بک لینک چیست و بک لینک چه مزایایی دارد

بک لینک چیست و چه مزایایی دارد

بک لینک در سئو


بک لینک چیست؟

بک لینک ها پیوندهای ورودی به یک صفحه وب هستند.

هنگامی که یک صفحه وب به هر صفحه دیگری پیوند می یابد ، آن را بک لینک می نامند. در گذشته ، لینک دادن معیارهای اصلی رتبه بندی یک صفحه وب بود. به علاوه ، صفحات با بک لینک با کیفیت می توانند در موتورهای جستجو از جمله گوگل رتبه بالایی کسب کنند! جهت خرید رپورتاژ آگهی ارزان به صفحه رپورتاژ آگهی مراجعه فرمایید.

اصطلاحات متداول بک لینک

Link Juice: هنگامی که یک صفحه وب به مقاله یا صفحه اصلی وب سایت شما پیوند می دهد ، “Link Juice” یا همان ارزش را به شما منتقل می کند. که Link Juice به طبقه بندی مورد کمک می کند و همچنین قدرت دامنه را افزایش می دهد. به عنوان یک وبلاگ نویس ، می توانید با استفاده از برچسب nouveau riche از هدایت Link Juice به سایت مورد نظر خود جلوگیری کنید.

پیگیری نکنید – وقتی وب سایتی به وب سایت دیگری پیوند می یابد ، اما پیوند دارای برچسب جدیدی است ، این پیوند هیچ ارزشی به سایت دیگر منتقل نمی کند. به طور کلی ، یک مدیر وب هنگام پیوند دادن به یک سایت غیرقابل اعتماد از برچسب no follow استفاده می کند.

 پیوند Do-Follow: این پیوندها بالاترین مقدار را دارند. به طور پیش فرض ، تمام پیوندهایی که به یک پست وبلاگ اضافه می کنید پیوندهایی هستند که توسط ربات های موتور جستجو دنبال می شوند و ارزش انتقال را دارند.

پیوند دامنه ریشه: به تعداد پیوندهایی که از یک دامنه به وب سایت شما وارد می شوند اشاره دارد. حتی اگر یک وب سایت ده بار به وب سایت شما پیوند دهد ، فقط یک دامنه محسوب می شود.

پیوندهای با کیفیت پایین – این پیوندها با کیفیت پایین هستند که به طور کلی از سایت های هرزنامه یا حتی سایت های پورنوگرافی ایجاد می شوند. این لینک ها می توانند برای سایت شما بسیار مضر باشند ، بنابراین هنگام خرید بک لینک دقت کنید.

پیوندهای داخلی: پیوندهایی که از یک صفحه به صفحه دیگر در همان دامنه داده می شوند پیوندهای داخلی نامیده می شوند.

Anchor Text –متن مورد استفاده برای پیوندها Anchor Text نامیده می شود. به این ترتیب می توانید کلمات کلیدی خاص سایت خود را به طور عالی رتبه بندی کنید!

 

بک لینک چیست و فواید بک لینکمزایای بک لینک در سئو

قبل از صحبت در مورد مزایای بک لینک ، باید بدانید که فواید بک لینک در سالهای اخیر تغییر کرده است.

در یک برهه ، حتی پیوندهای بی کیفیت به سئو سایت کمک کردند. اما از زمانی که گوگل الگوریتم Penguin خود را حذف کرده است ، کل فضای بازگشت لینک تغییر کرده است.

داشتن بک لینک سایت با کیفیت بسیار مهم است و این بک لینک ها باید متنی و از سایت های مرتبط باشند.

به عنوان مثال ، اگر سایتی در قالب وردپرس داشته باشید و قصد دارید از یک سایت ماهیگیری لینک دریافت کنید هنگامی که یک صفحه وب به مقاله یا صفحه اصلی وب سایت شما پیوند می دهد ، “Link Juice” یا همان ارزش را به شما منتقل می کند. این Link Juice به طبقه بندی مورد کمک می کند و همچنین قدرت دامنه را افزایش می دهد. به عنوان یک وبلاگ نویس این لینک فایده ای نخواهد داشت! هدف شما باید دریافت لینک از سایت های معتبر و مرتبط باشد.

چرا ساخت بک لینک برای یک سایت مهم است؟

1. طبقه بندی آلی را بهبود ببخشید

بک لینک می تواند به شما در پیشرفت و رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو کمک کند.

نکته مهم در اینجا این است که صفحه نتایج موتور جستجو تصویر فقط آنچه مردم درگوگل مشاهده می کنند را نشان می دهد.

به مثال زیر توجه کنید:

عنوان “SEO acklinks” را انتخاب کنید.

اگر این اصطلاح را وارد ابزار جستجوی کلمات کلیدی کنیم ، می بینیم که بیشتر صفحات با بالاترین رتبه بیشترین بک لینک را دریافت کرده اند.

رتبه بندی ارگانیک را بهبود ببخشید

بنابراین اگر محتوای شما پیوندهایی را از سایت های دیگر دریافت کند (بک لینک با کیفیت) ، آن محتوا به طور طبیعی در نتایج جستجو بالاتر خواهد بود.

 سریعتر فهرست بندی کنید

خزنده های موتور جستجو با دنبال کردن لینک های موجود در صفحات وب موجود ، صفحات وب جدید را کشف می کنند. و هنگامی که آنها سایت شما را کشف می کنند ، می توانند به طور موثر آن را بکشند.

اگر بک لینک نداشته باشید ، ربات های موتور جستجو دشوارتر می توانند سایت خود را پیدا کنند. به خصوص برای یک وب سایت جدید ، داشتن بک لینک بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند سایت شما به سرعت کشف و فهرست شود.

 مراجعه به ترافیک

یکی از مهمترین مزایای بک لینک این است که باعث ایجاد ترافیک نیز می شود. اصولاً شخصی که در حال خواندن یک پست است می تواند بر روی پیوندهای ارسال کلیک کند تا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع بدست آورد.

از آنجا که افراد داوطلبانه بر روی پیوندها کلیک می کنند ، بیشتر مورد هدف قرار می گیرند و کمتر به سرعت از صفحه خارج می شوند (نرخ پرش پایین).

 

بک لینک چیست

چگونه شروع به گرفتن بک لینک  کنیم؟

بنابراین اکنون که با اصطلاح “بک لینک” و اهمیت آن در سئو آشنا شدید ، بیایید چند روش ساده برای به دست آوردن بک لینک جدید بیاموزیم:

یک واقعیت مهم که باید در مورد بک لینک سئو به خاطر بسپارید این است که تعداد بک لینک ها مهم نیست بلکه کیفیت بک لینک ها مهم است.

 

راه های دریافت بک لینک با کیفیت برای سایت شما چیست؟

مقالات خوبی بنویسید

اگر می خواهید افراد به شما پیوند دهند ، باید دلیل آن را بیان کنید. و بهترین دلیل یک مقاله عالی است.

اگر محتوای شما مفید و لذت بخش باشد ، مردم خوشحال می شوند که به آن پیوند دهند.

چگونه یک مقاله عالی ایجاد کنیم؟

در اینجا ایده هایی برای شروع وجود دارد:

  • مشکل را حل کنید. بیشتر مردم مطالب را می خوانند زیرا به دنبال راه حل هستند. مطمئن باشید که دقیقاً مشکل را بیان کرده و نحوه رفع آن را به آنها بیاموزید.
  • خواندن مطالب خود را آسان کنید. آن را با جملات کوتاه و ساده بنویسید. با افزودن قالب بندی ، عناوین ، تصاویر و موارد دیگر ، مقاله را بی نظیر کنید.
  • زاویه منحصر به فردی داشته باشید. امروز مطالب زیادی در اینترنت وجود دارد. مورد شما چقدر منحصر به فرد خواهد بود؟
  • در مقاله اقتدار ایجاد کنید. مردم می خواهند در این باره از افراد صاحب قدرت یاد بگیرند. به عنوان مثال ، می توانید در مقاله خود از نقل قول های متخصصان و بزرگان استفاده کنید.

وبلاگ نویسی را به عنوان مهمان شروع کنید

وبلاگ نویسی مهمان یک استراتژی است که می توانید برای سایت خود مقاله ارسال کنید.

این از نظر لینک سازی چگونه کار می کند؟

خط پایین: برای هر مقاله رایگان ، صاحب وبلاگ معمولاً اجازه می دهد 1-2 لینک به سایت خود ارسال شود.

بک لینک های مسابقه را تکرار کنید

سایت شما ممکن است جدید باشد اما رقبای شما جدید نیستند. این به معنای دو چیز است:

  • آنها احتمالاً بک لینک زیادی دارند
  • آنها لینک سازی های سایت خود را انجام داده اند (بنابراین می توانند رتبه بندی بهتری داشته باشند)

می توانید از این فرم به نفع خود استفاده کنید. بدانید که چگونه آنها پیوندهای خود را دریافت کرده و آنها را تکرار کنید.

برای این کار باید از ابزاری به نام Link Intersect در Ahrefs استفاده کنید. با استفاده از این ابزار می توانید سایتهایی را پیدا کنید که به رقبای شما لینک می دهند!

امیدوارم این مقاله به شما کمک کند تا اصول بک لینک در سئو را بشناسید و اینکه چرا باید بک لینک را در دستور کار خود قرار دهید.

بلاگ

اصطلاحات متداول بک لینکاهمیت بک لینک در سئوبک لینک چیستچرا ساخت بک لینک برای یک سایت مهم استچگونه شروع به گرفتن بک لینک کنیمخرید بک لینکدریافت بک لینک رایگانراه های دریافت بک لینک با کیفیتمزایای بک لینک در سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *