گزارش سئو | 10 مورد الزامی در گزارش بهینه سازی سایت


گزارش سئو

اندازه گیری یکی از اجزای اساسی هر فعالیت بازاریابی است. ما باید نه تنها برای درک تأثیر اقتصادی فعالیت های خود ، بلکه برای ارائه گزارش های خود به مشتریان ، بسنجیم. گزارشگری این اندازه گیری را به صورت ملموس برای نشان دادن عملکرد و نتایج فعالیتها ترکیب می کند ، بنابراین گزارش به روش صحیح ضروری است.

هر گزارش سئو برای نشان دادن به مشتری ، به معیارهایی نیاز دارد. این شاخص ها به اندازه شاخص های اقتصادی متنوع هستند و از مشاغل مختلف متفاوت هستند. با این حال ، شاخص های کلیدی وجود دارد که نشان می دهد سئو چگونه بر تجارت تأثیر می گذارد.

علاوه بر این شاخص ها ، معیارهای دیگری را می توان اضافه کرد که می تواند در گزارش سئو گنجانده شود. همچنین برای مشتریان شما نیز مهم است که بتوانند این معیارها و معیارها را درک کنند.

در زیر لیستی از 10 معیار برتر در گزارش های سئو آورده شده است ، و ما در مورد چگونگی استفاده موثر از آنها توضیح خواهیم داد.

گزارش سئو

 ترافیک

متداول ترین منبع اطلاعات ترافیک برای یک وب سایت گوگل آنالیتیکس است. با این حال ، ممکن است از یک سیستم عامل تجزیه و تحلیل دیگر استفاده کنید. این پست فقط به گوگل آنالیتیکس اشاره دارد.

عنصر کلیدی گزارش ترافیک پارامتر Session است که در فواصل زمانی مختلف از جمله هفتگی ، ماهانه و سالانه قابل بررسی است. بسته به خواسته مشتری می توانید فصل به فصل نیز گزارش دهید.

در گزارش Session یا همان تعداد مراجعه کننده به سایت ، گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید در گزارش خود بگنجانید. مهم است که این انتخاب ها در هر زمان یکسان باشد.

 رفتار کاربران

یکی از پارامترهایی که در سال اخیر بسیار نمود پیدا کرده است، رفتار کاربران در سایت می باشد. گوگل به رفتار کاربران نسبت به محتوای سایت اهمیت زیدی می دهد، از این روز از طریق پارامترهایی آن ها را بررسی کرده و در رتبه بندی سایت ها وارد می کند.

این پارامترهای کلیدی عبارتند از:

  • بانس ریت: درصد کاربرانی که بدون رفتن به یک صفحه دیگر و تعامل خاصی با سایت، آن را ترک می کنند.
  • مدت زمان هر بازدید: مدت زمان متوسطی که کاربران در سایت می مانند.
  • تعداد صفحات در هر بازدید: تعداد صفحات متوسط بازدید شده که هر کاربر آن ها را مشاهده می کند.

ذکر این نکته ضروریست که دو پارمتر آخر نبایست کم باشند، اما اگر خیلی زیاد هم باشند یک جای کار می لنگد. زیاد بودن بیش از حد این دو پارامتر نشان دهنده اینست که کاربران مطلب صفحه مورد نظرشان را نمی توانند بیابند.

یکی از بهترین ابزارهای یافتن این اطلاعات گوگل آنالیتیکس است که به راحتی می توانید از آن استفاده کرده و در گزارش های سئو خود به آن استناد کنید.

تبدیل کاربران به مشتری

تبدیل کاربران به مشتری

هر چه قدر که ترافیک وارد سایت شود و رفتار کاربران هر چه باشد، چیزی  که در نهایت مهم است، درامدزایی سایت و تبدیل کاربران به مشتریست. تبدیل کاربران به مشتری را با دو پارامتر زیر می توان مورد بررسی قرار داد:

  • نرخ تبدیل
  • تعداد تبدیل

اگر سایت شما یک وبسایت فروشگاهی باشد، تبدیل شما از نوع فروش خواهد شد و دو معیار مرتبط دیگر هم می توانند به گزارش سئو اضافه گردنند:

  • درامد نهایی
  • ارزش متوسط سفارشات

این پارامترها را می توانید در گوگل آنالیتیکس و بخش E-Commerce مشاهده نمایید. گزینه های زیادی نیز در این قسمت وجود دارند که می توان با استفاده از آنها به ارائه ریزترین گزارشات پرداخت.

صفحات فرود

درک اینکه کاربران صفحه های فرود منبع ترافیک سایت هستند بسیار مهم است. مطمئناً در وب سایت خود صفحاتی دارید که دائماً به سایت ایجاد ترافیک می کنند و بنابراین از ارزش بالایی برخوردار هستند. بنابراین لازم است که از صحت کار آنها اطمینان حاصل شود. همچنین بررسی میزان جذب ترافیک توسط صفحات جدیدی که انتظار داریم از آنها بسیار مهم است.

یافتن صفحاتی که معمولاً بالاترین رتبه را در نتایج جستجو دارند می تواند یکی از گزارش های سئو به مشتریان باشد. بررسی این صفحات اطلاعات آماری خوبی در مورد ارتباط بین بازدید سایت و صفحات فرود فراهم می کند.

 حضور در نتایج جستجو

نگاهی به نتایج جستجو می تواند اطلاعات خوبی در مورد میزان نمایش سایت به شما ارائه دهد. تعداد کلمات رتبه بندی شده شما ، رتبه بندی صفحه در نتایج جستجو ، تعداد کل جستجوها و همچنین میزان ترافیکی که از طریق جستجو بدست می آورید ، اطلاعات بسیار حیاتی در فرآیند گزارش سئو است.

وب سایت Searchmetrics با استفاده از این پارامترها به شما امتیاز می دهد و با خرید نسخه کامل می توانید به ویژگی های بیشتری دسترسی پیدا کنید. اما نمره یکسان در یک بازه زمانی قابل مقایسه است.

 رتبه صفحات

وبسایت <astyle=”color: blue;” href=”https://www.semrush.com/dashboard/” target=”_blank” rel=”nofollow”>SEMrush یکی از بهترین ابزارهای سئو درباره سایت خودتان، سایت مشتریان و همینطور رقباست. مانند پارامتر قبلی، رتبه سایت نیز یکی از فاکتورهای بررسی سایت است.

این ابزار به تفکیک رتبه سایت در تعداد کلمات کلیدی مختلف می پردازد. افزایش تعداد کلمات در 100 رتبه اول نتایج جستجو، همینطور افزایش تعداد کلمات دارای رتبه در صفحه اول گوگل می توان از پارامترهای قابل گزارش در بهینه سازی سایت باشد.

صرفا نام دامنه خود را در کادر این سایت وارد کرده و پس از تایید، این سایت به نمایش گزارش در این باره می پردازد.

معیارهای سنجش لینک

 رتبه ها و کلمات کلیدی

با اینکه یک سئو امروزی از تمرکز بر روی صرفا رتبه یک کلمه کلیدی فاصله گرفته است، اما همچنان این مورد یک شاخص برای بسیاری از کسب و کارها محسوب می شود.

چندین منبع برای بررسی این مورد وجود دارد که یکی از آنها Accuranker است. با این حال بهترین و دقیق ترین ابزار در بررسی رتبه یک کلمه کلیدی، وبمستر تولز گوگل می باشد.

با رفتن به قسمت Search Analytics و انتخاب هریک از کلمات کلیدی، تغییر رتبه آن را در یک بازه زمانی مشاهده فرمایید و از آن گزارش بگیرید.

 معیارهای سنجش لینک

شاخص لینک ها یکی از راه های نمایش ارتقا سئو داخلی و خارجی سایت است. هر چه تعداد و کیفیت لینک های ورودی به سایت بالاتر باشد، مطمئنا وبسایت شما شانس بیشتری در کسب رتبه بهتر خواهد داشت. معیارهای سنجش معروف در این پارامتر عبارتند از:

  • دامین آتوریتی: این ابزار اعتبار لینک های ورودی به سایت را میسنجد و عددی به آن نسبت می دهد.
  • MajesticSEO: این وبسایت نیز بر اساس ارزش بک لینک ها به هر وبسایت دو پارامتر قابل سنجش Citation Flow و Trust Flow نسبت می دهد.
  • تعداد لینک های جدید: با این پارامتر می توان به بررسی تعداد لینک های جدید که روزانه دریافت می شوند پرداخت. این مقدار در قسمت New Referring Domains وبسایت قبلی گزارش می شود.
  • تعداد لینک های از دست رفته: اگر تعداد لینک های از دست رفته سایت بیشتر از تعداد لینک های جدید آن شود، پس تعداد لینک های آن در حال کاهش می باشد و این مسئله اصلا خوب نیست. این پارامتر نیز در سایت Ahref قابل مشاهده است.

 تفسیر

در هنگام تهیه گزارش سئو می توانید قسمتی را برای تفسیرهای خود بگذارید. در این قسمت می توانید با استفاده از اعداد نوع دید خود نسبت به موضوعات مختلف را شرح دهید.

  • چرا صفحات فرود افزایش زیادی داشته اند؟
  • تغییرات اخیر چه تاثیراتی را به همراه داشته اند؟
  • چرا میزان ترافیک سایت پایین است؟
  • چگونه تغییرات اخیر بر رفتار کاربران تاثیر گذاشته است؟
  • این ها سوالاتی هستند که می توانید به تفسیر خود به آنها پاسخ دهید و در گزارش سئو خود قرار دهید.

عوامل در حال تغییر

تغییراتی که در نحوه سئو سایت ایجاد شده و همینطور آپدیت های گوگل و تاثیر آن بر سئو، از جمله مواردی هستند که می توان در گزارش سئو به آنها اشاره کرد.

دیگر موارد که می توانید در گزارش خود بنویسید عبارتند از:

  • نمایش نسبت تعداد کاربران جدید به کل کاربران
  • اشاره به حل مشکلات فنی سایت و راه حل آنها
  • مواد فنی که معمولا در وبسایت ها وجود دارند و شما احتمالا به حل آنها پرداخته این عبارتند از:
  • تعداد محتوای تکراری
  • تعداد داده های متای خالی
  • تعداد ریدایرکت ها
  • تگ های کانونیکال قید نشده

بلاگ

10 مورد الزامی در گزارش بهینه سازی سایتتبدیل کاربران به مشتریرتبه ها و کلمات کلیدیصفحات فرودگزارش سئومعیارهای سنجش لینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *