هدینگ چیست
هدینگ چیست امروزه می خواهیم کار با هدینگ آشنا شویم ،هدینگ یک متمایز کننده سر تیتر ها ویا تیتر های مهم از متن های دیگر است که در سایت نویسی خیلی مهم و نقش پویایی دارد چون با این سر تیتر ها سایت می تواند بالاتر رود.همراه ما شوید تا با هدینگ آشنا شویم . خرید رپورتاژ آگهی برای بالا بردن سایت در گوگل نیاز هست.
بقیه مطلب در ادامه مطلب
هاستینگ چیست؟
Heading به معنای عنوان می باشد .هدینگ ها برای مشخص کردن عناوین و سرفصل ها استفاده می شوند ، برای استفاده از هدینگ ها کافیست شما متن مورد نظر خود را درون تگ هدینگ قرار دهید .
هدینگ ها عموما دارای ۶ حالت می باشند که بزرگترین حالت آن <h1></h1> و کوچک ترین حالت آن <h6></h6> می باشد .
حال شاید با خود فکر کنید که چرا ما از این تگ ها استفاده می کنیم . این تگ ها فقط برای بزرگ یا کوچک نمودن متن نمی باشد در اصل از این تگ ها برای سئو ی سایت استفاده می کنیم .
نکته : سئو مخفف کلمه ی Search Engine Optimization می باشد که کاربرد آن بهینه سازی سایت می باشد که بهینه سازی سایت باعث افزایش تعداد ورود کاربران از گوگل می باشد .
تگ هیدینگ:
همان طور که از اسم تگ هدینگ مشهود است.برای متمایز کردن تیتر از سایر محتوای موجود در یک صفحه استفاده میشود. تگهای heading با h مشخص میشوند و از h1 تا h6 هستند. . مهمترین تگ تیتر، تگ H1 است و کمترین اهمیت را تگ H6 دارد.
در کد نویسی سایت خود باید ترتیب استفاده از تگهای HTML را به درستی رعایت کنید و اگر به طور مثال بعد از h1 از h3 استفاده کنید،ساختار سر تیترها به هم میریزد و این موضوع بر سئو سایت شما تأثیر منفی خواهد داشت.
به عنوان یک مثال کامل نحوه کد نویسی و استفاده از تگهای HTML باید مانند نمونه زیر باشد
<h1>تیتر اصلی صفحه</h1>
<h2>تیتر داخلی اول</h2>
<h3>زیرمجموعهی تیتر داخلی اول</h3>
<h2>تیتر داخلی دوم </h2>
<h3>زیرمجموعهی تیتر داخلی دوم</h3>
تگهای تیتر از نظر کاربردی بودن:
- سر تیتر h1 اطلاعات کوتاه و مناسبی از آنچه که در ادامه خواهند خواند به بازدیدکننده سایت شما میدهد.
- با خواندن تگهای تیتر متفاوت، کاربران قادر خواهند بود تا به سرعت بخش مورد نظر خود را در متن پیدا کنند.
- استفاده از تگهای هدینگ سبب میشوند تا مطلب ارائهشده تمیز و مرتب به نظر برسد.
کلمات کلیدی در تگ های هدینگ Heading
کلمات کلیدی اولین اولویت در سئو داخلی صفحات سایت است. هر سئو کاری به خوبی می داند که قبل از هر کاری بر روی سئو سایت باید تحقیق کلمات کلیدی را به انجام رساند. پس از یافتن بهترین کلمات کلیدی برای محتوای صفحات خود باید این کلمات کلیدی را طبقه بندی کنید و براساس میزان اهمیت و ارتباط هر کدام با کلمه کلیدی اصلی مد نظر در صفحه میزان تمرکز بر روی هر کدام از کلمات کلیدی را مشخص نمایید. یکی از توصیه های مهم در این مبحث این است که کلمه کلیدی اصلی صفحات را در متا تگ عنوان و تگ H1 به کار ببرید. توجه داشته باشید که در متا تگ توضیحات نیز بهتر است از کلمه کلیدی استفاده نمایید. طبقه بندی کلمات کلیدی برای آنکه به توان در هنگام تولید محتوا برای ایجاد تمرکز بر روی آنها برنامه ریزی کرد نیز اهمیت بالایی دارد.
تعداد استفاده از تگ های هدینگ Heading مخصوصاً تگ H1
تگ H1 مانند سرمقاله صفحات یک روزنامه است که در زیر آن اخبار مرتبط با آن درج شده و زیر مجموعه های مرتبط به خبر اصلی با فونتی کوچکتر بخش های مختلف خبر اصلی را از هم جدا می کنند. در وب سایت ها نیز باید از یک تگ H1 برای عنوان اصلی صفحه استفاده کرد. میزان استفاده از سایر تگ های هدینگ بستگی به ساختار صفحات شما دارد. مثال: عنوان یک صفحه “سئو حرفه ای” است و با تگ H1 مشخص می شود. در ادامه در بخشی از صفحه عنوان “”تگ های تیتر و میزان اثر آنها بر سئو” را دارید که با تگ H2 مشخص می شود و در زیر این قسمت نیز عنوان “نحوه به کار گیری تگ H1” را دارید که این عنوان با تگ H3 مشخص خواهد گردید.
توجه::تگ H2 را حذف نکنید!!
یکی از اشتباهات رایج در سئو داخلی حذف تگ H2 و استفاده از تگ H3 به جای آن است. توجه داشته باشید که برای جریمه نشدن توسط گوگل کافیست که تگ های هدینگ Heading صفحه باهم در ارتباط باشند. و برای بهینه کردن تگ ها شما می توانید بخشی از کلمات کلیدی یا خود کلمات کلیدی را در تگ های هدینگ Heading به کار ببرید. اما درصورتی که عناوین شما فاقد کلمات کلیدی باشند. مشکلی از نظر سئو ندارید و نیازی به حذف تگ H2 برای جلوگیری از آسیب دیدن سئو سایت نیست. گوگل به خوبی می داند که نمی توان در همه عناوین صفحه از کلمات کلیدی استفاده کرد.