چرا ترافیک وب سایت شما پایین آمده است؟

چرا ترافیک وب سایت شما پایین آمده است

ترافیک وب سایت

بعضی از سایتها بیشتر روی تبلیغات در سایت کار می کنند ، بعضی از آنها فروشگاه هستند و محصولات یا خدمات می فروشند ، برخی دیگر کارهای دیگری انجام می دهند. این برای سایت های مختلف با اهدافی مانند کسب درآمد ، آموزش و بازدید از وب سایت بسیار مفید است و کاربران آنها را تشکیل می دهد. اما وقتی یک وب سایت میزان بازدید خاصی داشته باشد ، ممکن است به دلایل مختلف این میزان بازدید کاهش یابد. در این مقاله ، برخی از دلایلی را که از نظر فنی باعث این اتفاق می شوند ، ذکر خواهیم کرد ، مانند موارد فنی سایت ، بازدید شما. گمشده ، قادر به بررسی و حل آن هستید.

ترافیک وب سایت 

کلمات کلیدی محتواهای خود را بررسی کنید

اگر چند سالی است که سایت خود را راه اندازی نکرده اید و در واقع محتوای متفاوتی در سایت خود دارید ، زیرا الگوریتم های گوگل دائماً الگوریتم های خود را به روز می کنند ، ممکن است کلمات کلیدی شما مربوط به سوالات کاربران نباشد. بنابراین شما باید برای صفحات خود کلید واژه تحقیق کنید و مطالب خود را به روز کنید. محتوایی بنویسید که کاملاً صادقانه ، منصفانه و با کیفیت و در حد توان شغلی شما باشد تا کاربران در صورت لزوم از آن استفاده کنند.

از بین رفتن لینک ها

دلیل فنی دیگری که ممکن است باعث کاهش بازدید وب سایت شما شود از بین رفتن لینک های خارجی است که به وب سایت شما داده می شود. با استفاده از ابزارهای مختلف می توانید دلیل و محل ناپدید شدن این لینک را بررسی کرده و سعی در بهبود آن داشته باشید. یکی از ابزاری که می توانید برای انجام این کار استفاده کنید MOZ است که می تواند لینک های گمشده را شناسایی کند.

ریدایرکت های شکسته شده

اگر به هر دلیلی یک صفحه ، چند صفحه یا کل سایت را هدایت کردید ، باید مطمئن شوید که این کار را درست انجام داده اید. هنگامی که این کار را انجام می دهید ، اطمینان حاصل کنید که برچسب های متعارف ، نقشه سایت XML ، نیز به روز شده اند. اگر تغییر مسیر را به درستی انجام دهید ، مشکلی در رتبه بندی شما وجود نخواهد داشت ، اما اگر آن را به درستی انجام ندهید ، به دلیل محتوای تکراری باعث از دست دادن رتبه یا مجازات می شود. بنابراین اگر ترافیک ورودی شما کم است ، بررسی کنید آیا هدایت ها به درستی کار می کنند یا خیر.

بررسی manual actions

اگر بازدید سایت شما ناگهان به شدت کاهش یابد و رتبه سایت خود را از دست دهید ، ممکن است به این دلیل باشد که توسط گوگل جریمه شده اید. اگر به هر دلیلی توسط گوگل جریمه شده اید ، بهترین مکان برای جستجو در کنسول جستجوی اقدام دستی است. در این بخش می توانید گزارش های مربوط به جریمه ها و و را مشاهده کنید و با کلیک بر روی هر مورد می توانید جزئیات مربوطه را مشاهده کرده و در مورد روش های حل مشکل اطلاعات کسب کنید.

 ریدایرکت های شکسته شده

 تغییرات طبیعی در جستجوها

گاهی اوقات ممکن است شما شاهد افت رتبه در وب سایتتان باشید و این کار به واسطه ی تغییراتی است که در رفتار کاربران در جستجوهای آن ها رخ داده است. برای مثال اگر یک موضوعی به یک باره به موضوع روز تبدیل شود ممکن است گوگل مطالب جدید تر را در این حوزه نمایش دهد.

رقبا در حال بهبود موارد مختلف وب سایت خود هستند

اگرچه از بسیاری جهات مشکلی برای وب سایت شما وجود ندارد ، اما ممکن است افت رتبه در وب سایت خود را تجربه کنید. در این موارد ، رقبای شما ممکن است عملکرد بهتری داشته باشند. بنابراین می توانید با توجه به آنالیزهای مختلف فعالیتهای مختلفی را انجام دهید تا رتبه قبلی خود را بدست آورید.

ممکن است سرعت صفحات پایین آمده باشد

سرعت بالا آمدن صفحات سایت شما نه تنها در رتبه بندی سایت شما تأثیرگذار است ، بلکه تأثیر بسزایی در تجربه کاربر خواهد داشت. وقتی صفحات شما کند می شوند ، نرخ گزاف گویی افزایش می یابد و می تواند ترافیک ورودی را کاهش دهد. برای بررسی صفحات خود می توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید تا بتوانید سرعت صفحاتی را که نیاز به پیشرفت دارند بهبود ببخشید.

سرعت بارگذاری سایت چه تاثیری بر سئو دارد؟
آره. سرعت بارگذاری سایت مطمئناً بر تعداد بازدید کنندگان و نتایج جستجوی گوگل تأثیر می گذارد. مدیران وب باید سرعت بارگذاری سایت خود را تا حد ممکن کاهش دهند و آن را به حداقل برسانند. طبق یک نظرسنجی ، نتایج زیر بدست آمده است: 47٪ کاربران انتظار سرعت دارند

مسائل مربوط به سرور را بررسی کنید

اگر اشکالی در سرور وجود دارد ، باید سریعاً آن را برطرف کنید. در سرور ورود به سیستم به دنبال خطا بگردید و می توانید با استفاده از ابزار جستجوی کنسول چگونگی خزیدن URL های مختلف را ببینید و … قادر به شناسایی و رفع مشکلات هستید.

گاهی اوقات ممکن است یک سرور به دلیل ترافیک زیاد خراب شود. بنابراین این نکته دیگری است که باید در نظر بگیرید و در این صورت ، با سرور میزبان وب خود صحبت کنید تا بتوانید آن را برطرف کنید.

بررسی Core web vitals

Core web vitals را بررسی کنید

گوگل معیارهایی را برای ارزیابی تجربه کاربر اعلام کرده است که مهمترین وب حیاتی هستند. این معیارها را مرور کرده و در صورت لزوم بهبود ببخشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هسته های اصلی وب ، می توانید مقاله هسته وب اصلی را بخوانید.

Core Web Vital چیست؟ اهمیت آن و معرفی عناصر اصلی حیاتی وب
Core Web Vital یکی از معیارهایی است که Google برای اندازه گیری جنبه های مختلف تجربه کاربر استفاده می کند. Core Web Vital شامل سه عنصر اساسی LCP ، FID و CLS است. LCP اندازه گیری سرعت بارگیری یک صفحه است.

 لینک های داخلی را بررسی کنید

لینک های داخلی بخش مهمی از بهینه سازی هستند و به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کنند. خزیدن وب سایت شما به کاربران کمک می کند تا به راحتی به محتوای سایت شما دسترسی پیدا کنند. یک ساختار مناسب برای پیمایش سایت ایجاد کنید تا کاربران بتوانند به موارد مختلف سایت شما دسترسی پیدا کنند.

 لینک های با کیفیت پایین

دلیل دیگر کاهش بازدید وب سایت شما استفاده از لینک های بی کیفیت است. اگر از لینک های نامناسب برای ساخت لینک استفاده کنید ،گوگل سایت شما را جریمه می کند. هر لینک که واقعاً بخواهد رتبه یک سایت را در نتایج جستجو تغییر دهد ، در لینک با کیفیت پایین طبقه بندی می شود و گوگل آنها را جریمه می کند.

 سئو تکنیکال را بررسی کنید

سئو تکنیکال مشکلات فنی وب سایت را بررسی می کند و در نهایت مواردی را ارائه می دهد که محتوای شما به خوبی خزیده و فهرست بندی شده است. هرگونه اشکال در آن باعث خزیدن و فهرست شدن محتوای شما می شود. بنابراین نکته دیگری که هنگام رتبه بندی باید به دنبال آن باشید ، فنی است.

نتیجه

گاهی اوقات بازدید سایت شما به طور ناگهانی کاهش می یابد که دلایل زیادی می تواند داشته باشد. در این مقاله ، ما به موضوعاتی خواهیم پرداخت که از نظر فنی باعث چنین مشکلی می شوند.

بلاگ

Core Web Vital چیستاز بین رفتن لینک هابررسی Core web vitalsبررسی manual actionsترافیک وب سایتچرا ترافیک وب سایت شما پایین آمده استریدایرکت های شکسته شدهسئو تکنیکالکلمات کلیدی محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *