الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟


الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

الگوریتم کبوتر

نشانه های الگوریتم کبوتر

در این قسمت نگاهی می اندازیم به تغییراتی که به واسطه راه انداری الگوریتم کبوتر ایجاد شده است:

1. طبق بیانیه رسمی گوگل،یکی ازاهداف اجرای این الگوریتم، ایجاد رابطه مستقیم بین نتایج جستجوی محلی و وب می باشد. نتیجه این الگوریتم اینست که گوگل توجه بیشتری به سیگنال های گرفته شده از مکان کسب و کارها می کند و درنتایج جستجو اهمیت بیشتری به آنها می دهد.برای خرید بک لینک به قسمت بک لینک سایت مراجعه فرمایید.

2. گوگل این آپدیت را با هدف بهبود ارائه نتایج جستجو به کاربران راه اندازی کرد. طی این الگوریتم مکان هایی که نزدیکتر به کاربر هستند، در نتایج جستجو نشان داده می شوند. به عنوان مثال اگر عبارت “پیتزا در تهران” را جستجو کنید، احتمالا سه تا از پیتزا فروشی هایی که در نزدیکی شما قرار دارند، نمایش داده می گردند.

نتایج حاصل از الگوریتم گوگل

در آزمایش های مختلف نشان داده که صرفا بعد مکانی دخیل نیست و موارد دیگری نیز در رتبه بندی مکان ها مرتبطند.

گوگل امروزه با تست های فراوانی که در این مورد انجام داده است سعی کرده که بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد. موبایل ها نیز به این امر کمک کرده اند، چرا که دستگاه های موبایل مکان دقیق تری را به گوگل ارائه می دهند.

3. یکی از قابل توجه ترین نتایج الگوریتم کبوتر، تغییر در تعداد مکان هایی بود که توسط گوگل نمایش داده می شد. قبل ار ارائه این آپدیت، گوگل برای کلمات مورد جستجویی که به مکان ها مرتبط بودند، لیست 7 تایی از مکان ها را نمایش می دهد. در سال 2015 نیز بعد از ایجاد این آپدیت در زمان کمی این لیست به 10 عدد نیز رسید. اما رفته رفته از این تعداد کاسته شده و مدت هاست این لیست به شکل سه تایی نمایش داده می شود. این کاهش تعداد مکان ها موجب شده که بسیاری از کسب و کارها شانس نمایش مکان خود در نتایج جستجو را از دست بدهند.جهت خرید رپورتاژ آگهی به قسمت رپورتاژ سایت مراجعه فرمایید.

4. با رویکار آمدن الگوریتم کبوتر بسیاری از کسب و کارها، شروع به فعالیت های نامتعارف کردند تا با استفاده از ضعف های گوگل در این زمینه، نام کسب و کارشان، در نتایج مکانی گوگل به نمایش درآید. یکی از جنبه های آزار رهنده الگوریتم کبوتر که همچنان نیز به طور کامل حل نشده است، عدم تفکیک کسب و کارهای حقیقی از انواع غیر حقیقی آن است. افرادی سعی می کنند که با تغییر نام خود در مکان های گوگل، خود را به شکل نامتعارفی در نتایج گوگل نمایش دهند.

کنترل کسب و کار بر مبنای الگوریتم کبوتر

این الگوریتم برمبنای فاکتورهایی اجرامیشود که بیشتروبمسترهاهیج کنترلی به آن هاندارند.به عنوان مثال صاحبین کسب و کارها بر روی شعاع انتخابی گوگل در نمایش مکان های مرتبط کنترلی ندارند. اگر شما بهترین رستوران شرق تهران را داشته باشید، هیچ شانسی برای نمایش در صفحه نتایج جستجوی فردی که در غرب تهران واقع است، ندارید. جدا از این گونه موارد، پارامترهایی وجود دارند که می توان آن ها را مدیریت کرد تا در قالب الگوریتم کبوتر جا گرفت:

  • تاکید بر روی سیگنال های طبیعی: لینک سازی هوشمندانه، انتشار محتوای جذاب و افزایش دامین آتوریتی همگی بر روی رتبه طبیعی و محلی سایت شما تاثیر گذارند.
  • تاکید بر روی محتوای مبتنی بر مکان: ویدئو، عکس و متن هایی تهیه کنید که با مکان شما در ارتباطند و موجب تقویت حضور شما در جستجوهای محلی می گردند.
  • تاکید بر روی مبانی سئو محلی: رقابت برای حضور در لیست سه تایی مکانها، بستگی به رعایت چک لیست سئو محلی دارد. ارتقای خدمات، حذف محتوای تکراری، کسب نقد های مثبت و بسیاری از پارامترهای دیگر بر سئو محلی سایت تاثیر گذارند. برندهای بزرگ می بایست توجه ویژه ای به این مورد داشته باشند. بررسی مجدد همه پارامترها می توانید منجر به حضور مجدد شما در نتایج جستجوی محلی گردد.
  • گزراش اسپم: وقتی گوگل با استفاده از امکانات خود قادر به ارزیابی نیست، به گزارشات تکیه می کند. ابتدا راهنمای گوگل در این زمینه را بخوانید و سپس به گزارش موارد تخلف دیگر وبسایت ها و کسب و کارها بپردازید. گوگل همیشه بر اساس گزارشات عمل نمی کند، اما جای تلاش دارد که جلوی فعالیت یک اسپمر را با استفاده از این روش گرفت. دقت کنید که کاری به فعالیت صحیح رقبای خود نداشته و صرفا اسپمر ها را گزارش کنید.

حقایق دیگری درباره الگوریتم کبوتر

  • الگوریتم کبوتر گوگل ابتدا در آمریکا اجرا شد، اما به مرور زمان و تا 22 دسامبر 2014 به انگلستان، کانادا و استرالیا نیز رسید.
  • از نظر کارشناسان خبره سئو، الگوریتم کبوتر، بزرگترین به روز رسانی گوگل از سال 2012 به بعد بوده است.

بلاگ

الگوریتم کبوترالگوریتم های گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *