تاثیر محتوای سایت بروی بهینه سازی و بعضی از اشتباهات رایج


تاثیر محتوای سایت بروی بهینه سازی و بعضی از اشتباهات رایج

با عرض سلام بر دوستان سایت نویس ، در پست های قبلی کاملا بروی سئو و هاست و … مطالبی مهم در اختیار شما گذاشته ایم این بار می خواهیم به موضوع تاثیرات بهینه سازی و اشتباهات رایج ک دچار آن می شویم مطالبی در اختیار شما عزیزان بذاریم تا برخی از مشکلات شما حل و فصل گردد و نیز درامد و کسب و کارتان نیز افزایش یابد .همراه ما باشید

ادامه متن در ادامه مطلب

بهینه سازی محتوای سایت

بهینه سازی محتوای سایت، یکی از تکنیک ها اثرگذار در سئو سایت است. همانطور که می دانید، براساس الگوریتم های جدید گوگل، سایت هایی که از محتوای کم ارزش و کپی شده بقیه وب سایت استفاده می کنند یا سعی می کنند که با به کاربردن بیش از انداره کلمات کلیدی، مطالب خود را با ارزش جلوه و در صفحه اول نتایج جستجو نشان داده شوند را به شدت مورد جریمه قرار خواهد داد.

بهینه سازی محتوای سایت، مساله ای است که در چند سال گذشته به آن توجه ویژه ای شده است زیرا که این محتوای بهینه است که باعث می شود سایتی به صورت قانونی در صفحه اول گوگل قرار بگیرد.

امروزه بهینه سازی محتوای سایت فراتراز به کاربردن کلمات کلیدی داخل متن و عناوین مطالب است. در یک محتوای خوب علاوه براینکه باید چگالی کلمات کلیدی رعایت گردد، باید کاملا سازماندهی شده، مناسب، بدون ایرادات نگارشی و از همه مهمتر کاربرپسند باشد.

محتوای سایت برای  بهینه سازی

اجرای یک استراتژی مؤثر و بلندمدت بازاریابی با موتورهای جست و جو بدون توجه به خود سایت اصولا غیرممکن است. پی ریزی یک بنای مستحکم و قابل اتکا در خود سایت ضروری می نماید. سئو پروسهی طراحی، نوشتن متون، کدنویسی و برنامه نویسی کل وب سایت با هدف بالا بردن شانس دستیابی به رتبه های بالا در نتایج جست و جو است. در واقع بهینه سازی وسیله ای برای کمک به مخاطبان بالقوه است که وب سایت را به سادگی بیابند.

در پیاده سازی استراتژی بلندمدت،  متن در هر صفحه سایت و کل سایت مورد توجه جدی قرار دارد.

محتوا:

محتوای صفحه، همه چیز است. مهم ترین بخش سئو سایت محتوای آن است. موتورهای جست و جو، کلمات و عبارت های هر صفحه را بایگانی می کنند لذا برای عملکرد بهتر شما باید کلمات دلخواه را در مکان های مهم کدهای صفحات سایت خود قرار دهید. مهم ترین بخش در مؤلفه متن، انتخاب عبارت های کلیدی درست است. شما باید عبارت هایی را برگزینید که واقعا مخاطبان سایت آنها را جست و جو می کنند. عبارات کلیدی ای که انتخاب می کنید باید دارای شرایط زیر باشند:

  • مربوط به موضوع اصلی سایت باشند.
  • مطمئن باشید که کاربران دیگر آنها را جست و جو می کنند.
  • خیلی رقابتی نباشند.
  • به عبارت دیگر آن عبارات، عبارات کلیدی سایت های بسیاری نباشند.

افزایش بی مورد تعداد کلمات کلیدی برای سایتی که محتوای کمی دارد، امتیازی محسوب نمی شود. برای هر عبارت باید به اندازه کافی در سایت شما محتوا موجود باشد که بتوانید بهینه سازی را متناسب با آن عبارت انجام دهید. بنابراین ابتدا ببینید که سایت شما چه دارد، بعدا متناسب با آن، عبارت انتخاب کنید. وقت خود را برای عباراتی که محتوایی برای آنها ندارید و یا محتوا به اندازه کافی ندارید، تلف نکنید!

محتوای سایت و موتورهای جستجو

موتورهای جست و جو به هنگام ارزیابی و رتبه بندی صفحات، به محتوای آنها توجه زیادی نشان می دهند. متنی که برای یک موتور جست و جو مهم است برای مخاطب شما هم مهم است. یعنی همان متنی که مخاطب شما به هنگام مراجعه به سایت می تواند آن را بخواند. منظور از متن مهم، متنی است که دو شرط زیر را دارا باشد.

موتورهای جستجو و موضوع سایت

موتورهای جستجو توجه زیادی به موضوع اصلی سایت دارند. موضوع اصلی سایت باید با مراجعه به چند صفحه سایت و به راحتی قابل تشخیص باشد. به عنوان مثال بسیاری از سایت ها که در آنها درباره همه چیز نوشته می شود، موضوع اصلی ندارند اما ممکن است موضوعات فرعی بسیاری داشته باشند. این نکته بسیار مهم است و باید به آن توجه نمایید. سعی کنید هر صفحه سایت تان به نوعی به موضوع اصلی مرتبط باشد. به همین خاطر به شما توصیه میشود به هر سایتی لینک ندهید و از هر سایت نیز لینک نگیرید. با دیدگاه سئو تنها باید به پل زدن بین سایت ها و صفحات مرتبط از لحاظ موضوع فعالیت بیندیشید. وقتی موتور جست و جو موضوع اصلی سایت شما را بداند هر یک از صفحات سایت تان اتوماتیک وار مرتبط با همان موضوع تشخیص داده می شود و شانس کسب رتبه های بالا افزایش می یابد.

متن عنوان صفحه و موتورهای جستجو:

عنوان صفحه به دلایل متعددی هم از دیدگاه طراحی وب سایت و هم از دیدگاه موتورهای جست و جو، مهم است .بنابراین نوشتن مناسب عنوان صفحه را مانند یک قاعده اصولی همواره مد نظر داشته باشید. در نوشتن آن دقت کنید که در عین حال که حاوی کلمات کلیدی است باید بتواند کاربران را به کلیک کردن و آمدن به سایت ترغیب کند. قرار دادن کلمات کلیدی در آن ممکن است به کسب رتبه بالا منجر شود اما میزان کلیک هایی که در نتایج جست و جو بر آن می شود را هم باید مد نظر داشته باشید. یعنی به گونه ای بنویسید که بیشتر کلیک بخورد.

عنوان صفحه به عنوان یک پارامتر مهم، متأسفانه در بسیاری از سایت ها مورد توجه قرار نگرفته است.

اشتباهات تولید و بهینه سازی محتوای سایت

برای موتورهای جستجو بنویسید

بهتر است بدانید الگوریتم گوگل برای رتبه دهی سایت ها، هرسال تغییر می کند. گوگل برای رتبه دهی به یک سایت از الگوریتم های ریاضی خاصی استفاده می کند که هیچ کس جز کارمندان اصلی و رئیس آن را نمی داند! قبلا شما اگر کلمات کلیدی را در متن زیاد استفاده می کردید، به راحتی می توانستید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، اما این روش دیگر امروزه منسوخ شده است و گوگل چنین سایت هایی را جریمه می کند. برای بهینه سازی محتوای سایت، مطالبی را که می نویسید باید کاربرپسند باشد. گوگل کاربر پسند بودن یک مطلب را از طریق bounce rate آن و میزان اشتراک گذاری آن صفحه در شبکه های اجتماعی متوجه می شود.

برروی کلمات کلیدی اصلی و پربازدید تمرکز کنید

وب سایت هایی که تازه ایجاد می شوند، برای بهینه سازی محتوای سایت خود سعی می کنند که از کلمات کلیدی اصلی در حوزه کسب و کار خود استفاده کنند. این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می توان مرتکب شد. چون سایت تازه تاسیس از نظر رتبه و شاخص گذاری خیلی با حد ایده آل و استاندارد فاصله دارد، به کار بردن کلمات کلیدی پرجستجو، هیچ کمکی به رتبه سایت شما نمی کند. بلکه بهتر است از کلمات کلیدی ترکیبی استفاده کنید برای اینکه برروی کلمه “فروشگاه کفش” در محتوای خود تمرکز خود، از عبارت “فروشگاه کفش ورزشی مردانه” استفاده کنید. شاید تعداد جستجوی آن کمتر باشد اما این شانس وجود دارد که لینک وب سایتتان اگر محتوا به خوبی نوشته شود، در نتایج و صفحه اول گوگل نشان داده شود.

چگالی کلمات کلیدی را در نظر نگیریم

همانطور که بیان کردیم، به کار بردن کلمات کلیدی زیاد نه تنها تاثیر ندارد، بلکه سایت مورد جریمه گوگل قرار خواهد گرفت. حتما چگالی کلمات کلیدی در بهینه سازی محتوای سایت را در نظر بگیرید. بین بهترین درصد چگالی بین 1 تا 3 درصد می باشد.

محتوا را به صورت تولیدی بنویسید

یکی از نکاتی که باید در بهینه سازی محتوای سایت در نظر بگیرید، طول آن می باشد. محتوای شما اگر کم باشد، گوگل آن را به عنوان مطلب در نظر نمی گیرد و سایت هایی را که با محتوای کم تلاش می کنند تا کلمات کلیدی را در آن قرار دهند، جریمه خواهد کرد.

 بهینه سازی محتوای سایت را بیش از حد انجام دهید

افراط و تفریط در هر چیزی باعث آسیب و ضرر می گردد. حتما می دانید که بیش از حد بهینه سازی هم سایت مورد جریمه گوگل قرار خواهد داد. برای مثال به کار بردن زیاد کلمات کلیدی در محتوا و متاتگ ها.

 به لینک بیلدینگ در بهینه سازی محتوای سایت توجهی نمی کنید

اگر قصد استفاده از این تکنیک جهت بهینه سازی محتوای سایت خود دارد، باید به چند نکته توجه کنید: اول اینکه لینک های داخلی که اصول به انکرتکست ها معروف هستند را بیش از حد استفاده نکنید، حداکثر تعداد برای یک مطلب طولانی بین 4 تا 6 عدد می باشد. همچنین کلمه لینک شده باید با کلمه کلیدی مطلبی که به آن متصل است، یکی باشد.

مورد دوم لینک های اسپم داخل کامنت ها می باشد. بعضی از لینک های قرار داده شده به صورت اسپم هستند که توسط بعضی از مخرب ها قرار داده می شود. بهتر است، اجازه کامنت گذاری قبل از تایید نهایی را ندهید. سپس لینک ها را به صورت nofollow کنید تا امتیازی از سایت آن ها که ممکن است منفی باشد، برروی سایت شما اثر نگذارد.

معیار اصلی موفقیت سایت شما کلمه کلیدی است

متاسفانه بسیاری از بازاریابان و متخصصان سئو، هنوز فکر می کنند که معیار اصلی موفقیت یک سایت، کلمه کلیدی است در صفحه اول باشد و از این رو خیلی از شرکت های سئو از این مساله سو استفاده می کنند. آن ها به مشتریان خود بیان می کنند که سایت شما در کلمه کلیدی مورد نظر در مدت زمان چند روز، سریعا بالا می آید. خیلی نمی خواهیم وارد این مساله شویم که در واقع باید گفت خارج از این مطلب می باشد.

البته قبلا برای بهینه سازی محتوای سایت و معیار رتبه بندی از کلمه کلیدی استفاده می گردید. ولی غیر از کلمه کلیدی در گوگل، از روش های دیگر می توان میزان موفقیت سایت را سنجید که شامل گوگل وبمستر، گوگل آنالیتیک  السکا، ورنک و ابزارهای معتبر دیگر که هر کدام شاخص های خاص خود را برای میزان پیشرفت یک سایت، در نظر گرفته اند.

فقط یک بار محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

شما باید مطالب خود را به حالتی بنویسید که قابل اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی باشند و دکمه های مرتبط با آن را در زیر هر پست قرار دهید. با توجه به سرعت قرار گرفتن مطالب در شبکه های اجتماعی، اگر فقط یک بار محتوای خود را به اشتراک بگذارید شانس دیده شدن محتوای شما کم می باشد.  ولی با اشتراک متعدد در شبکه های مرتبط و البته با برنامه زمانی منظم، می تواند در بهینه سازی محتوای سایت شما کمک بسیاری کند.

امیدوارم موفق در بکار گیری این نکات باشید

 

 

عمومی

اشتباهات رایج در بهینه سازیتاثیر محتوای سایت بروی بهینه سازی و بعضی از اشتباهات رایجمحتوای سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *