افزایش محبوبیت و تعداد بک‌لینک‌ها

افزایش محبوبیت و تعداد بک‌لینک‌ها

افزایش محبوبیت و تعداد بک‌لینک‌ها

از اواخر دهه 1990 ، موتورهای جستجو همیشه لینک‌ را به عنوان یکی از معیارهای ارزیابی محبوبیت و اهمیت سایت ها در نظر گرفته اند. با ارائه الگوریتم های مختلف ، آنها در استفاده صحیح از داده های لینک‌ (مانند لینک های مقصد و متن درون خطی) برای ارزیابی لینک‌ در سایت ها و صفحات گام های بلندی برداشته اند.

برای موتورهای جستجو که در کلان شهری به نام وب می چرخند ، لینک‌ نقش خیابان را بازی می کند. با تجزیه و تحلیل پیچیده ، موتورهای جستجو می توانند پی ببرند که چه صفحاتی به هم لینک خورده اند و چگونه با یکدیگر ارتباط دارند.

اگرچه لینک‌ همه سئو نیستند ، اما کارشناسان معتقدند که بخش بزرگی از الگوریتم های موتور جستجو به عوامل مرتبط با لینک‌ بستگی دارد. موتورهای جستجو از طریق لینک‌ می توانند تا حدودی میزان محبوبیت ، قابلیت اطمینان ، وضعیت هرزنامه و اعتبار سایت ها را بر اساس تعداد و محبوبیت صفحات لینک شده تجزیه و تحلیل کنند. سایت های معتبر معمولاً با سایر سایت های اصلی لینک مبادله می کنند ، در حالی که سایت های نامعتبر و اسپم اینگونه نیستند.

چگونگی ارزیابی لینک‌ها توسط موتورهای جستجو

چگونگی ارزیابی لینک‌ها توسط موتورهای جستجو

موتورهای جستجو چگونه لینک‌ را ارزیابی می کنند؟ برای پاسخ به این سوال ، باید به هریک از عناصر تشکیل دهنده لینک نگاه کنیم تا بفهمیم موتورهای جستجو چگونه این عناصر را می بینند. ما معیارهای خاصی را که موتورهای جستجو استفاده می کنند نمی دانیم ، اما با استفاده از تجزیه و تحلیل برنامه ها ، تجربه و آزمایش های مختلف ، می توانیم مفروضات هوشمندی را در دنیای واقعی تحقق بخشیم.

در اینجا لیستی از عوامل مهم برای ارزیابی لینک‌ توسط موتورهای جستجو آمده است. این و بسیاری علائم دیگر توسط سئو حرفه ای هنگام اندازه گیری ارزش لینک‌ در نظر گرفته می شوند.

  • محبوبیت جهانی

هرچه سایت مهم‌تر و محبوب‌تر باشد، لینک‌ها از طرف آن سایت هم اهمیت بیشتری دارند. برای مثال سایت ویکی‌پدیا که هزاران سایت دیگر به آن لینک داده‌اند، و همین دلالت بر مهم بودن و محبوبیت آن دارد. برای بدست آوردن اعتبار و قابلیت اطمینان در موتورهای جستجو، به لینک‌های همکاران خود نیاز دارید. هر چه محبوب‌تر باشند، بهتر.

  • محبوبیت منطقه‌ای و محبوبیت در یک حوزه خاص

مفهوم “محبوبیت منطقه‌ای” که اولین بار توسط موتور جستجوی Teoma به کار رفت، می‌گوید لینک‌های سایت‌های اختصاصی مهم‌تر از لینک‌های سایت‌هایی هستند که حوزه فعالیت آن‌ها عمومی‌تر است. برای مثال، اگر موضوع سایت شما عکاسی و فیلمبرداری است، لینک از سایت‌های مرتبط با هنر و گرافیک از لینک‌های سایت‌های فروش لوازم خانگی اهمیت بیشتری دارند.

  • متن لینک (Anchor Text)

یکی از قوی‌ترین نشانه‌هایی که موتورهای جستجو در رده‌بندی به کار می‌برند، متن لینک (Anchor Text) آن‌ها است. اگر ده‌ها لینک وجود داشته باشند که به کلیدواژه‌های یکسانی اشاره می‌کنند، برنده این رقابت آن سایتی خواهد بود که متن قابل کلیک بهتر و جذاب‌تری داشته است.

  • رتبه قابل اعتماد

شکی نیست که این روزها اینترنت پر از انواع مختلف اسپم است. حتی برخی تخمین می زنند که حدود 60 درصد صفحات وب حاوی نوعی اسپم هستند. موتورهای جستجو از سیستم های خاصی برای ارزیابی قابلیت اطمینان برای هشدار به کاربر در مورد این نوع صفحات استفاده می کنند ، که بسیاری از آنها بر اساس نمودارهای لینک‌ است. دریافت لینک ها از دامنه های معتمد می تواند این معیار رتبه بندی را برای سایت شما به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. وب سایت های دانشگاه ها ، سازمان های دولتی و سازمان های غیر انتفاعی از جمله این حوزه ها محسوب می شوند.

  • لینک‌های مشابه

اسپم نویسان لینک‌ معمولاً “رفت و برگشت” عمل می کنند ، به این معنی که سایتی که اسپم ارسال می کند ، معمولاً از سایت های دیگر نیز اسپم دریافت می کند. موتورهای جستجو به خوبی از این پدیده آگاه هستند و متوجه می شوند چه مجموعه ای از وب سایت ها حاوی لینک‌ های اسپم هستند. به همین دلیل است که باید اطمینان حاصل کنید که سایتهایی که لینک‌ به آنها می دهید و از آنها پیوند دریافت می کنید ، سایت های غیرقابل اعتمادی نیستند. انتخاب خود را با دقت انجام دهید.

  • تازگی

لینک‌ها معمولاً به مرور زمان ارزش خود را از دست می‌دهند. به همین علت است که بایستی همواره به فکر گرفتن لینک از منابع جدید باشید. یکی از معیارهایی که موتورهای جستجو نشانه اعتبار و محبوبیت یک سایت می‌دانند، همین تازگی لینک‌های داخل آن است.

  • به اشتراک گذاشته شدن در شبکه‌های اجتماعی

در سال های اخیر ، محتوای به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و گوگل پلاس به طور تصاعدی رشد کرده است. جای تعجب نیست که موتورهای جستجو میزان محتوای یک سایت را به عنوان شاخص مهمی برای اعتبار آن سایت در نظر می گیرند. کارشناسان رسانه های اجتماعی و سئو در مورد نحوه استفاده موتورهای جستجو از این معیار اختلاف زیادی دارند ، اما هیچ کس نمی تواند تأثیر این عامل را در رتبه بندی سایت شما انکار کند.

در اینجا این سوال مطرح می شود که به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی در مقایسه با لینک‌ چقدر قدرتمند است؟ در سالهای 2011 و 2012 ، شاهد افزایش گسترده اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی و تأثیر آن بر جستجوی آنلاین بودیم. گوگل یکی از موتورهای جستجو بود که از این برچسب ها به طور گسترده در نتایج جستجوی خود استفاده کرد. به خصوص اگر محتوای مورد نظر شما در یکی از سه شبکه اجتماعی اصلی (فیس بوک ، توییتر و گوگل پلاس) منتشر می شد ، در صفحات نتایج امتیاز ویژه ای کسب می کرد. این نیز یک مزیت ویژه برای بازاریابی اینترنتی است زیرا اگر محتوای آنها توسط افراد در شبکه های اجتماعی با حلقه وسیعی از پیوندها منتشر شود ، به احتمال زیاد در صفحات جستجو دیده می شود.

البته ، ما باید به این نکته اشاره کنیم که اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی با لینک‌ یکسان نیست. هنوز اثبات نشده است که تعداد توییت ها ، لایک ها و توطئه ها می توانند به طور مستقیم بر رتبه سایت شما تأثیر بگذارند ، اما حداقل باعث افزایش محبوبیت مطالب شما و بازتر شدن وب سایت شما می شوند.

 

بلاگ

اسپم نویسان لینک‌افزایش لینک وبافزایش محبوبیت و تعداد بک‌لینک‌هاچگونگی ارزیابی لینک‌هاچگونگی ارزیابی لینک‌ها توسط موتورهای جستجولینک اسپملینک اسپم چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *