترنتی آشنا شدید، اما علاوه بر این موارد، استفاده از یک لینک کوتاه چه مزایای دیگری برای شما به دنبال خواهد داشت؟ اگر تبلیغات موثر و ارتقای سئوی سایت برای شما مهم است، استفاده از لینک­‌های کوتاه تر می­‌تواند به شما به شکل قابل توجهی کمک کند. بخشی از مزایای استفاده از لینک‌­های کوتاه شامل موارد زیر می‌­باشد.

استفاده راحت تر در صفحات اجتماعی

بسیاری از سایت ها فعالیت خود را محدود به گوگل و موتورهای جستجو نمی کنند و در سایر برنامه های مجازی مانند یوتیوب یا اینستاگرام نیز دارای یک صفحه یا صفحه هستند. می توانید لینک را در هر یک از صفحات خود قرار دهید تا سئو را ارتقا داده و میزان بازدید را افزایش دهد. به عنوان مثال ، می توانید آدرس سایت یا URL خود را در قسمت بیو صفحه اینستاگرام سایت خود قرار دهید تا کاربران اینستاگرام شما فقط با یک کلیک بر روی لینک بتوانند وارد صفحه گوگل شما شوند.

اگر URL سایت و لینک طولانی باشد ، قرار دادن URL طولانی در بیو فضای زیادی را اشغال می کند و بر زیبایی صفحه شما تأثیر منفی می گذارد. برای کوتاه کردن URL صفحه وب خود و قرار دادن URL کوتاه شده در صفحات وب خود ، می توانید از یک سرویس میانبر لینک استفاده کنید.

استفاده از لینک‌های کوتاه شده اختصاصی با سلیقه شما

از دیگر مزایای استفاده از سرویس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کوتاه کننده لینک آن است که شما می‌­توانید آدرس کوتاه شده و URL را با سلیقه خود انتخاب کنید. این آدرس می­‌تواند با آدرس واقعی سایت شما نیز تفاوت داشته باشد. شما می­‌توانید از یک آدرس زیبا و متناسب با صفحه اینترنتی خود استفاده کنید، البته همانند لینک هر سایت، آدرس کوتاه شده نیز باید یونیک و غیر تکراری باشد.

استفاده راحت تر از لینک­‌های کوتاه در ایمیل مارکتینگ و پیامک‌­های تبلیغاتی

بازاریابی از طریق ایمیل و ارسال پیام کوتاه یکی از بهترین و جدیدترین روش های بازاریابی است که می تواند مخاطبان شما را افزایش دهد. سرویس های مختلف با پرداخت هزینه ای معقول ، تبلیغات شما را برای گروه های هدف شما ایمیل یا تبلیغ می کنند ، بنابراین تبلیغات شما برای بسیاری از افراد قابل مشاهده خواهد بود.

استفاده از این روش تبلیغات ، مانند هر روش بازاریابی دیگر ، اصول و قوانینی دارد که عدم توجه به آنها باعث کاهش نرخ بازده می شود. یکی از این اصول مهم استفاده از لینک های کوتاه است. اگر URL سایت شما طولانی است ، قبل از بازاریابی از طریق ایمیل یا تبلیغات پیامکی ، آن را با استفاده از خدمات میانبر لینک بهینه کنید.

همانطور که می دانید در هر پیام کوتاه می توانید حداکثر 70 حرف فارسی یا 160 حرف انگلیسی قرار دهید. قرار دادن کاراکترهای بیشتر از یک طرف باعث افزایش هزینه های شما می شود و از طرف دیگر احتمال از بین رفتن برخی اطلاعات را افزایش می دهد.

تاثیر بیشتر برای بازاریابی آفلاین

یکی از اصول مهم برای انتخاب نام هر برند، کوتاه بودن و ساده بودن آن است به طوری که افراد بتوانند به راحتی آن را به ذهن بسپارند. همین مساله درباره URL و لینک سایت‌­ها نیز قابل استفاده است. هرچه آدرس سایت شما کوتاه تر باشد، به خاطر سپردن آن نیز ساده تر شده و بازاریابی آفلاین آن نیز با سرعت و کیفیت بهتری انجام خواهد گرفت.

استفاده دائمی از سرویس­‌ها

معمولا برای استفاده از هر سرویس چه در دنیای مجازی و چه در دنیای واقعی شما نیاز دارید که بعد از هر دوره زمانی، سرویس خود را شارژ کنید. انجام این شارژ معمولا همراه با هزینه خواهد بود. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، استفاده از سرویس‌­های کوتاه کننده لینک بدون هزینه و رایگان است. نکته مثبت دیگر آن که استفاده از این سرویس‌­ها دائمی بوده و شما نیازی به تمدید و یا شارژ مجدد آن ندارید.

کسب درآمد جداگانه

جالب است بدانید که استفاده از سرویس‌­های کوتاه کننده لینک نه تنها رایگان است، بلکه شرایطی را برای شما ایجاد خواهد کرد که می­‌توانید از طریق آن­ها درآمدزایی کنید. برای انجام این کار بعد از ورود به سایت کوتاه کننده آدرس و عضویت در آن­ها، لینک کوتاه شده سایت خود را در شبکه­‌های اجتماعی و سایت­‌های دیگر قرار می‌­دهید. به ازای هر کلیک روی آدرس کوتاه شده، مبلغی به پنل کاربری شما واریز خواهد شد. بعد از مدتی که این مبلغ به مقدار مشخصی برسد، می‌توانید آن را از حساب خود برداشت کنید.

سرویس­‌های کوتاه کننده URL

سرویس­‌های کوتاه کننده URL چه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهند داد؟

استفاده از خدمات کوتاه کردن آدرس سایت می تواند اطلاعات بسیار جالب و البته مهمی در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید از آنها برای بهبود سئوی سایت خود استفاده کنید. این سرویس ها اطلاعاتی از جمله تعداد افرادی که به سایت شما وارد شده اند ، نوع سیستم عامل و مرورگر آنها ، محدوده جغرافیایی و تعداد کلیک ها در مدت زمان مشخصی نمایش داده می شود.

سرانجام ، این سرویس ها به شما نشان می دهند که هر پرونده تبلیغی چه تعداد کاربر را به سایت شما هدایت کرده است تا بتوانید ضعیف ترین و بهترین تبلیغات خود را بررسی کنید.

بررسی این عوامل و اطلاعات به شما امکان می دهد تا با نقاط قوت و ضعف سایت خود آشنا شوید و اقدامات لازم را برای بهبود سئوی سایت خود انجام دهید.

بهترین سرویس­‌های کوتاه کننده لینک

بهترین سرویس­‌های کوتاه کننده لینک کدامند؟

بعد از آن که با دلایل اهمیت و مزایای استفاده از سرویس­‌های کوتاه کننده لینک آشنا شدید، در این بخش بهترین سرویس‌­ها و ویژگی­‌های آن­ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

سرویس Bitly

یکی از بهترین سرویس های میانبر لینک که ویژگی های خاصی به شما می دهد ، سرویس بیتل است. شما می توانید لینک های کوتاه شده را سفارشی کنید و از اطلاعات بسیار دقیق ارائه شده توسط سرویس استفاده کنید.

نسخه ممتاز این سرویس از ویژگی های بیشتری برخوردار است که برای استفاده از آن باید 29 میلیون دلار حق عضویت سالانه پرداخت کنید. با استفاده از این سرویس می توانید ده هزار لینک کوتاه شده بدون مارک و 500 لینک کوتاه شده مارک ایجاد کنید. در نسخه برتر می توانید از ویژگی های دیگری مانند گواهی SSL سفارشی ، تغییر مسیر مسیرهای مشخص شده ، وارد کردن کلمات کلیدی در انتهای لینک و غیره استفاده کنید.

 

سرویس Tinyurl

از دیگر سرویس‌­های محبوب کوتاه کننده لینک، سرویس Tinyurl است که می­‌توانید به صورت رایگان و بدون ثبت نام لینک‌­ها را کوتاه کرده و یا آن­ها را سفارشی سازی کنید. لینک­‌های کوتاه شده توسط این سرویس تاریخ انفضا نداشته و همیشگی هستند. البته از معایب این سرویس نیز باید به عدم امکان بازدید آمار کلیک‌­ها اشار‌ه کرد.

سرویس Ouo.io

از دیگر سرویس‌­های محبوب کوتاه کننده لینک، سرویس Ouo.io است که علاوه بر امکانات کوتاه کننده­‌های دیگر، امکان درآمد زایی قابل توجهی را نیز برای شما فراهم خواهد کرد. کسب درآمد از این طریق به این صورت است که هنگام کلیک روی لینک­‌های کوتاه شده، یک فیلم کوتاه تبلیغاتی برای کاربران نمایش داده می‌­شود. به ازای هر کلیک و هر مشاهده فیلم مبلغی به حساب شما واریز خواهد شد.

سرویس Ow.ly

یکی از قدیمی ترین و البته محبوب‌ترین سرویس‌­های کوتاه کننده لینک، سرویس Ow.ly است که دارای مزایا و امکانات قابل توجهی مانند آنالیز دقیق لینک‌­های کوتاه شده در صفحات مجازی و اجتماعی است. این سرویس چند سال بعد از طراحی با سایت بزرگ Hootsuite ادغام شد. این همکاری امکانات بیشتری به این سرویس اضافه کرد. برای مثال با استفاده از این سرویس شما می‌­توانید به صورت مستقیم پست­‌های خود در شبکه‌­های اجتماعی و مجازی دیگر را نیز بررسی و آنالیز کنید.

این سرویس دارای نسخه پریمیوم نیز بوده و شما می‌­توانید با پرداخت حق عضویت سالانه 29 دلاری از امکانات بیشتر و تمامی امکانات سایت Hootsuite نیز استفاده کنید.

کوتاه کننده لینک

سرویس t.co

تویتر یک لینک کوتاه کننده خودکار داخلی به نام t.co دارد که تمام لینک‌­های قرار داده شده را به تعداد 23 کاراکتر خواهد رساند. یعنی چه تعداد کاراکترهای لینک شما کم تر یا بیش تر از 23 باشد، این لینک آن را دقیقا به تعداد 23 کاراکتر خواهد رساند. مهم‌ترین مزیت استفاده از این سرویس آن است که امنیت حسابتان توسط تویتر تامین خواهد شد، اما با استفاده از آن نمی‌­توانید سایت خود و اطلاعات آن را آنالیز کنید.

سرویس is.gd

یکی دیگر از سرویس­‌های پر قدرت و محبوب کوتاه کننده لینک، سرویس is.gd است که عمده کاربران آن چینی هستند. یکی از ویژگی­‌های بسیار پر طرفدار این سرویس، ارائه QR Code است که باعث می­‌شود لینک کوتاه شده به خوبی در گوشی­‌های هوشمند نیز نمایش داده شود. از دیگر مزایای این سرویس می­‌توان به آنالیز کلیک‌­ها و امکان سفارشی سازی اشاره کرد.

سرویس Bl.Ink

از دیگر سرویس‌­های کوتاه کننده لینک می‌­توان به سرویس Bl.Ink اشاره کرد. این سرویس اطلاعات بسیار مهم و حیاتی مانند نرخ کلیک و تعداد دفعات مراجعه به سایت را در اختیار شما قرار می­‌دهد. این سرویس دارای نسخه پریمیوم با حق عضویت سالانه 12 دلار می‌­باشد.

سرویس v.ht

در لیست بهترین سرویس­‌های کوتاه کننده لینک، به سرویس v.ht می­‌رسیم که امکان سفارشی سازی و آنالیز دقیق لینک‌­های کوتاه شده را در اختیار شما قرار می­‌دهد. برای استفاده از امکانات این سرویس باید حتما در آن عضو شوید تا بتوانید با استفاده از پنل کاربری خود از امکانات موجود استفاده کنید.

سرویس Shorl.com

سرویس محبوب دیگری که جهت کوتاه کردن لینک های خود می­‌توانید استفاده کنید، سرویس Shorl.com است. یکی از ویژگی‌­های این سرویس این است که شما با استفاده از یک افزونه  که برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم قابل استفاده است می توانید لینک‌های خود را سریع‌تر و ساده‌تر کوتاه کنید. از دیگر ویژگی های این سایت نیز می توان به بررسی بازدید لینک های کوتاه شده به صورت خصوصی اشاره کرد.

سرویس Sniply

یکی دیگر از بهترین سرویس­‌های کوتاه کننده لینک، سرویس Sinply است که علاوه بر کوتاه کردن آدرس اینترنتی سایت، نرخ تبدیل آن را نیز افزایش خواهد داد. علاوه بر این مزیت شما می­‌توانید به صورت رایگان اطلاعات مورد نظرتان را در داشبورد اختصاصی خود آنالیز کنید. این سرویس نیز دارای نسخه پریمیوم بوده و برای استفاده از آن باید سالانه 29 دلار پرداخت کنید. این نسخه همچنین امکان ایجاد دو حساب کاربری را به صورت همزمان در اختیار شما قرار می‌­دهد.

کوتاه کننده لینک

سرویس b2n.ir

یکی از بهترین سرویس‌­های کوتاه کننده لینک ایرانی که در مدت اخیر تعداد کاربران زیادی داشته است، سرویس b2n.ir است. این سرویس نیز رایگان بوده و شما بدون نیاز به ثبت نام می‌­توانید از خدمات آن استفاده کنید. امکان سفارشی سازی و آنالیز نرخ کلیک‌­ها از ویژگی­‌ها و مزایای این سرویس به شمار می‌­رود.

سرویس ADF.ly

از دیگر سرویس‌­های کوتاه کننده آدرس اینترنتی سرویس ADF.ly است. این سرویس نیز در کنار استفاده از امکانات کوتاه کننده آدرس سایت، برای شما امکان درآمد زایی را فراهم خواهد کرد. نکته مثبت این سرویس کسب درآمد از آن است که درآمد آن به دلار بوده و شما بعد از کسب درآمد 5 دلار می‌­توانید آن را برداشت کنید.

نحوه استفاده از سرویس‌­های کوتاه کننده لینک

استفاده از این سرویس‌­ها و سایت­‌ها بسیار ساده است. بعد از ورود به آن­ها در صورت نیاز ثبت نام می‌­کنید. این ثبت نام شامل وارد کردن اطلاعات شخصی شما خواهد بود. کافی است در کادری که جهت کوتاه کردن لینک قرار داده شده لینک مورد نظر را قرار دهید و گزینه shorten را انتخاب کنید.

جمع بندی

استفاده از لینک‌­های کوتاه مزایای قابل توجهی برای سایت شما به دنبال خواهد داشت. این مساله هم از نظر سئو، هم از نظر هزینه و هم از نظر تبلیغات برای شما مفید خواهد بود. برای انجام این کار باید از سرویس­‌های کوتاه کننده لینک استفاده کنید که در این مقاله ما بهترین آن­ها را به شما معرفی کرده‌‌‌ایم.

بلاگ

اطلاعات سرویس­‌های کوتاه کننده لینکبهترین سرویس های کوتاه کننده لینکبهترین سرویس­‌های کوتاه کننده لینک کدامندچرا استفاده از کوتاه کننده لینک مهم استکوتاه کننده لینک چیستمزایای استفاده از سرویس­‌های کوتاه کننده لینکمعرفی سرویس های کوتاه کننده لینکنحوه استفاده از سرویس‌­های کوتاه کننده لینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *