لینک بیلدینگ چیست؟

لینک سازی لینک بیلدینگ ، ایجاد بک لینک ، همگی دارای یک معنا هستند و عموماً به عنوان فرایند ایجاد لینک خارجی به سایت ، که یکی از هزاران تکنیک بهینه سازی موتورهای جستجو است ، نامیده می شود. برای موتورهای جستجو که تعداد زیادی از صفحات وب را جستجو می کنند ، لینک ها به عنوان پیوند بین صفحات عمل می کنند. با استفاده از لینک بیلدینگ و تجزیه و تحلیل پیچیده لینک ، موتورهای جستجو می توانند به راحتی بین صفحات حرکت کنند.

لینک بیلدینگ چیست

اوایل شروع لینک بیلدینگ

از اواخر دهه 1990 ، موتورهای جستجو از لینک به عنوان راهی برای تعیین محبوبیت و اهمیت یک صفحه وب استفاده کردند. بر این اساس ، آنها الگوریتم خود را تغییر داده و یک مفهوم جدید در سئو ایجاد کردند: لینک بیلدینگ

پیش از این ، افزایش سئو و رتبه الکسا یک وب سایت بسیار ساده بود. کافی بود کلمات کلیدی را تعریف کرده و سپس چندین بار یا به طور مرتب از آنها استفاده کنید. سایت شما به سرعت در صفحه اول گوگل قرار گرفت ، اگرچه تعداد وب سایت ها در آن زمان محدود بود. اما با افزایش تعداد وب سایت ها و تغییر الگوریتم گوگل و معرفی الگوریتم های جدید ، گوگل این موضوع را منسوخ کرده است و یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد لینک بیلدینگ و پیوند بین صفحات است که با تولید محتوای خالص همراه است به

بیایید با یک مثال لینک بیلدینگ شروع کنیم: فرض کنید شما وارد خیابانی شده اید و به دنبال راهی هستید که از طریق یک کوچه به خیابان موازی بروید. از طریق کوچه های به هم پیوسته راهی خیابان جدید خواهید شد. و در واقع دیگر وارد آن کوچه نخواهید شد.

پیوند بین صفحات وب مشابه است. اگر موتور گوگل وارد صفحه ای شود که ارتباطی با دیگر صفحات ندارد ، آن را به عنوان کوچه بن بست می داند و پس از مدتی این صفحه یک صفحه جدا شده تلقی می شود و به تدریج رتبه خود را از دست می دهد.

سیگنال لینک در لینک بیلدینگ

حتما از خودتان پرسیده اید که یک موتور جستجو چگونه به یک لینک رتبه و ارزش می دهد؟ برای پاسخدهی به این سوال باید ما عناصر تک تک یک لینک را بررسی کنیم و ببینیم که موتور جستجو چگونه به این عناصر دست پیدا می کنند. از روند دستیابی دقیق موتورهای جستجو به تک تک عناصر اطلاعات دقیقی در دسترسی نیست اما از طریق تجربه و مطالعاتی که شده است، می توان حدس هایی در این خصوص زد. در زیر لیستی از موارد قابل توجه برای موتورهای جستجو قرار داده شده است. این سیگنال ها توسط متخصصان سئو در مورد لینک بیلدینگ تهیه شده است که ارزش لینک را اندازه گیری می کند. ما در اینجا فقط به طور خلاصه به معرفی این موارد می پردازیم.

محبوبیت جهانی

هر چه یک سایت محبوبتر باشد، میزان بک لینک آن در عملیات لینک بیلدینگ بیشتر بوده است. برای مثال سایت ویکی پدیا که یک سایت محبوب و مرجع است، میزان بک لینکی که این سایت نسبت به بقیه دارد از همه بیشتر است. برای اینکه بتوانید به این محبوبیت دست پیدا کنید باید با تکنیک لینک بیلدینگ کاملا آشنا باشید.

محبوبیت محلی روی موضوع خاص

مفهوم محبوبیت محلی به این معناست: اگر وب سایت شما در مورد موضوع خاصی صحبت می کند ، مانند یک وب سایت سئو که فقط در مورد سئو و بهینه سازی وب سایت می نویسد ، لینک هایی که به دلیل منحصر به فرد بودن موضوع محتوا دریافت می کنند ، بسیار ارزشمندتر از لینک شما هستند به دلیل تنوع اخبار از وب سایت خود دریافت کنید. به عنوان مثال ، اگر شخصی می خواهد وبلاگی را از یک سایت سئو در وب سایت دیگری بازنشر دهد ، باید آن را در وب سایتی منتشر کند که موضوع آن همان سایت منبع است ، نه یک وب سایت متفرقه. در اینجا ، گوگل متوجه ارتباط نزدیک بین دو وب سایت می شود و به وب سایت منبع رتبه خاصی می دهد.

هدف اصلی لینک بیلدینگ پیوند صفحات با موضوع مشابه است.

انکر تکست  – Anchor Text

یکی از قوی ترین سیگنال هایی که موتورهای جستجو برای رتبه بندی وب سایت استفاده می کنند، انکرتکست است. اگر دو لینک به یک صفحه با کلمه کلیدی متناسب اشاره کنند، می توان گفت به احتمال زیاد آن صحفه می تواند رتبه بسیاری خوبی کسب نماید.

لینک های قابل اعتماد

در این مساله شکی نیست که بسیاری از لینک هایی که به صفحه وارد می شوند، اسپم هستند یعنی 60 درصد صفحات وب، اسپم هستند. برای همین موتورهای جستجو از یک سیستم برای اعتبارسنجی بک لینک ها استفاده می کنند. دریافت لینک یا لینک بیلدینگ بین صفحه شما و یک صفحه قابل اعتماد از نظر موتورهای جستجو، منجر به افزایش و بهبود رتبه وب سایت شما می شود. وب سایتهای سازمانی، دولتی و شبیه اینها، وب سایتهایی هستند که دارای لینک های با اعتبار بالا می باشند.

لینک های همسایه

گفته می شود هیچی بدتر از همسایه بد نیست، چون باعث اذیت بقیه می شود. در لینک بیلدینگ هم همینطور است. اگر شما از یک وب سایت اسپم لینک بگیرید یا به یک وب سایت اسپم شده لینک بدهید، وب سایت شما مشمول جریمه خواهد شد و باید تاوان سنگینی را بپردازید. پس مراقب لینکدهی باشید.

تجدید و نو کردن

هر وسیله به هر حال روزی کهنه می شود. لینک ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و ممکن است که تازگی خود را از دست بدهند و حتی یک سایت دیگر لینک جدیدی دریافت نکند که می توان گفت حکم یک فرد مرده را پیدا می کند. پس این خیلی مهم است که بتوانید با استراتژی بازاریابی اینترنتی خود، اول از همه هرروز یک بک لینک جدید دریافت کنید و همچنین لینک های قدیمی خود را احیا کنید. برای احیا لینک های قدیمی بهتر است که در هنگام تولید محتوا، قاعده ارتباط بین صفحات را حفظ نمایید. یعنی چی؟!!! یعنی اینکه اگر مطلب جدیدی تولید می کنید آن را به مطالب قدیمی اما مرتبط لینک بدهید تا قدیمی ها حکم کوچه بن بست را پیدا نکنند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی

اگر کار شما در شبکه های اجتماعی است و در زمینه سئو فعالیت می کنید، حتما ارزش این کار را  بیشتر از همه موارد می دانید. لینک بیلدینگ بین سایت و شبکه های اجتماعی از نان شب در بهینه سازی وب سایت واجبتر است. شما باید کاری کنید که کاربر تشویق شود تا مطالب وب سایت شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

اصول و اساس لینک بیلدینگ

اصول و اساس لینک بیلدینگ چیست

اصول و اساس لینک بیلدینگ چیست لینک بیلدینگ یک هنر است. همچنین بخش مهمی از موفقیت سئو است. لینک بیلدینگ نیاز به خلاقیت ، تلاش و اغلب بودجه دارد. طی چند سال گذشته ، کمپین های لینک بیلدینگ زیادی انجام شده است ، که هیچ یک مشابه نبوده است. در زیر خلاصه ای از سه اصل و اصل اساسی برای به دست آوردن لینک آمده است:

لینک های طبیعی

لینک هایی که دیگر وب سایت ها به طور طبیعی به صفحات وب سایت شما مخصوصا محتوا یا همان بخش مقالات می دهند.

ایجاد لینک های دستی برای توسعه بیشتر

ایجاد لینک های دستی که توسط خود صاحب وب سایت ایجاد می گردد مانند ثبت در دایرکتوری ها، ارسال لینک در ایمیل یا پرداخت هزینه.

لینک های خودساخته

لینک هایی که توسط کاربران در دیگر وب سایت ها مخصوصا انجمن و فروم ها ایجاد می شود. این لینک شاید خیلی ارزش نداشته باشند اما وقتی زیاد باشند، می تواند تاثیری هم اندازه دو مورد بالا داشته باشند.

طراحی و شروع کمپین لینک بیلدینگ چیست

رتبه بندی برای اصطلاحات جستجوی مرتبط

یکی از راه ها برای تعیین اینکه چگونه یک موتور جستجو ارزش یک صفحه را تعیین می کند، این است که کلمات کلیدی و عبارت تعریف شده صفحه مورد نظر را جستجو کنیم یعنی اینکه شما عبارت مورد نظر خود را در گوگل جستجو کرده و صفحات وب مرتبطی که نشان داده می شود را بررسی کنید و رتبه وب سایت خود را نسبت به بقیه تعیین کنید.

Mozrank

موزرنک محبوبیت یک صفحه را در وب نشان می دهد. صفحاتی با موزرنک بالا دارای رتبه بیشتری هستند. در حقیقت هر چه لینک به یک صفحه بیشتر باشد، محبوبیت آن بیشتر است.(این مورد در وب سایت moz وجود دارد)

حق اختیار دامنه

اندازه احتمال وجود دامنه برای هر کوئری در گوگل انجام می شود.

بک لینک رقیب ها

برای اینکه بتوانید رتبه وب سایتهای مشابه خود را در کلمه کلیدی بدست بیاورید، بهتر است که از طریق ابزارهای گوگل رتبه آنها را در کلمه کلیدی یا عبارت خاص خود جستجو کنید و میزان بک لینکی که آنها می گیرند را میتوانید تا حدی متوجه شوید.

تعداد لینک های روی یک صفحه

با توجه به فرمول بندی رتبه صفحه، ارزش یک لینک در کنار  بقیه لینکها تعیین می گردد برای همین توصیه می شودکه اگر لینک های داخلی دارای ارزش یکسانی هستند، میزان بک لینکها هر چه کمتر از وب سایتهای متفرقه باشد بهتر است.

ترافیک ارجاع بالقوه

لینک بیلدینگ فقط منحصر موتورهای جستجو نیست. اگر نرخ ترافیک ورودی یک وب سایت بالا باشد، اینها نه تنها برای موتورهای جستجو مفید است بلکه میتواند باعث ورودی کاربران جدید بیشتری گردد.

چند نمونه از استراتژی لینک بیلدینگ

مشتریان خود را تشویق کنید که به وب سایت شما لینک دهند

هر برندی تعدادی مشتریان وفادار دارد. شما می توانید با استراتژی و برنامه ریزی خاصی از آنها بخواهید که محصولات شما را به دیگر دوستان خود معرفی کنند و صفحه اینترنتی مربوط به آن را در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند.

تولید محتوا باارزش نمایید

یکی از بهترین و ارزان ترین راه های افزایش رتبه وب سایت الکسا ، تولید محتوای خالص و ارزشمند است. همانطور که می دانید ، گوگل در الگوریتم جدید خود اهمیت زیادی به تولید محتوای منحصر به فرد و غیر تکراری می دهد و هرچه در این تکنیک قوی تر باشید ، می توانید کاربران بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید. در مورد استراتژی تولید محتوا صحبت های زیادی شده است ، فقط در اینجا به طور مختصر و در یک جمله می توانیم بگوییم که اگر محتوای شما بتواند نیازهای کاربر را برآورده کند ، شما توانسته اید در این زمینه نمره مثبت بگیرید.