اسپم چیست و به چه معناست؟


اسپم چیست و به چه معناست

لینک هایی که در کامنت های وب سایت ها بی هدف و صرف ایجاد لینک ایجاد می شوداسپم چیست و به چه معناست  یالینک های تبلیغاتی که در جاهایی که نباید درج شوند، همگی اسپم هستند.سپم – spam به معنی کرم و مزاحم، در همه جای دنیای الکترونیک کاربرد دارد.هر گونه فعالیت یا شیء مجازی در دنیای اینترنت که خاصیت مخرب یا مزاحم یا بیهوده داشته باشد اسپم تلقی می شود. البته اسپم معناهای متفاوتی هم دارد.

بقیه متن در ادامه مطلب

صفحه اسپم در سئو چیست؟

در دنیای سئو ، اصطلاحی به نام Spamdexing وجود دارد که به صفحاتی که با استفاده از سئوی کلاه سیاه یا ترفند های غیر استاندارد جهت بهبود رتبه و جایگاه خود فعالیت می کنند خطاب میشود.

در اسپم شناخته شدن یا همان spamdexing شدن سایت تعداد زیادی متد وجود دارد، از روش ها و متد های بک لینک و سئوی خارجی سایت گرفته تا مشکلات سئوی داخلی سایت همانند وجود لینک های مخفی یا غیر عادی و… که میتواند موجب اسپم شدن آن صفحه در گوگل شود.

چه چیز هایی باعث میشوند تاسایت را اسپم کنند؟

·  متن و لینک های مخفی  –  متن و محتوایی که فقط از طریق سورس صفحه قابل مشاهده هستند و بازدیدکنندگان سایت قادر به مشاهده این لینک ها نیستند (معمولا توسط کدهای CSS/Javascript مورد استفاده قرار میگیرد) و خود مدیران سایت ها کمتر از این روش استفاده می کنند اما در ایران متاسفانه بدلیل فروش قالب های غیر اورجینال و نال شده در سیستم های مدیریت محتوای مختلف همانند وردپرس، شخص یا شرکت ارائه کننده قالب نال شده اقدام به قرار دادن لینک های مخفی در قالب سایت مشتری می کند و مدیران سایت ها نیز متوجه این مشکل نخواهند شد.

چرا گوگل با صفحات اسپم در سئو یا همان Spamdexing مخالف است؟

این صفحات کاملا در حال نقض قوانین و حقوق کاربران می باشند از طرفی، موتور های جستجوگر همانند گوگل نیزاین صفحات کاملا در حال نقض قوانین و حقوق کاربران می باشند از طرفی، موتور های جستجوگر همانند گوگل نیز بیشتر از محتوای سایت ها به فکر رضایت کاربران از نتایج جستجو هستند به همین خاطر گوگل با سایت هایی که به هر دلیلی بخواهند اختلالی ایجاد کنند برخورد خواهد کرد.

برخورد گوگل با صفحات اسپم در سئو یا همان Spamdexing چگونه است

·  ممکن است برای همیشه سایت شما از نتایج جستجو ها حذف شود

·  ممکن است که بصورت موقتی و در یک بازه زمانی سایت شما افت کند و بعد از مدتی برگردد

·  بعد از مدتی شما با بخشی از کلمات کلیدی مهم سایت خود، افت رتبه و جایگاه خواهید داشت

 

 

عمومی

اسپم چیست و به چه معناست؟اسپم در سئو چیستاسپم سئو چیست

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *