وردپرس چیست | کاربردهای وردپرس


کاربردهای وردپرس

امروز میخواهم شما را با کاربردهای وردپرس آشنا کنم یک سیستم عالی و کاملا رایگان که به شما در بک لینک و… کمک می کند .همراه ما باشید تا وردپرس را بشناسید. وردپرس یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین سیستم های مدیریت محتوای دنیاست که به صورت اوپن سورس منتشر شده است یعنی هرکسی میتواند آن را توسعه داده و بنا به نیاز خویش استفاده کند.

بقیه مطلب در ادامه مطلب

سیستم مدیریت پنل وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا کاملا رایگان و اپن سورس هست ( بر پایه مجوز GPL ) که شما بوسیله آن قادر خواهید بود براحتی یک وبلاگ – فوتوبلاگ – پادکست – گالری و … بسازید.

وردپرس توسط زبان بسیار محبوب PHP نوشته شده و از قدرت MySQL برای ذخیره داده ها استفاده می کند.

وردپرس بر پایه زبان برنامه نویسی PHP و پایگاه داده MySQL طراحی و تولید شده است. برای استفاده از وردپرس لازم است تا آنرا روی یک وب سرور مانند IIS یا Apache نصب کنید. این وب سرور می تواند روی هاست اینترنتی شما باشد و یا در سرور شبکه داخلی شما. بسته به اینکه بخواهید از وردپرس در اینترنت یا شبکه داخلی استفاده کنید، محل هاست آن نیز متفاوت خواهد بود. البته بدیهی است که برنامه نویسان و توسعه دهندگان می توانند یک نسخه از آن را روی کامپیوتر شخصی خود نصب کرده و مراحل توسعه و تست را روی آن انجام داده و سپس نسخه نهایی را به سرور اصلی منتقل نمایند.

طراحی سایت با وردپرس

شما با استفاده از وردپرس به آسانی در چند دقیقه بدون هیچ دانشی از برنامه نویسی می توانید هر نوع سایتی را که بخواهید به صورت کاملا حرفه ای راه اندازی کنید. مدیریت وردپرس بسیار آسان است به گونه ای که شما می توانید در هر زمانی که بخواهید بدون نیاز به هیچ وسیله ی جانبی با موبایل یا کامپیوتر تمام قسمت های سایت خود را مدیریت کنید. و کمتر از دو ساعت می توانید کار با آن را یاد بگیرید.
شما اگر هیچ شغل یا حتی ایده ای ندارید با وردپرس می توانید برای خود کسب درامد کنید بدین صورت که با یادگیری آن یک وب مستر شوید و برای دیگران سایت طراحی کنید در صورتی که تمایل به یادگیری وردپرس دارید از کتاب آموزش وردپرس تم فارس استفاده کنید و همچنین اگر هیچ ایده ای برای کسب و کار خود ندارید و هیچ اطلاعاتی راجب وب و مراحل طراحی سایت ندارید کتاب اصول و مراحل طراحی سایت را به شما پیشنهاد می کنیم. خب در ادامه به بخش های مختلف وردپرس می پردازیم.

بهینه سازی

همانطور که می دانیم سئو یا همان بهینه سازی، برای مدیران سایت ها بسیار اهمیت داردسئو تکنیکی است که برای بالابردن رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجوی مختلف مورد استفاده قرار می گیردزمانی که بلاگ وردپرس خود را سفارشی می کنید، تکنیک های زیادی وجود دارد (مانند پلاگین های مفید برای سئوکه می توانید از آنها در بهینه سازی بهتر وب سایت کمک بگیرید

فواید وردپس

1.هزینه بسیار کم

از جمله ویژگی های مهم وردپرس کاهش هزینه است که علاوه بر هزینه بسیار کم برای راه اندازی سایت به شما کمک خواهد کرد که دیگر برای هر تغییری که در سایت می خواهید ایجاد نمایید به شرکت طراح سایت خودتون مراجعه نکنید چون شما با استفاده از وردپرس امکان هر نوع تغییری که بخواهید در سایت انجام دهید را در سریع ترین زمان دارید . به عنوان مثال می توانید به نظرات رسیدگی کنید، نوشته ای جدید ایجاد کنید و منتشر کنید و یا کاربران را مدیریت کنید و خیلی از کارهای دیگر…

2.سئو بالا

وردپرس به صورت کاملا استاندارد کد نویسی شده است ، و به تمام استاندارد های وب اهمیت داده شده است که همین امر باعث سئوی بالای سایت شما و به دست آوردن جایگاه بالا در نتایج گوگل می شود.

3.رایگان بودن وردپرس

همانطوری که در اول مطلب هم  برای شما بیان کردم وردپرس رایگان می باشد و شما می توانید بروزرسانی های آن را هم به صورت کاملا رایگان دریافت کنید.

4.امنیت وردپرس

امنیت وردپرس بسیار بالاست اما به شرطی که که شما آن را همیشه بروز نگه دارید , و با زدن چند سایت وردپرس میتوانید درامدزایی کنید و از طریق فروش بک لینک و فروش رپورتاژ آگهی درامد کنید.

5.ظاهر جذاب

وردپرس با هزاران قالب آماده ای که در سطح وب دارد به شما این امکان را خواهد داد  که سایتی با ظاهری بسیار جذاب نسبت به سایت های دیگر داشته باشد. و حتی به راحتی و بدون کد نویسی خود شما قالب های مد نظر خود را بسازید.
ارتباط با شبکه های اجتماعی مختلف :یکی دیگر از ویژگی های مهم وردپرس که به وسیله ی افزونه ها این امکان برای شما فراهم می شود ارتباط با شبکه های اجتماعی مختلف از جمله: توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب و…است و مشتریان خود را از مطالب جدید و تغییرات سایت باخبرسازید.

6.انعطاف پذیری وردپرس

می شود گفت وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای جهان می باشد که همه می توانند آن را هر طور که می خواهند ویرایش کنند و به وسیله افزونه وردپرس که تعداد آنها بسیار زیاد است هر امکاناتی را که نیاز دارند تنها با چند کلیک ساده به سایت خود اضافه کنند.

کاربردهای وردپرس

وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوی دارای مجموعه ای از قابلیتهای پایه نظیر ساخت صفحه، ایجاد نوشته، ویرایشگر متن، مدیریت کاربران و… است که مجموعه ای غنی از افزونه ها نیز برای آن طراحی شده اند. این قابلیتها به طراح اجازه می دهد با شناخت دقیقی که از ساختار وردپرس و افزونه ها و تم های آن دارد یک راهکار کاربردی ایجاد کند. در ادامه چند مورد از پر کاربردترین استفاده هایی که از وردپرس می شود را نام می بریم:

– وب سایت اطلاع رسانی

– پورتال مشتریان

– وب سایت خبری

– فروشگاه اینترنتی

– وبلاگ شخصی یا سازمانی

– و …

قابلیتهای چندسایتی وردپرس

  • – امکان ایجاد یک شبکه از چندین بلاگ و سایت وردپرس با یک بار نصب آن
  • – هر کاربر می تواند بلاگ شخصی داشته باشد
  • – ادمین شبکه می توان پلاگین و قالب نصب کند و آنها را در دسترس سایت ها و بلاگ های شبکه قرار دهد. اما ادمین سایت نمی تواند خودش اقدام به نصب پلاگین با تم کند.
  • – ادمین شبکه می تواند تغییراتی در قالب ها برای همه سایت های شبکه ایجاد کند.

 

عمومی

طراحی سایت با وردپرسفواید وردپرسکاربردهای وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *