قوانین جدید گوگل برای سئو سایت 2018


قوانین جدید گوگل برای سئو سایت 2018

قوانین جدید گوگل برای سئو سایت 2018

قوانین جدید گوگل برای سئو سایت 2018

جدید ترین قوانین منتشر شده گوگل جهت سئوی سایت در سال ۲۰۱۸ میلادی

اگر قصد  یادگیری قواعد و قوانین سئو و بهینه سازی کردن وب سایت در سال ۲۰۱۸ هستید، توصیه میکنیم این مقاله را حتما مشاهده و مطالعه بفرمایید. درادامه  این مقاله آموزشی، ۱۵ قاعده مهم و اساسی بهینه سازی کردن سایت را در سال ۲۰۱۸ را مورد بررسی قرار خواهیم داد

۱- سرعت لود وب سایت خود را مورد بررسی قرار بدهید  در صورت نیاز سریعا به بهبود آن بپردازید:

درقوانین جدید گوگل برای سئو سایت با استفاده از ابزار گوگل Page Speed Insights می توانید سرعت صفحات سایت خود را چک کنید. با بهبود سرعت لود صفحات وب سایت خود احتمال نمایش وب سایت تان را در نتایج موتور جستجوی گوگل افزایش داده اید.

قوانین سئوی سایت در سال ۲۰۱۸ میلادی

قوانین سئوی سایت در سال ۲۰۱۸ میلادی

همچنین می توانید سرعت وب سایت خود را بوسیله ابزارهای رایگان و معتبری مانند GTMetrix و Varvy و Pingdom چک کنید. در زیر لیستی از فاکتورهای افزایش سرعت لود وب سایت را آورده ایم.

فاکتورهای افزایش سرعت لود وب سایت:

  1. کاهش زمان پاسخ سرور به درخواست http ارسالی از سمت مرورگر کاربر.
  2. حذف بلاک بودن رندر فایل های css و js (Render-Blocking CSS & JS)
  3. استفاده از کش مرورگر برای افزایش سرعت لود المان هایی که یکبار در مرورگر کاربر لود شده اند
  4. مینی فای کردن فایل های html و js و css در صورت امکان (minify: کوچک سازی و کم کردن حجم)
  5. فعال کردن فشرده سازی GZip
  6. بهینه سازی تصاویر وب سایت بوسیله ابزارهای آنلاین مانند tinypng.com

۲- استفاده از CDN (Content Delivery Network: شبکه تحویل محتوا) به منظور دریافت سریع منابع:

بکارگیری شبکه های تحویل محتوا (CDN) مانند آمازون (Amazon’s Cloudflare) تاثیر بسزایی در سرعت ارائه منابع وب سایت (مانند فایل های کتابخانه bootstrap) به کاربران سایت دارد. اهمیتی ندارد که آن کاربر از لحاظ جغرافیایی در کجا قرار دارد. روش کار CDN ها بدین صورت است که منابع سایت را روی چندین سرور در نقاط مختلف دنیا پخش می کند و برای بازدیدکنندگان آن سایت ، منابع موردنیاز را از نزدیکترین سرور به کاربر تحویل می دهد.

قوانین سئوی سایت در سال ۲۰۱۸ میلادی

قوانین سئوی سایت در سال ۲۰۱۸ میلادی

 

۳- محتوای مناسب و مفید تولید کنید تا ارزشی به سایت تان اضافه کند:

حتما محتوای مناسب تولید کنید و سعی نکنید میانبر بزنید. قابلیت موتور جستجوی گوگل برای تشخیص محتوای خوب از بد ماه به ماه در حال پیشرفت می باشد. محتوای عالی باعث می شود کاربران با سایت شما تعامل بیشتری داشته باشند و مقالات شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. بطور کلی هنگام تولید محتوا برای سایت به نکات زیر توجه کنید.

معیارهای سئوی محتوای وب:

  • سعی کنید مقالات سایت تان کمتر از ۲۰۰۰ کلمه نداشته باشند.
  • پروفایل لینک (Link Profile) بهینه ایجاد کنید که شامل لینک های داخلی (internal links) و لینک های مرتبط خارجی (outbound links) باشد.
  • تمام منابع و گزارشات و آمار واقعی را در مقالات خود بیان کنید.
  • محتوای مقالات را به زبان ساده بیان کنید تا برای تمام کاربران قابل فهم باشد.
  • مطمئن شوید که از تصاویر مرتبط و با کیفیت بعنوان تصاویر اصلی مقالات سایت خود استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی بصورت صحیح استفاده کنید و مراقب باشید بطور افراطی از keywords استفاده نکنید (keyword stuffing)
  • محتوایی برای سایت تان تولید کنید که بصورت راهنما و دستورالعمل باشد و مشکلی را حل کند.
  • محتوا را برای کاربران سایت تان تولید کنید و بصورت طبیعی و زبان گفتاری ساده بیان شود، همچنین توجه داشته باشید که ساختار مورد علاقه موتورهای جستجو را نیز رعایت کرده باشید.

 

۴- مطمئن شوید قالب سایت تان ریسپانسیو ینی واکنشگرا باشد:

کاربرانی که از طریق دستگاه های موبایل خود در گوگل جستجو می کنند روز به روز در حال افزایش هستند و اهمیت نمایش صحیح یک وب سایت در موبایل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین توجه زیادی به موضوع ریسپانسیو بودن قالب سایت و نیز قابل استفاده بودن آن داشته باشید.

قوانین سئوی سایت در سال ۲۰۱۸ میلادی

قوانین سئوی سایت در سال ۲۰۱۸ میلادی

طبق گزارش وب سایت SearchEngineLand در سال ۲۰۱۶ حدود ۶۰ درصد کاربران از طریق موبایل وارد سایت ها شده اند. پس زمان لازم را جهت بررسی واکنش گرا بودن سایت تان صرف کنید و آنرا در تمام مرورگرها و دستگاه ها چک کنید و همچنین خرید بک لینک برای افزایش رتبه سایت فراموش نشود

قوانین سئوی سایت در سال ۲۰۱۸ میلادی

قوانین سئوی سایت در سال ۲۰۱۸ میلادی

قوانین سئوی سایت در سال ۲۰۱۸ میلادی

قوانین سئوی سایت در سال ۲۰۱۸ میلادی

برای داشتن یک قالب ریسپانسیو بطور کلی دو راه وجود دارد. اول اینکه خودتان از ابتدا html و css قالب سایت را تعریف کنید (پیاده سازی قالب ریسپانسیو توسط مدیاکوئری های css) دوم اینکه از فریم ورک های css موجود مانند bootstrap و یا foundation استفاده کنید.

۵- روی بهبود تجربه کاربری (ux: user experience) سایت خود تمرکز کنید:

تجربه کاربری خوبی را برای بازدیدکنندگان سایت خود فراهم کنید. بدین معنی است که استفاده از سایت و نیز جابجایی (navigate) در آنرا برای کاربران سهل و آسان نمائید. امکان جستجو در محتویات سایت را برای کاربران مهیا کنید. در این زمینه چند پیشنهاد مطرح می کنیم خرید رپورتاژ آگهی از سایت ون بک لینک ک در حد رایگان میباشد فراموش نشود

پیشنهاداتی برای بهبود تجربه کاربری سایت:

  1. نوار راهبری (breadcrumb) را در صفحات سایت خود درج کنید.
  2. یک جستجوی سریع را برای سایت فراهم کنید.
  3. بیش از حد از المان های گرافیکی در سایت استفاده نکنید.
  4. منوی اصلی سایت را بصورت خوانا و واضح طراحی کنید.
  5. تمام مقالات و محتویات سایت خود را فهرست بندی (categorized) کنید.
  6. از استفاده بیش از حد از پیغام های popup اجتناب کنید.

 

قوانین سئوی سایت در سال ۲۰۱۸ میلادی

قوانین سئوی سایت در سال ۲۰۱۸ میلادی

 

۶- از فایل های ویدئویی (video)، صوتی (audio) و پادکست (podcast) استفاده کنید:

در قوانین جدید گوگل برای سئو سایت گوگل تاکید ویژه ای روی زمان سپری شده کاربران در سایت دارد. پس اگر در مقالات سایت از المان هایی مانند ویدئو، صوت و پادکست بهره ببرید، می توانید کاربران را به ماندن در صفحات وب سایت تشویق کرده و فاکتور average session duration بازدیدکنندگان را افزایش دهید. نیاز است تا مقالاتی با تعداد کلمات بالا (حداقل ۲۰۰۰ کلمه) تولید کنید و المان های تصویر، اینفوگرافیک، صوت و پادکست را در آن درج کنید.

قوانین سئوی سایت در سال ۲۰۱۸ میلادی

قوانین سئوی سایت در سال ۲۰۱۸ میلادی

7- بیشتر روی کیفیت لینک ها تمرکز کنید تا کمیت آنها:

در قوانین جدید گوگل برای سئو سایت کیفیت لینک ها (Links Quality) بیشتر از تعداد آنها اهمیت دارد. وقتی می خواهید در مقالات سایت خود لینک هایی تعریف کنید، به تعداد آنها فکر نکنید بلکه فقط کیفیت آنها برایتان مهم باشد. در صورتی که می خواهید در محتوای خود لینک خارجی به دامین های دیگر بدهید، سعی شود دامین های معتبر و پربازدید را درنظر بگیرید. با استراتژی “سئوی کلاه سفید” پیش بروید نه “سئوی کلاه سیاه” !

قوانین سئوی سایت در سال ۲۰۱۸ میلادی

قوانین سئوی سایت در سال ۲۰۱۸ میلادی

8- از وب سایت های معتبر برای بازاریابی محتوای خود استفاده کنید:

در قوانین سئوی ۲۰۱۸ توصیه شده است محتوای خود را توسط دامین های معتبر و با authority بالا مانند Quora ، Linkedin و Medium بازاریابی کنید. بدین صورت که اگر مقاله ای را در وب سایت خود منتشر کرده اید، آنرا در شبکه های اجتماعی معتبر بازنشر دهید و اکر هنوز آن مقاله را در سایت خود منتشر نکرده اید، می توانید پس از عضویت رایگان در وب سایت های مذکور، محتوای موردنظر خود را در آنها نشر دهید و در آن لینکهایی به سایت خود بدهید.

قوانین سئوی سایت در سال ۲۰۱۸ میلادی

قوانین سئوی سایت در سال ۲۰۱۸ میلادی

9- تولید مقالات راهنما و آموزش های قدم‌به‌قدم بهمراه call-to-action:

آقای Roland Frasier یکی از دیجیتال مارکترهای معروف، در وب سایت DigitalMarketer تاکید زیادی روی مقالات مفصل و طولانی دارد و در بلاگ خود غالبا مقالات طولانی منتشر کرده است. به اینگونه مقالات و محتواها، Massive Value Posts (MPVs) می گویند. مقالات MVP مانند مقالات کلاسیک دارای ۶۰۰ یا ۸۰۰ کلمه نمی باشند. بلکه حداقل ۲۰۰۰ کلمه را شامل می شوند. در برخی موارد محتواهایی با ۵۰۰۰ کلمه نیز مشاهده می شوند.

عمومی

قوانین جدید برای سئو سایتقوانین جدید گوگلقوانین جدید گوگل 2018قوانین جدید گوگل برای سئوقوانین جدید گوگل برای سئو سایت

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!