معرفی ۵ CDN وردپرس کاملا رایگان

معرفی ۵ CDN وردپرس کاملا رایگان

معرفی ۵ CDN وردپرس کاملا رایگان

یکی از مهمترین فاکتورهای سئو که امروزه در رتبه بندی سایت ها نقش مهمی دارد سرعت بالا است. طبق آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل در سال 2020 ، اگر سایت شما کند است و کاربر برای بارگذاری سایت باید مدت زمان طولانی تری ، بیش از 5 ثانیه صبر کند ، هرگز رتبه خوبی در نتایج جستجو نخواهید گرفت. با مطالعه مقاله “تأثیر تغییرات میزبان در رتبه بندی سایت” می توانید اطلاعات کامل تری در این زمینه کسب کنید. با انتخاب یک میزبان مناسب و سریع و نصب الگوی سبک می توانید سرعت سایت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. همچنین سعی کنید قبل از انتقال به سایت خود ، از تصاویر با حجم بالا در سایت خود استفاده نکنید و اندازه آنها را کاهش دهید. علاوه بر این ، یکی از موثرترین روشها برای افزایش سرعت سایت استفاده از CDN یا شبکه تحویل محتوا است. انواع مختلفی از سرورهای CDN در اینترنت وجود دارد که در این مقاله 5 سرور رایگان CDN را معرفی خواهیم کرد.

 

CDN چیست؟

CDN ها یا شبکه های انتقال محتوا مجموعه ای از سرورها در مناطق مختلف جهان هستند که نسخه ای از سایت شما در آنها ذخیره شده است. هنگامی که کاربری می خواهد وارد سایت شما شود ، شبکه CDN با شناسایی موقعیت جغرافیایی کاربر وی را از نظر جغرافیایی به نزدیکترین سرور هدایت می کند ، که سرعت بارگذاری سایت را تا حد زیادی کاهش می دهد. به عنوان مثال ، وقتی URL یک سایت یاهو را در جعبه جستجوی گوگل وارد می کنید و می خواهید از این سایت بازدید کنید ، در واقع به سرور یاهو در ایالات متحده متصل نیستید ، اما درخواست شما به سرویس یاهو CDN ارسال می شود و سپس به سروری در امارات متحده عربی ، ترکیه یا هند منتقل شده اند که از نظر جغرافیایی به شما نزدیکتر هستند و این سرعت سایت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

CDN چیست

معرفی CDN رایگان برای وردپرس

 سرویس محبوب کلودفلر CloudFlare

کلودفلر بهترین سرور رایگان CDN برای سایت ها ، به ویژه برای سایت هایی است که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند. با وجود مراکز داده ای که در سراسر جهان پخش شده اند و تأثیر زیادی در افزایش سرعت سایت شما خواهند داشت.

فعال سازی این سرویس بسیار آسان است. در مرحله اول ، شما باید در این سرویس ثبت نام کنید و سایت خود را ثبت کنید. پس از بررسی سایت خود توسط کلودفلر ، دو سرور نام به شما داده می شود که باید آنها را در بخش مدیریت دامنه خود وارد کرده و نام سرورهای خود را در Adjust Cloudfler قرار دهید. به همین راحتی.

بهترین مزیت این سرویس برای کاربران ایرانی این است که با ملیت ایرانی مشکلی ندارد ، شما می توانید سایت خود را به راحتی در آن ثبت کنید و از خدمات بی نظیر آن استفاده کنید.

دلیل محبوبیت سرویس کلودفلر افزایش چشمگیر سرعت سایت شما و کاهش 60 درصدی استفاده از پهنای باند است که برای سایت های پربازدید یک مزیت بزرگ محسوب می شود ، زیرا این سایت ها هزینه زیادی را برای هزینه های خود پرداخت می کنند.

سرویس Photon by Jetpack

اگر از وردپرس استفاده کرده اید ، حتماً با افزونه Jetpack تولید شده توسط این شرکت آشنا هستید. این پلاگین بسیاری از ویژگی های اضافی را به سایت شما اضافه می کند و آن را کاربر پسند می کند. یکی از این ویژگی ها خدمات رایگان Photon CDN است.

فوتون بخشی از این افزونه است و بیشتر برای سایتهایی استفاده می شود که تعداد زیادی عکس دارند و اندازه سایت آنها سنگین شده است. با فعال سازی Photon ، سایت شما از طریق سرورهای قدرتمند WordPress.com در کاربر بارگذاری می شود و سرعت آن را افزایش می دهد.

برای فعال سازی سرویس فوتون ، کافیست وارد قسمت plugins در پنل وردپرس شوید و پلاگین Jetpack را بارگیری و نصب کنید ، سپس گزینه Photon را از طریق داشبورد وردپرس فعال کنید.

 سرویس ایرانی ابرآروان

 سرویس ایرانی ابرآروان

ابراروان یکی از قوی ترین شرکت های فعال در زمینه خدمات میزبانی و زیرساخت در ایران است که امکانات بسیار خوبی را برای سایت ها فراهم می کند که یکی از آنها توانایی استفاده از شبکه توزیع محتوای رایگان آن است و برای هر نوع سایتی قابل استفاده و فعال است. . دارای ساز است.

یکی از بهترین مزایای سرویس CDN ابران ابران این است که علاوه بر سرورهای خارج از ایران ، در مراکز داده در داخل کشور سرورهایی نیز وجود دارد و سایت شما بر روی آنها کلیک می کند که باعث می شود کاربران داخلی بهترین سرعت را برای بارگذاری سایت شما داشته باشند. .

علاوه بر قابلیت CDN در سرویس Abraravan ، می توانید گواهی ssl را برای سایت خود بصورت رایگان فعال کرده و حتی از حملات ddos ​​به سایت خود جلوگیری کنید.

 jsDelivr

jsDelivr همچنین یک سرور CDN رایگان برای پرونده های جاوا است. از پرونده های جاوا در اکثر سایت ها استفاده می شود و امروزه بیشتر الگوها حاوی تعداد زیادی فایل جاوا هستند. اگر می خواهید پرونده های جاوا سایت شما به سرعت برای کاربر بارگیری شود ، باید پلاگین رایگان jsDelivr را نصب کنید و آن را فعال کنید.

Coral CDN

Coral CDN آخرین سرور رایگانی است که در این مقاله معرفی می کنیم. سرویس Coral CDN یک سرویس P2P (نظیر به نظیر) است که در ابتدا یک پروژه دانشجویی در MIT بود اما به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته است. این سرویس رایگان است زیرا ارائه دهندگان خدمات آن میلیون ها رایانه در سراسر جهان هستند.

سرویس Coral CDN همچنین می تواند با نصب و فعال سازی افزونه رایگان آن در وردپرس اجرا شود و نیازی به تنظیمات اضافی ندارد.

این ارائه دهندگان خدمات CDN رایگان هستند که خدمات جهانی را ارائه می دهند و ویژگی های فوق العاده ای را در مقایسه با برنامه رایگان آنها به همه کاربران ارائه می دهند. اما علاوه بر این ، ارائه دهندگان خدمات دیگری نیز وجود دارند که برخی از آنها در زیر معرفی می شوند. البته توجه داشته باشید که شرکت های زیر رایگان نیستند و برای ارائه خدمات ماهیانه هزینه دریافت می کنند.

معرفی CDN رایگان برای وردپرس 

MaxCDN

بهترین سرویس دهنده حال حاضر در دنیا می باشد که تمامی سایت های معروف از آن استفاده می کنند و قیمت پلن های آن ازماهانه ۹ دلار شروع می شود.

 Incapsula

این سرویس علاوه بر بهبود سرعت سایت در مقابل حملات دیداس DDOS نیز از آن محافظت می کند. هزینه خدمات آن از ماهانه  ۱۹ دلار شروع می شود.

 Rockspace

این سرویس دهنده بر اساس استفاده شما هزینه دریافت می کند که ۰.۱۲ دلار بابت یک گیگابایت استفاده است.

Amazon AWS

این سرویس توسط کمپانی بزرگ آمازون در آمریکا ارائه شده که ۵ گیگابایت پهنای باند تستی به کاربران ارائه می کند و اگر استفاده شما بیش از این میزان باشد، باید هزینه مصرف مازاد را پرداخت کنید.

چنانچه بازدید ماهانه شما بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار مورد است، استفاده از سرویس های رایگان، خصوصا کلود فلر گزینه مناسبی برای شما خواهد بود؛ اگر کاربران بیشتری دارید، می توانید از سرویس دهندگان غیر رایگان استفاده کنید. مطمئن باشید این افزایش سرعت سایت برای بهبود سئو بسیار مفید بوده و کمک فراوانی در کسب نتایج بهتر در موتورهای جستجو به شما خواهد کرد.

بلاگ

CDN چیستتأثیر تغییرات میزبان در رتبه بندی سایتسرورهای CDNسرویس Photon by Jetpackسرویس ایرانی ابرآروانسرویس محبوب کلودفلرشبکه تحویل محتوامعرفی ۵ CDN وردپرس کاملا رایگانمعرفی CDN رایگان برای وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *