حذف لینک های اسپم سایت

حذف لینک های اسپم سایت

از جمله مواردی که بر سئو سایت و رتبه بندی وب سایت تاثیر منفی دارند، لینک های اسپم یا مخرب هستند؛ اگر متوجه حضور این لینک ها در سایتتان شده اید، بهتر است که سریعا جهت حذف لینک اسپم سایت اقدام کنید. در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که این لینک های اسپم چه هستند؟ چطور آن ها را در سایت تشخیص دهیم و البته چطور آن ها را از بین ببریم!

از مهم ترین فاکتور ها برای گوگل جهت تشخیص کیفیت یک سایت و امتیاز دادن به آن، لینک های داده شده در آن سایت است. گوگل دارای الگوریتم های مختلفی است که هر یک بر روی بخش مختلف و عنصر متفاوتی در سایت تاثیرگذارند؛ در رابطه با لینک های مخرب، اولین الگوریتمی که به لینک های اسپم سایت اشاره کرده، الگوریتم پنگوئن گوگل بود، بعد ها تغییرات دیگری بر روی این الگوریتم صورت گرفته و الگوریتم پاندا را پدید آوردند.

الان چندین سال می شود که کیفیت لینک های یک سایت با کیفیت بک لینک های آن ارتباط مستقیمی پیدا کرده است. حال در ادامه توضیح بیشتری در این خصوص خواهیم داد.

خرید بک لینک های مخرب

تا پیش از شروع سخت گیری های گوگل در زمینه لینک های اسپم، افراد می توانستند به راحتی تعداد بالایی لینک خریداری کرده و بدیت ترتیب کیفیت خود را پر ترافیک و با ارزش جلوه دهند؛ شرایط به گونه ای شده بود که سایت هایی که از این طریق برای رتبه بندی سایتشان استفاده می کردند همگی در رتبه های برتر و سایت هایی که با رعایت اصول پیش می رفتند، نمی توانستند با آن ها به رقابت بپردازند.

گوگل از همان ابتدا نظر کاربران و تجربه آن ها در موتور جستجویش برایش اهمیت داشت، پس برآن شد تا از فعالیت این افراد جلوگیری به عمل آورد و بتوانند با جستجو کاربر در موتور جستجو گوگل، سایت هایی با ارزش واقعی و معتبر را به نمایش درآورد.

گوگل روشی را به وجود آورد تا به وسیله آن وب سایت هایی که برای رتبه بندی سایتشان از لینک های مخرب (لینک هایی که اصلا وجود خارجی ندارند) را شناسایی و جریمه کند، از طرف دیگر نیز سایت های دیگری که بک لینک های خوب از سایت هایی معتبر دریافت کرده اند تشخیص داده شده و رتبه هایشان بهبود یابد.

با شروع این اتفاق، حذف لینک اسپم سایت، به اتفاقی مهم و ضروری در سئو سایت تبدیل شد. بک لینک چیست؟ و به چه بک لینکی مخرب یا اسپم می گوییم؟

 

خرید بک لینک های مخرب

تعیین لینک های مخرب سایت

به لینک هایی که از سایت های دیگر به سایتمان وارد می شوند، بک لینک گفته می شود. اینکه بک لینکی خوب باشد و یا بد، به سایتی بازمیگردد که از آن لینک را دریافت کرده ایم؛ حال این سایت اگر چه ویزگی هایی داشته باشد لینک های مخرب به سایتمان وارد می شوند؟ این لینک های مخرب را به طرق زیر می توان شناسایی کرد:

  • به بک لینک هایی که ار سایت هایی گرفته می شوند که تنها هدف و مقصودشان سئو سایت است؛ این سایت ها را مزرعه لینک و یا link farm می نامند.
  • بک لینک هایی که از سایت های آزاد جهت محتوا نوشتن توسط افراد عام، گرفته می شوند. مانند سایت های ویرگول، فروم ها و … که مخاطبین قادر به انتشار محتواهای مرتبط با بیزینس خود هستند؛ این موضوع سبب می شود که سایت سرشار از مقالات بدون هماهنگی و انسجام شود. این سایت ها نیز به نوعی مزرع لینک حساب می شوند.
  • بک لینک از سایت هایی فاقد اعتبار و ارزش؛ این سایت ها دارای اعتبار دامنه یا همان domain authority پایینی هستند و در خود لینک ها و محتواهایی ضعیف و بی کیفیتی را جای داده اند.
  •  بک لینک هایی که با تعداد بالا از سایت هایی با منشاء کشور های خارجی به سایتتان وارد شده اند؛ به عنوان مثال سایت شما متعلق به کشور ایران، و بک لینک های سایتتان از کشور هند هستند.
  • بک لینک هایی با تعداد بالا که مبدا همگی از یک وب سایت، به خصوص با کیفیت پایین، است.
  • بک لینک هایی با تعداد بالا که همگی در مدت زمان کوتاهی به سایت وارد شده اند؛ مشخص است که این لینک ها خریداری شده اند؛ قطعا گوگل متوجه خواهد شد.

در گذشته شاید گوگل نسبت به برخی بک لینک ها حساسیت نشان نمی داد، اما اکنون این قضیه تغییر کرده است! شما با کوچک ترین حرکتی که خلاف قوانین گوگل باشد، به عبارتی با به کار گیری سئو کلاه سیاه، با جریمه گوگل مواجه خواهید.

 

تعیین سایت های بی کیفیت

شناسایی بک لینک های اسپم سایت

پس از آپدیت شدن الگوریتم های گوگل، سایت هایی که از لینک های اسپم برای رتبه بندی سایتشان استفاده می کردند شناسایی شده و جریمه شدند. اما در این میان هستند افرادی که از سئو کلاه سیاه و یا راه های غیرمتعارف استفاده نمی کنند، اما با بک لینک های اسپم در سایتشان مواجه می شوند؛ این افراد ممکن است گرفتار سئو منفی و یا negative seo شده باشند، یا هر خطای دیگری رخ داده باشد و گوگل به اشتباه لینکی را غیرمتعارف و مخرب شناسایی کند.

از کجا بفهمید که سایتتان درگیر لینک های اسپم شده است؟ به محض اینکه متوجه افت رتبه شدید وب سایتتان، بر روی کلمات کلیدی انتخابی تان شدید، زمان آن است که به دنبال دلیل بگردید؛ این دلیل می تواند همین لینک های مخرب سایت باشند. برای مطمئن شدن از این موضوع، بایستی به سراغ لینک های وارد شده به سایتتان بروید. برای اینکه به گوگل سرچ کنسول و یا همان وبمستر سایت مراجعه کنید.

با توجه به آپدیت جدید وبمستر، در نوار سمت راست، بر روی links کلیک کنید. در صفحه ای که باز می شود لینک های داخلی، خارجی، لینک های تاپ و انکر تکست های تاپ را مشاهده می کنید. بالا سمت راست بر روی دکمه export external links کلیک کنید، از شما فرمت پرسیده می شود که فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در لیستی که دریافت می کنید، به دنبال لینک های بی کیفیت بگردید، یا لینک هایی که چندین مرتبه به سایت وارد شده اند. بیشتر به دنبال لینک های خارجی و لینک هایی با حروف عجیب و غریب در آن ها بگردید.

 

شناسایی بک لینک های اسپم سایت

آموزش حذف لینک اسپم سایت

حال می خواهیم بررسی کنیم که چطور برای حذف لینک اسپم سایت اقدام کنیم. توجه داشته باشید، این لینک ها به سرعت و به راحتی حذف نمی شوند؛ بایستی مراحلی برای انجام آن طی شوند. ابزار های گوناگونی هستند که می توانند اینکار را برایتان انجام دهند اما برای اینکه از صحت و درستی انجام کار اطمینان حاصل کنید بهتر است که حذف لینک اسپم سایت را به صورت دستی انجام دهید.

اولین قدم در حذف لینک مخرب سایت، تماس با صاحب سایت و درخواست از او به جهت حذف لینک  هایی است که به سایت شما داده است؛ اینکار اگر سایت در ایران باشد، امکان پذیر است، در غیر این صورت دسترسی به صاحب وب سایت ها در خارج از ایران، کار ساده ای نیست.

دومین قدم، از بین بردن آن ها به دست خودتان است؛ البته غیرمستقیم. شما از گوگل درخواست می کنید که این لینک ها را در سایت شما حساب نکند و تصور کند که در سایت شما حضور ندارند. برای انجام اینکار یک فایل با فرمت .txt که حاوی آدرس تمامی سایت هایی که بک لینک مخرب برای سایت شما ایجاد کرده اند است، تهیه می کنید. فایل باید به صورت ASCII UTF-8 یا 7-bit باشد.

از طرفی می توانید تنها نام دامنه را وارد کنید و تمام بک لینک هایی که از آن وارد سایتتان شده اند را غیر فعال کنید؛ از طرف دیگر می تواند آدرس های مربوط به هر لینک را وارد کنید. به تصویر زیر توجه کنید:

 

یوآرال های بک لینک های مخرب

سپس به موتور جستجوی گوگل رفته و disavow links را جستجو کنید. وارد اولین سایت شوید. وب سایت خود را انتخاب کرده و فایل حاوی آدرس ها را آپلود کنید. گوگل می پرسد که آیا مطمئن هستید که می خواهید این لینک ها را دیس اوو کنید؟ از آنجایی که از اسپم کردن این لینک ها اطمینان دارید، سابمیت دارید.

 

سایت گوگل برای disavow کردن لینک ها

این پروسه ممکن است کمی طول بکشد، اما مهم است که برای انجام آن اقدام کنید.

سخن آخر

قطعا استفاده از لینک های اسپم و خراب کردن رتبه سایت به این طریق ارزشش را ندارد، به این نکته هم توجه کنید، ممکن است سعی کنید با زرنگی لینک هایی را به جهت بهبود سئو سایت خود و بهبود رتبه بندی سایتتان به سایت خود وارد کنید؛ چنانچه گوگل متوجه بشود و شما همچنان به این کارتان ادامه بدهید، با پنالتی شدن سایت مواجه خواهید شد؛ قطعا می دانید که بازگرداندن سایتی که پنالتی شده به این راحتی ها نیست.

دسته‌بندی نشده

آموزش حذف لینک اسپم سایتتعیین لینک های مخرب سایتحذف لینک اسپم سایتحذف لینک های اسپم سایتخرید بک لینک های مخربسئو سایتسایت گوگل برای disavow کردن لینک هاشناسایی بک لینک های اسپم سایتیوآرال های بک لینک های مخرب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *