تاثیر مطالب سایت در سئو


تاثیر و اهمیت تعداد مطالب و مقالات سایت در سئو

در این مقاله قصد داریم ببینیم آیا تعداد مطالب و مقالاتی که در سایت قرار می دهیم، در بالا آمدن و رتبه بهتر داشتن سایت تاثیر دارد یا خیر؟ در ادامه مطلب همراه ما باشید.

یکی از مواردی که بارها و بارها درباره سئو شنیده ایم و سئو کاران مختلفی آن را به مدیران و نویسندگان وبسایت توصیه می کنند این است که “تعداد مقالات و مطالب زیادی در سایت بگذار، وگرنه رتبه خوبی نمی گیری.” در این مقاله قصد داریم ببینیم این جمله تا چه حد درست است؟ آیا یک مدیر یا وبمستر باید زمان زیادی را به جای اینکه صرف پیشرفت کسب و کارش بکند، صرف نوشتن مطالب طولانی که احتمالا تا زمان طولانی خوانندگان زیادی ندارند بکند؟ یا اینکه باید با سیاست و روشی صحیح و تعداد مشخصی مطلب، هدف را بزند بدون اینکه زمان زیادی را در این راه هدر بدهد.

تاثیر مطالب سایت در سئو

یکی از فاکتور های تعیین کننده و البته بسیار مهم در سئو، محتوا است.

Content is king.
یعنی محتوا، پادشاه است.

این جمله را زیاد شنیده ام. در واقع نمی توان تاثیر بسیار مهم و تعیین کننده محتوا در رتبه سایت در موتور های جستجو، نادیده گرفت. در واقع بهتر است بگوییم یک وبسایت بدون داشتن محتوای مناسب، هیچ شانسی برای دیده شدن ندارد. اما بهتر است تعریفی از محتوای خوب ارائه کنیم.

محتوای خوب چیست؟

محتوای خوب، در واقع مجموعه ای از نوشته ها در داخل یک صفحه وب گفته می شود که به درستی، هدف نوشته های آن صفحه و در مرحله بعدی، هدف کلی وبسایتی که در آن قرار دارد را مشخص می کند. یک محتوای خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد.

    • مرتبط بودن با موضوع صفحه و موضوع کلی سایت
    • جذاب بودن برای خواننده
    • قابلیت تبدیل خواننده به خریدار ( Convertion ratio )
    • قابلیت خوانایی خوب
    • رعایت اصول کلی سئو داخلی در آن

در واقع یک محتوای خوب را به زبان ساده می توان اینگونه تعریف کرد که ارزش لینک دادن به آن وجود داشته باشد و خوانندگان از خواندن آن راضی باشند.

اما این ویژگی ها کافی نیستند. یک متن خوب باید دارای طول مناسبی باشد. به جملات بزرگان فکر کنید. این ها جملاتی هستند کوتاه و بسیار مختصر که خوانندگان زیادی دارند. اما یک جمله کوتاه، هرقدر هم خوب و تاثیر گذار باشد، به تنهایی نمی تواند یک محتوای خوب باشد.
محتوا باید مطلب باشد، مطلبی خوب یا به عبارت دیگر یه مقاله که ارزش خوانده شدن را داشته باشد.

آیا لازم است ده ها و صد ها مقاله داشته باشیم؟

پاسخ کوتاه: خیر

مطالب یک سایت باید هدفمند باشد. این که هر موضوع غیر مرتبط یا حتی مرتبطی به موضوع اصلی سایت را برداریم و تعداد زیادی مطلب حول آن جمع کنیم و در سایت بریزیم، هرچند تمام این مطالب بسیار خواندنی و ارزشمند باشند، کار درستی نیست.

چرا که تا وقتی که به خواننده ثابت نشود که این مطلب، خوب است، آن را نخواهد خواند و در واقع مخاطب تا وقتی مقاله را نخواند به خوب بودن آن پی نمی برد.

پس چاره چیست؟ باید خواننده مطلب را بخواند ! باید کاری کنیم که قبل از خواندن مطلب به آن احساس نیاز کند. فکر کند که یا مطلب را می خواند یا کسب و کارش شکست خورده و در حالت کلی به هدفش نمی رسد ! باید مطلب را تبلیغ کرد تا بتوان با استفاده از آن Content marketing انجام داد ! برای آن بازاریابی کرد و افرادی را به خواندن آن فراخواند. مطالب باید به تعداد مشخصی باشند نه اینکه هر روز ده ها مطلب در سایت خود بگذارید و این در حالی باشد که مطمئن هستید هیچکس آن را نمی خواند.

مقالات بسیار زیادی در سطح وب به آموزش سئو داخلی، بازاریابی محتوایی و غیره می پردازند. اما با توجه به موضوع کلی این مطلب، به آن ها نخواهیم پرداخت.

بلاگ

بک لینکسئومحتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *