در سری مقالات رپورتاژ آگهی ، گفتیم رپورتاژ چیست؟ چگونه می تواند بر سئو سایت تأثیر بگذارد؟ چگونه یک رپورتاژ خوب بنویسیم و کجا رپورتاژ را منتشر کنیم؟ این بدان معناست که ما تا کنون 80 درصد راه را پیموده ایم.

در این مقاله ، ما قصد داریم آخرین آجر این مجموعه را قرار دهیم و نحوه اتصال صحیح را در رپورتاژ آگهی بیاموزیم. مشکل این است که اگر به آنها توجه نکنید ، رپورتاژ شما حتی ممکن است بر سئو تأثیر بگذارد و باعث شود شما در نتایج جستجو باشید. بنابراین برای خواندن این مقاله چند دقیقه وقت بگذارید.

لینک و سئو در رپورتاژ

خلاصه ماجرای لینک و سئو در رپورتاژ

در مقالات قبلی در سری رپورتاژ ، ما در مورد بزرگترین مزیت رپورتاژ آگهی ، تأثیر آن بر سئو سایت صحبت کردیم و به تفصیل توضیح دادیم که چگونه لینک های یک رپورتاژ می توانند سایت شما را از اینجا به آنجا رتبه بندی کنند. وقتی پیوندی از یک سایت دریافت می کنید ، به این معنی است که توسط آن سایت پیشنهاد شده اید و در نتیجه اعتبار سایت شما نزد گوگل افزایش می یابد. در اینجا بخش سرگرم کننده اکثر مشاغل وجود دارد: آشنایی با رسانه های محبوب و جلب اعتماد گوگل است. در واقع با انتشار رپورتاژ ، چند بک لینک دائمی از سایت های معتبر دریافت می کنید و گوگل ، چون توسط رسانه های معتبر معرفی شده اید ، موقعیت بهتری به شما می دهد و اعتماد آن به شما روز به روز افزایش می یابد.

اما گاهی اوقات وب سایت ها از برچسب های نوفالو برای لینک های خارجی خود استفاده می کنند ، در حقیقت ، آنها به موتورهای جستجو اطلاع می دهند که هیچ اعتباری به لینک های ایجاد شده منتقل نمی شود و صفحات لینکی بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد.

حتی اگر سایت های ناشر رپورتاژ از لینک نوآورانه استفاده کنند و سئو سایت شما به نفع شما نباشد ، باز هم دو مزیت از این لینک ها دریافت می کنید. اولاً ، لینک های پشتیبان بازدیدکنندگان سایت شما را افزایش می دهند و دوم اینکه می توانید از آنها برای معرفی نام تجاری خود به کاربران استفاده کنید. بنابراین لینک های رپورتاژ از هر نظر برای اعتبار ، فروش و مارک تجاری شما مفید هستند.

تا اینجا همه چیز عالی بوده است ، اما یک موضوع کوچک وجود دارد که اساس این مقاله را تشکیل می دهد.

گوگل این لینک‌ها را طبیعی حساب نمی‌کند!

مشکل از آنجا شروع می شود که گوگل با بک لینک های پولی (که هدف آنها کسب رتبه است) مشکل دارد.

اگر از دیدگاه گوگل فکر کنیم ، رپورتاژ یک تبلیغ است و برای انتشار آن هزینه می پردازید ، اگر موتورهای جستجو آن را رقابت ناعادلانه بدانند و معتقدند لینک ها باید سالم و طبیعی باشند و شما واقعاً باید توسط وب سایت های دیگر معرفی شوید.

گوگل چگونه لینک‌های غیرطبیعی را می‌شناسد

گوگل چگونه لینک‌های غیرطبیعی را می‌شناسد؟

سالها پیش ، سایتها به راحتی می توانستند با سیل عظیمی از لینک های مصنوعی رتبه بندی بالای نتایج گوگل را بدست آورند. این امر باعث شد سایتهای باکیفیتی که شایستگی اعتبار بیشتری را در انتهای لیست دارند ؛ بنابراین گوگل وارد عمل شد و با معرفی الگوریتم پنگوئن در سال 2012 مشکل را پایان داد. پنگوئن اعتبار سایت هایی را که از روشهای لینک های اسپم و جعلی استفاده می کردند ، به دست آورد تا سایتهای خوب بتوانند جایگاه خود را در این زمینه پیدا کنند.

از الگوریتم پنگوئن به بعد ، لینک ها توسط ربات های گوگل با دقت زیر ذره بین قرار گرفتند. گوگل اکنون به راحتی می تواند ارتباط بین لینک ها را درک کند و با نشانه هایی که دریافت می کند ، لینک های طبیعی را از لینک های جعلی تشخیص دهد. بنابراین نحوه لینک دادن شما در رپورتاژ می تواند دست شما را در ربات های سرسخت گوگل کثیف کند. اینجاست که اهمیت لینک ها در رپورتاژ نمایان می شود.

برای حل این مشکل چه باید کرد؟

باید کاری کنید که بک‌لینک شما در رپورتاژ به قدری برای گوگل طبیعی باشد که انگار سایت تبلیغ‌کننده واقعاً شما را معرفی کرده‌است. برای اینکه بدانید چگونه این کار را انجام دهید، فقط کافی است چند نکته ساده‌ای را که در ادامه برای شما آورده‌ایم انجام دهید تا رپورتاژ، بیشترین تأثیر را در رتبه سایتتان داشته باشد.