گوگل سرچ کنسول چیست؟

وبمستر گوگل چیست

Google Search Console

گوگل سرچ کنسول که پیش از این با عنوان گوگل وبمستر تولز شناخته می‌شد، ابزاری ارائه شده توسط گوگل برای بررسی وضعیت وب‌سایت در موتورهای جستحو و مشاهده آماری در این خصوص می‌باشد.

خرید بک لینک

بقیه درادامه مطلب

اگر بهینه‌سازی سایتتان در موتورهای جستجو و یا به اصلاح سئوی سایت شما فاکتوری حائز اهمیت است و در خصوص آن مطالعاتی داشته‌اید، حتما با ابزار گوگل سرچ کنسول نیز برخورد داشته‌اید. این ابزار فوق‌العاده آماری مانند بازدیدهای سایت، کلیدواژهای جستجو شده، لینک‌ها و بک‌لینک‌ها، صفحات ایندکس شده در گوگل، وضعیت دسترسی ربات خزنده گوگل به وب‌سایت شما، خطاهای احتمالی در دسترسی، خطاهای امنیتی و … را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تفاوت گوگل سرچ کنسول با گوگل آنالیتیکس در ارائه آمار این است که گوگل آنالیتیکس بیشتر آمار کمی بازدید را در اختیار شما صرفا جهت اطلاع از بازدید قرار می‌دهد، اما گوگل سرچ کنسول با ارائه آمار کیفی و مشخص کردن مواردی مانند کلیدواژه‌های سرچ شده، لینک‌های هدایت شده به وب‌سایت شما، نمایش صفحات حاوی خطاهایی مانند 404  و … سعی در ارائه راهکار برای بهبود وضعیت سایت شما در موتورهای جستجو دارد.

اگرچه برای قرار گرفتن در نتایج موتورهای جستجو ثبت سایت در کنسول جستجوی گوگل اجباری نیست، اما مسلما با ثبت سایت در این ابزار و بررسی آمار ارائه شده روند پیشروی در صفحات موتورهای جستجو بسیار سریع خواهد بود. چه بسا که سایت شما دارای اشکالات زیادی از منظر بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو باشد، اما شما متوجه آن نشوید. این در حالی است که گوگل سرچ کنسول آمار بسیار دقیقی در این خصوص به شما ارائه می‌دهد.

 

عمومی

خرید بک لینککنسول گوگلوبمستروبمستر چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *