تقویم محتوا چیست

تقویم محتوا چیست ؟ سازماندهی استراتژی بازاریابی کارایی را ساده کرده و در وقت صرفه جویی می کند.

فرقی نمی کند عضوی از یک تیم باشید یا به تنهایی کار کنید. برای مدیریت منابع ،

وقت و پول به content calendar نیاز دارید. اما تقویم محتوا چیست و چگونه تهیه می شود؟

مزایای تقویم وبلاگ نویسی و شبکه های اجتماعی چیست؟ ویژگی های یک نمونه تقویم محتوای موفق چیست؟

اگر به دنبال برنامه ای هدفمند برای تولید محتوا برای سایت خود هستید ، با ما همراه باشید.

تقویم محتوایی چیست ؟

تقویم محتوا یک برنامه سازمان یافته است که برای تعیین زمان انتشار محتوا ،

نوع آن ، رسانه و غیره استفاده می شود. با استفاده از این سند می توانید تمام اعضای تیم

بازاریابی را که به نوعی ارتباط با بخش تولید محتوا دارند هماهنگ کرده و اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهید.

کاهش خطاهای احتمالی

تقویم محتوایی که به طور مداوم به روز می شود و برای همه اعضای تیم بازاریابی قابل دسترسی است ،

احتمال خطای انسانی را بسیار کاهش می دهد. به عنوان مثال ، ارسال مطالب با موضوع تکراری بر

روی هر یک از رسانه های موجود. با برنامه ریزی قبلی و روشن کردن مسئولیت ها در بین اعضای تیم ،

می توانید اطمینان حاصل کنید که همه فرایندهای گردش کار به طور روان انجام می شوند.

مخصوصاً برای تیمهای بزرگی که هر قسمت از مسیر تولید محتوا توسط یک نفر یا بعضاً یک تیم جداگانه انجام می شود

بهبود روابط و همکاری بین افراد

وقتی تقویم محتوایی برای همه اعضای تیم در دسترس باشد ، ارتباط بین بخشهای مختلف موثرتر است.

با استفاده از این فایل ، همه می دانند روند تولید یک محتوای خاص کجاست و مسئولیت آن با چه کسی است.

در نتیجه ، دیگر نیازی به پیگیری نرم افزاری مانند واتساپ یا تلگرام برای برقراری ارتباط با شخص ندارید.

جلوگیری از انتشار محتوای نادرست

با استفاده از تقویم محتوایی میتوانید مانع از انتشار محتوای نادرست شده و

شکافهای احتمالی مسیر بازاریابی محتوا را پر کنید. با استفاده از اطلاعاتی که این سند در اختیار شما قرار میدهد،

زودتر از موعد متوجه مشکلات احتمالی شده و آنها را برطرف خواهید کرد

مرحله خرید

اگر یک قیف بازاریابی دارید ، می توانید بخشی را برای نظارت بر وضعیت مشتری در نظر بگیرید.

این ستون معمولاً برای شناسایی وضعیت مخاطب پس از مشاهده محتوا استفاده می شود.

به عنوان مثال ، این صفحه نهایی است و کاربر باید خرید کند یا نه

تاریخ ویرایش محتوا

اگر محتوای شما توسط افراد مختلف تولید شده است ، بهتر است برای تعیین زمان اتمام و

مرور محتوا ستونی را در نظر بگیرید. این ستون مشخص می کند که کلیه اعضای تیم مربوطه چه زمانی باید محتوا را مرور کنند.

پیگیری پیشرفت فرآیند تولید محتوا

ستونی که وضعیت محتوا را نشان می دهد هم برای فریلنسر ها و هم برای شرکت ها مهم است.

اگر فریلنسر هستید ، این ستون دیدن کار پیشرفت پروژه را برای کارفرما آسان می کند.

اگر کارفرمایید ، از این ستون استفاده خواهید کرد تا بفهمید چه مدت به پایان تولید محتوا باقی مانده است.

رسانه انتشار محتوا

قبل از شروع فرآیند تولید محتوا، باید بدانید که قصد دارید این محتوا را کجا منتشر کنید!

بسته به رسانه ای که انتخاب میکنید، فرمت محتوا هم تغییر خواهد کرد

استراتژی تبلیغاتی

در این بخش ، هدف از ایجاد این محتوا را مشخص کنید. آیا می خواهید از آن به عنوان گزارش تبلیغاتی

یا پست مهمان یا مقاله آموزشی برای وبلاگ استفاده کنید؟ با توجه به هدف تبلیغاتی که انتخاب می کنید ،

یکی را انتخاب کنید و متناسب با آن محتوا را بهینه کنید

ایده های جدید برای محتوا

معمولاً هنگام ایجاد محتوا ، موضوعات جدید و جالبی برای یافتن محتوای بعدی در نظر گرفته می شوند.

برای اینکه تجارت را از دست ندهید و از طرف دیگر ، افکار خود را فراموش نکنید ، بهتر است فوراً آن را در این ستون وارد کنید.

بررسی وضعیت فعلی شبکه اجتماعی و محتواهای آن

اولین کاری که باید انجام دهید این است که وضعیت فعلی شبکه های اجتماعیتان را بررسی کرده

و نقاط ضعف و قوت خود را تعیین کنید. برای شروع میتوانید موارد زیر را چک کنید:

حذف اکانتهای جعلی از میان فالوورها

به روز رسانی پروفایل و اطلاعات حساب کاربری

تغییر رمز حسابهای کاربری

تعیین اهداف و KPI های مختلف بر اساس پلتفرم انتخابی

تعیین مخاطب هدف و ویژگیهای هرکدام

تعیین بهترین پستها با نرخ تعامل بالا

انتخاب بهترین شبکه اجتماعی

برای انتخاب بهترین شبکه اجتماعی ، ابتدا باید رسانه های مورد استفاده مخاطبان خود را بررسی کنید.

شاید این مسئله در ایران آنقدرها مهم نباشد. از آنجا که بسیاری از شبکه های اجتماعی فیلتر شده اند ،

تقریباً همه در رسانه هایی مانند اینستاگرام ظاهر می شوند. با این حال ،

این بدان معنا نیست که شما نباید در شبکه هایی مانند توییتر و لینکدین حساب فعال داشته باشید

 

دسته‌بندی نشده

تقویم محتوا چیستتقویم محتوایی چیستکاهش خطاهای محتوایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *