یواست در وردپس چیست؟

یواست در وردپس چیست

امروزه می خواهیم با افزونه یواست وردپس اشنا بشیم که یواست چیست و به چه دردی می خورد؟و اصلا چرا باید از یواست استفاده کرد؟ همراه ما باشید تا با یواست اشنا شویم.

بقیه متن در ادامه مطلب

افزونه Yoast SEO قدرتمندترین پلاگین در زمینه سئوی سایت بین کاربران وردپرس است؛ حتی اگر اطلاعات کمی در خصوص سئو سایت دارید، با کمک افزونه یوست سئو می‌توانید به راحتی محتوای صفحات خود را بهینه‌سازی کنید. در حقیقت، افزونه یوست به شما کمک می‌کند تا ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین نکات سئوی داخلی صفحات خود را بررسی کرده و در صورت نیاز آن ها را بهبود دهید .

افزونه Yoast SEO چیست

اگر به دنبال نصب یک افزونه سئو همه کاره در وردپرس هستید، پیشنهاد ما، یوست سئو است. در Yoast تمام ریزه کاری‌های مربوط به سئو سایت در نظر گرفته شده و تنها کافیست نکاتی که به شما گفته می‌شوند را رعایت نمایید.

دانلود و نصب افزونه یوست

همان‌طور که قبلتر اشاره کردم، افزونه Yoast SEO رایگان است و تمام کاربران وردپرس می‌توانند از آن استفاده کنند. برای نصب این افزونه ابتدا به پیشخوان سایت خود مراجعه کرده و از قسمت “افزونه‌ها روی گزینه “افزودن” کلیک نمایید. در کادر جستجو کلمه “Yoast SEO” را نوشته و اقدام به جستجو کنید. در لیست افزونه‌های نمایش داده شده گزینه افزونه Yoast SEO را انتخاب و نصب کنید.

مهمترین ویژگی های افزونه یواست

رابط کاربری افزونه یواست، شامل چندین سربرگ قابل برنامه ریزی است – به این معنی که می توانید روی آنها کلیک کنید تا آنها را باز کنید یا آنها را ببندید. امروز، ما بر روی تیتر های خوانایی و تیترهایی که شامل کلمات کلیدی هستند، تمرکز می­کنیم. پس از آن تمام بررسی های سئو، را موزد توجه قرار میدهیم، که بسیاری از آنها بر اساس فوکوس بر کلمات کلیدی در زمینه مورد نظر هستند.

ساخت نقشه سایت با افزونه yoast seo

نقشه سایت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های حیاتی برای وبسایت‌ها می‌باشد. چرا که خزنده‌های جستجوگر‌ها بدون رد کردن کوچک‌ترین موردی می‌توانند کل سایت شما را ایندکس کنند و به موتورهای جستجوگر معرفی نمایند.

 

یک اشتباه بزرگ که حتما باید رسیدگی کنید، و آن اینکه استفاده از افزونه‌های نقشه ساز را کنار بگذارید. چرا که افزونه‌های سایت‌مپ دارای یک متد یکسان و هم نوع می‌باشند که هر مطلبی به سایت اضافه شود، بطور اتوماتیک در نقشه سایت ایندکس می‌شود. حال اگر شما مطلبی را Nofollow کنید دیگر این افزونه‌های قادر به تشخیص آن نیست. و این یعنی یک خطر بزرگ برای رتبه شما در گوگل.

افزایش سئو مطالب سایت وردپرس با استفاده از یواست

بسیار خب،  تا به اینجای کار موفق شدیم سایت خودمان را با کمک افزونه Yoast SEO بهینه‌سازی یا به اصطلاح سئو کنیم. اما کافی نیست! تاکنون تنها نیمی از راه را پیموده‌ایم؛ برای بالا آمدن در نتایج اول گوگل نیاز داریم برروی سئو مطالب خود نیز کار کنیم. من هم روزی مثل بسیاری از افراد فکر می‌کردم متخصصین سئو، جادوگران وب هستند! اما اینطور نیست. برای این‌که بتوانید پست‌های وبلاگ‌تان را در نتایج اولیه گوگل ببینید تنها کافیست چندین نکته کلیدی را رعایت کنید. در همین راستا افزونه یوست کمک شایانی به ما خواهد کرد.

راهنما سئو یواست

احتمالاً شما هم پس از نصب افزونه Yoast SEO متوجه اضافه شدن دو ستون جدید به صفحات نوشته‌ها و برگه‌های سایت وردپرس خود شده‌اید. نقطه‌های رنگی در ستون سئو بیانگر امتیازی است که افزونه یواست به مطلب یا برگه شما می‌دهد. و در ستون خوانایی، همانطور که از نام آن پیداست، میزان خوانایی متن نوشته شده از دید کاربران مورد بررسی قرار می‌گیرد. این دایره‌های رنگی دوست داشتنی از پنج رنگ تشکیل شده‌اند و هرکدام معنای خاص خودشان را دارند:

  • دایره سبز به معنی قابل قبول بودن سئوی برگه یا مطلب می‌باشد
  • دایره نارنجی/زرد به این معنی است که برگه یا مطلب نوشته جای بهبود دارد
  • اگر دایره قرمز باشد یعنی مشکلات زیادی در برگه یا مطلب وجود دارد
  • دایره خاکستری به این معنی است که هیچ اطلاعاتی در خصوص سئوی برگه مطلب‌ در دسترس نیست
  • دایره آبی رنگ به معنی noindex بودن برگه یا مطلب می‌باشد

 

عمومی

اموزش یواستاموزش یواست سئویواست در وردپس چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *